תחום ההתחדשות העירונית הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. בהחלטת ממשלה בשנת 2017 נקבע יעד לבנייה של 1.5 מיליון יחידות דיור עד שנת 2040 כדי לספק את צורכי האוכלוסייה, שתכפיל עצמה בעשורים הקרובים, כשכ-20% מסך יחידות הדיור ייבנו בתהליכי התחדשות עירונית.
רעידות האדמה האחרונות שפקדו את ישראל, לצד מתקפת הטילים של חמאס במאי 2021, חיזקו את הצורך לקדם ולשכלל את פעילות היזמים והקבלנים בתחום זה. "רעידות האדמה האחרונות שחווינו צריכות להדליק נורת אזהרה לגבי אלפי מבנים, שנבנו לפני שנכנס התקן לרעידות אדמה בתחילת שנות ה־80", כך אומר רן בן אברהם, משנה למנכ"ל ומבעלי חברת הנדל"ן צמח המרמן, שמרחיבה משמעותית את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית בעת האחרונה.
לפי דוח הרשות להתחדשות עירונית, ישנן אלפי יחידות דיור בשלבי תכנון ואישור שונים בהתחדשות עירונית ברחבי הארץ, ולמרות משבר הקורונה נשמר הרף הגבוה של היקפי יחידות דיור בתוכניות שאושרו. מהדוח עולה, כי קריית אונו, תל אביב ויהוד מונוסון ניצבות בראש רשימת הערים המובילות במתן היתרי בנייה במיזמי פינוי-בינוי.
חברת צמח המרמן, היוזמת ומבצעת בעצמה את הפרויקטים שלה, שמה לה למטרה להקדיש לפחות 50% מהפרויקטים העתידיים שלה להתחדשות עירונית במרכזי ערים. בחברה מאמינים, שאת מרכזי הערים יש לפרק ולהרכיב מחדש עם תוספת משמעותית של יחידות דיור, מאחר שעתודות הקרקע מידלדלות, ואין אפשרות אחרת להגדלת היצע הדירות.
הכוח והמובילות של צמח המרמן בתחום ההתחדשות העירונית הוא בכך שהחברה מבצעת את כל הפרויקטים שלה באופן עצמאי. כחלק מאסטרטגיה רבת שנים, בחברה סבורים כי הדבר מאפשר לה פיקוח הדוק על איכות הבנייה, לוחות הזמנים וייעול כוח האדם, לצד ניהול נכון של משאבים כספיים. "יזם שמבצע בעצמו את הליך הבנייה לא תלוי בזמינות של חברות חיצוניות, ובניגוד לחברות ייזום בלבד, הפרויקטים שלו לא ייעצרו עקב העדר הסכם עם חברה מבצעת. בהיבט של הלקוח הרוכש את הדירה, הדבר מאפשר לחברה להעניק שירות מצוין ומקיף, הכול תחת מעטפת אחת", אומר בן אברהם.
בשנים הקרובות מתכננים בצמח המרמן להרחיב משמעותית את צבר הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, בדגש על אזורי ביקוש, דוגמת רמת גן, חולון, נתניה, חיפה ועוד.

הפארק הלאומי הוא החצר הצמודה

בין הפרויקטים שנמצאים בביצוע ניתן למצוא את The Lake על גדות האגם בפארק הלאומי ברמת גן, ו־ויצמן פנקס בלב הצפון הישן של תל אביב. במסגרת פרויקט הפינוי־בינוי The Lake, נהרסו 3 שיכונים בני 2-3 קומות ובהם 45 דירות, ובמקומם נבנים 3 מגדלי מגורים יוקרתיים בני 16 קומות ובהם 180 יחידות דיור שיציעו נוף מרהיב לפארק ולאגם. תמהיל הדירות בפרויקט מגוון: דירות 3 ו־5 חדרים, מיני פנטהאוזים 5 חדרים ופנטהאוזים מפוארים בני 6-5 חדרים עם נוף לאגם. דיירי המתחם ייהנו מלובי מפואר, חדרי דיירים, שני מפלסי חניון תת־קרקעי ושלוש מעליות חכמות. הבנייה תהיה ירוקה וידידותית לסביבה, המאפשרת חיסכון באנרגיה. הפרויקט בשותפות שווה עם חברת סרוגו, ועל התכנון אחראי משרד יסקי אדריכלים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט THE LAKE של צמח המרמן וסרוגו ברמת גן
פרויקט THE LAKE של צמח המרמן וסרוגו ברמת גן
פרויקט THE LAKE של צמח המרמן וסרוגו ברמת גן
(הדמיה: division 3)
הפרויקט נהנה מצמידות לפארק הלאומי, מהפארקים הגדולים בישראל, שבפיתוחו ושדרוגו השקיעה עיריית רמת גן עשרות מיליוני שקלים. הפארק כולל מגוון אטרקציות ומקומות בילוי, וגישה ישירה אליו תתאפשר מארבעה מעברים וממתחם המגורים. הפארק הענק משמש כ"חצר הצמודה" של דיירי המתחם. הפרויקט נמצא גם בסמיכות לשכונת רמת חן היוקרתית, ובקרבתו ממוקמים גם כפר המכביה, מבני ציבור וקהילה ומוסדות חינוך מובילים דוגמת תיכון בליך ושבט צופים. המתחם קרוב לצירי תנועה מרכזיים, כמו כביש 4 המחבר לתל אביב ולכל מרכז הארץ, וכן למרכז הרפואי שיבא. מחירי הדירות נעים מ-3,980,000 ₪ לדירת 5 חדרים.
פרויקט ויצמן פנקס - מוקם בלב הצפון הישן (ויצמן 93/95/97), בצמידות לכיכר המדינה, במיקום מרכזי ואסטרטגי בסמוך לרכבת הקלה העתידית. מדרום נמצאים המרכז הרפואי איכילוב, מוזיאון תל אביב, התיאטרון הקאמרי ובתי המשפט. במערב - שדרות נורדאו, רחוב אבן גבירול ומתחם בזל, ומצפון – רחוב יהודה המכבי, פארק הירקון והנמל
2 צפייה בגלריה
פרויקט ויצמן פנקס צמח המרמן וקבוצת רוזיו
פרויקט ויצמן פנקס צמח המרמן וקבוצת רוזיו
פרויקט ויצמן פנקס צמח המרמן וקבוצת רוזיו
( הדמיה: סטודיו 84)
מתחם המגורים כולל 73 יחידות דיור בשלושה בניינים, הכוללים דירות 3,4,5 חדרים בשטחים של החל מ־70 מ"ר + מרפסות, לצד דירות פנטהאוז של החל מ-120 מ"ר ומרפסות החל מ־50 מ"ר ושלוש קומות חנייה תת-קרקעית, חדרי עגלות ואופניים. מחירי הדירות יהיו החל מ־5.7 מיליון שקל. הפרויקט בשותפות שווה עם קבוצת רוזיו, ועל התכנון אחראי משרד בר אוריין אדריכלים.

ניצול מקסימלי של משאב הקרקע

בחיפה, במתחם חיל הים שבשכונת בת גלים, החברה מקימה 419 יחידות דיור במסגרת פרויקט פינוי־בינוי. הפרויקט, המשתרע על שטח של 15.5 דונם, ממוקם באזור מבוקש בין בית החולים רמב"ם לבין תחנת הרכבת חיפה בת גלים, אל מול הכניסה המערבית לנמל. על־פי התכנון, 119 דירות ייהרסו, ובמרכז המתחם יוקמו שני בניינים בני 25 ו־30 קומות, ולצידם בניין בן 7 קומות. הפרויקט בשותפות שווה עם חברת אפריקה התחדשות עירונית, את תוכניתו מקדם משרד קנפו כלימור אדריכלים.
רן בן אברהם, משנה למנכ"ל צמח המרמן, מסכם: "פעילות ההתחדשות העירונית חיונית ומשמעותית לחברה הישראלית, הבנויה טלאים טלאים. במישור הפיזי, תהליכי התחדשות עירונית מסייעים בשדרוג בניינים ותשתיות, פיתוח המרחב הציבורי ובניית בניינים חדשים, כל זאת לצד ניצול מקסימלי של משאב הקרקע ותשתיות קיימות. לצד כל זה, בהיבט החברתי והתרבותי, תהליכים אלו מסייעים בשיפור תנאי המגורים של ישראלים רבים ומאפשרים כניסת אוכלוסייה חדשה למרכזי הערים ובשכונות ותיקות וכמובן, חיזוק האוכלוסייה הקיימת".
צמח המרמן, טוב שבאת הביתה, לביקור באתר החברה - לחצו כאן >>