עבור מי שעבר תאונת דרכים וחווה פגיעה גופנית, הדרך להתאוששות רצופה באתגרים בריאותיים וגם כלכליים. על מנת לספק למחלימים רשת ביטחון כלכלית, ניתן לתבוע פיצויים מחברות הביטוח (במקרה של תאונת דרכים רגילה) ומהביטוח הלאומי (במקרה של תאונת עבודה), ואף לקבל אחוזי נכות בחלק מהמקרים.
שוחחנו עם עו"ד חיים פרנק, ממשרד עורכי הדין חיים פרנק ושות', המתמחה בתביעות נזקי גוף, על מנת לקבל תשובות שעולות כל העת בתחום: מתי תאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה? ומהו הדבר החשוב ביותר בדרך לקבלת הפיצויים, שעשויה להיות ארוכה ומתסכלת.

עו"ד פרנק הבהיר לכולנו את ההגדרות של תביעת נזקי גוף, זהות הגוף המשלם את הפיצויים, מתי תאונת דרכים נחשבת תאונת עבודה, ומה הן הזכויות המגיעות לנפגעים.
בנוסף, עו"ד פרנק שיתף איתנו פרטים על סוגי תאונות ומחלות מקצוע אשר עשויות להיחשב כתאונת עבודה בחלק מהמקרים.
בראיון דיברנו גם על מקרים בהם טיפל המשרד של עו"ד פרנק, אשר כללו הכרה במחלה בתור מחלת מקצוע לאחר דחייה ראשונית של הביטוח הלאומי, ותביעה בה נפגע צעיר בתאונת דרכים הצליח לקבל פיצוי של מאות אלפי שקלים ואחוזי נכות פיזיים ונפשיים.
בכל הנוגע לקשיים בהם נתקלים הישראלים בדרך לקבלת הפיצוי המגיע להם, עו"ד פרנק הדגיש כי חשוב מאוד לדעת שאפשר לנהל משא ומתן עם חברת הביטוח, ולהבין שלא מדובר בתהליך קצר.
עבור מי שמהסס האם להגיש תביעה, עו"ד פרנק מפציר בנו שלא להסס, ולהגיש תביעה אם אנחנו חושבים שנפגענו. בנוסף, עו"ד פרנק אומר כי גם אם הביטוח הלאומי או חברת הביטוח דוחים את הבקשה, אסור לוותר וכדאי לפנות לבית המשפט ולערער על הדחייה.
.
לסיום, על מנת לוודא שאתם מקבלים ליווי מקצועי, צמוד ואיכותי, כדאי לבחור בעורך דין בקיא בתחום, עם ניסיון וותק בתיקים מסוג זה. בעידן הדיגיטלי של ימינו, עו"ד פרנק מציע לכל אזרח לחפש ברשת ולבחון את התיקים בהם הצליח עורך הדין הפוטנציאלי.
והעיקר, "לעתים נדרש משא ומתן ארוך כדי להגיע לתוצאה המקסימלית", אומר עו"ד פרנק. "צריך להתאזר באורך רוח ובסבלנות, ולהבין שהדברים האלה לוקחים זמן".
פורסם לראשונה: 12:28, 11.08.21