לפעמים, מה שהיה נראה לנו כמו מדע בדיוני, הופך למציאות. מכשירים ניידים הופיעו בעבר רק בסרטים עתידניים - והיום כולנו מחזיקים מכשיר חכם ביד שיכול לשמש בתור טלפון, מצלמה, כרטיס אשראי, GPS ועוד. לפני 20 שנה, כשכולנו הסתובבנו עם טלפון 'פליפר', חלמנו על דגמים עם מסך מתקפל אמיתי. היום, מדובר על אחת הקטגוריות הלוהטות בתחום הסמארטפונים, שלא מפסיקה לספק חידושים ושיפורים, ובהתאם רושמת זינוק מתמיד במכירות.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
סמסונג, חלוצת הסמארטפונים המתקפלים והמובילה הגלובלית של הקטגוריה, מכרה ב-2021 פי 4 יחידות של סמארטפונים מתקפלים בהשוואה ל-2020. דגמי ה-Galaxy Fold3 ו-Z Flip 3 מכרו חודש אחד בלבד אחרי השקתם יותר מהמכירות הכוללות של דגמים מתקפלים מבית סמסונג בשנה שלפני כן. על רקע הערכה להכפלה פי 10 של מכירות הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג עד 2023, זה הזמן להביט על החידושים שעזרו להפוך את הדגמים המתקפלים לדבר הגדול הבא.

החדשנות שבקיפול - מסך ענק במכשיר קומפקטי ועמיד, שנכנס לכיס

בימים בהם הסמארטפונים רק הולכים וגדלים, הן מבחינת גודל מסך והן מבחינת משקל, הסמארטפונים המתקפלים מציעים אפשרות להחזיק טלפון פונקציונלי ומתקדם, אך קטן וקומפקטי מאוד (במצב מקופל). יכולת הקיפול מאפשרת גמישות ו-ורסטיליות הנדרשים בעולם הדינמי של ימינו.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הדור הנוכחי של המכשירים המתקפלים של סמסונג, כמו דגם ה-Fold3, למשל, מתקפל לאורך, כמו ספר, ומאפשר עבודה על מספק ממשקים ותוכנות במקביל. גודל המסך עמד על 7.6 אינץ' במצב פתוח ומסך קדמי של 6.2 אינץ'. המסך הגדול מספק חוויית צפייה מושלמת ונוחות הדומה לעבודה עם טאבלט, והמעבר ממסך קטן לגדול חלק ופשוט. כשהוא מקופל, מדובר בסמארטפון יוקרתי עם מסך בגודל מכובד שמתאים להחזקה ביד אחת. כשהוא פתוח, אפשר ליהנות מתצוגה רחבה ואפשרות להפעלה מרחוק בלי ידיים, בזמן שהמסך עומד זקוף בעצמו. הדגמים המתקפלים המתקדמים הצליחו גם להציע חוויית גיימינג, הודות למסכים ברזולוציה גבוהה עם צבעים איכותיים מדויקים, לצד קצב רענון של 120Hz. בשילוב עם מסך גדול במיוחד, מדובר על מכשיר מושלם למשחקים.
כאשר מדובר על מנגנון רגיש של קיפול יומ-יומי, אלמנט העמידות חשוב במיוחד. לכן, הדגמים המובילים בעולם המכשירים המתקפלים, כמו Fold 3 שלסמסונג, היו מורכבים מ-Armor Aluminum, האלומיניום החזק ביותר שהוכנס אי פעם לטלפון, עם זכוכית Corning® Gorilla® Glass Victus ועמידות למים בדרגת IPX8. מגן מיוחד המכסה את ציר הקיפול מגן עליו ממכות ומכניסת אבק ולכלוך למנגנון.

ריבוי מצלמות וזוויות צילום, באמצעות היכולת להתקפל ולעמוד באופן זקוף

אחד המאפיינים החשובים ביותר למשתמשי הטלפונים של ימינו הוא המצלמה, ולכן, אחד האתגרים של מפתחי הדגמים המתקפלים הוא הטמעה של מצלמות איכותיות ושדרוג יכולות הצילום בעזרת מאפיין הקיפול.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מצב Flex mode, אשר היה קיים בדגם ה-Fold3 של סמסונג, למשל, מאפשר לקפל את המסך ולהעמיד אותו על השולחן, כמו על חצובה. יחד עם קיום 5 מצלמות במכשיר, המכשיר המתקפל מאפשר לצלם ממגוון זוויות ובאופן נוח מתמיד. כך תוכלו למשל לראות על גבי חצי מסך את התמונה הנראית מבעד לעדשה לצילום סלפי מושלם, ללא ידיים ובאופן נוח במיוחד. אפשר לבצע שיחת וידיאו מ-3 נקודות שונות בהן מותקנת מצלמה, ובמקביל לשחרר את הידיים מאחזקת המכשיר.

חוויית משתמש נוחה וחלקה

מעבר לעיצוב, המסך המתקפל מציע חוויית משתמש חדשה לחלוטין, עם פוטנציאל אדיר להוספת פיצ'רים מטורפים גם בעתיד. כבר היום, ניתן לפצל את המסך הגדול של דגמי Fold של סמסונג ל-3 אפליקציות בו זמנית ולפתוח 5 נוספות בחלון קופץ. מדובר על פרודוקטיביות שמזכירה מחשב נייד שמתקפל לתוך כף היד שלכם.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
סמסונג משתפת פעולה במשך שנים עם גוגל על שיפור חוויית המשתמש של מכשירים מתקפלים בכל הנוגע למערכת ההפעלה של אנדרואיד ופיתוח גרסאות מותאמות של האפליקציות המובילות של גוגל למסך גדול ומכשירים מתקפלים, כמו ג'ימייל, יוטיוב, Maps ועוד. נכון להיום, יותר מ-100 אפליקציות מובילות ונפוצות מותאמות לחוויה של דגמים מתקפלים מבית סמסונג.
ממשק ה-One UI של סמסונג מציע אינטראקציות אינטואיטיביות שמדמות חוויה של מחשב, עם ניצול מקסימלי של המסך. מצב Flex מציע שימוש נוח ומותאם במגוון אפליקציות, עם קיפול חלקי של המסך.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

סטייל בלי סוף - הדגמים המתקפלים הם אטרקציה עיצובית

מעבר לפונקציונליות, חומרה ללא פשרות והפיצ'רים הייחודיים לדגמים מתקפלים של סמסונג, סמארטפון מתקפל הוא אביזר אופנתי שופע סטייל. עד שיהפכו לסטנדרט בעולם המכשירים הסלולריים, מכשיר מתקפל מהווה אטרקציה בכל פעם שתשלפו אותו מהכיס. אנשים ברחוב בוהים בפלא הטכנולוגיה והעיצובי, ובעלי מכשירים מתקפלים עדיין נתקלים באינספור שאלות ובקשות להדגמות.
8 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

אחרי עשור של חדשנות - ענקית הטכנולוגיה ממשיכה להוביל את העתיד המתקפל

אחרי שייסדה קטגוריה טרייה בעולם המכשירים הסלולריים כבר לפני עשור, סמסונג לא הפסיקה להציב רף חדש של חדשנות סלולרית. במבט לעבר העשור הבא, החברה צפויה להמשיך להמציא מחדש את החוויה הניידת של כולנו. האם הטלפונים המתקפלים יהפכו לדגמים הסטנדרטיים של העתיד? יש למה לחכות. אחרי הכל, מה שהיה נראה לנו דמיוני בעבר, הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות של ימינו.
רוצים להיות הראשונים לגלות הכל על ה-Samsung Galaxy החדש – לחצו כאן והירשמו