בשיתוף LG

5 צפייה בגלריה
צפייה בכדורגל
צפייה בכדורגל
איך להיערך לחגיגת היורו?
(LG)

כמעט קשה לתפוס את זה בתקופה המטלטלת שעוברת על כולנו, אבל עולם כמנהגו נוהג ואוטוטו מתחילים משחקי אליפות אירופה בכדורגל – היורו. בחודש יוני נוכל להתקבץ מול המסך ולקבל מנה של אסקפיזם טהור, אסתטי ומרגש. נוכל לצפות באמבאפה, דה בריינה ובלינגהאם רצים על מדשאות מוריקות ומכדררים עליו בווירטואוזיות כמעט על-אנושית.
השאלה היא, איך נעשה את זה. באיזו איכות, דיוק ותשומת לב לפרטים הקטנים נחווה את חגיגת הספורט המנחמת הזאת. מכל מכשירי החשמל הביתיים, הטלוויזיה עשתה את הזינוק הטכנולוגי המשמעותי ביותר בעשור האחרון. הטכנולוגיה החדישה שמציע הדור האחרון של הטלוויזיות החכמות מאפשרת לנו חווית צפייה שהיא הדבר הכי קרוב ללשבת באצטדיון.
לקראת היורו, וגם כהכנה לאולימפיאדת פריז שצפויה לצאת לדרך לאחר מכן, ריכזנו עבורכם את הטיפים שיעזרו לכם לבחור את המסך הטוב ביותר לחווית צפייה מושלמת עם חברים או לבד, עם הילדים או עם בן או בת הזוג בחגיגות ספורט. אז למה לשים לב כשאתם הולכים לקנות טלוויזיה?

5 צפייה בגלריה
צפייה בטלוויזיה OLED
צפייה בטלוויזיה OLED
ניגודיות של אור וצל
(LG)

איכות התמונה: משחקים בין אור וצל

החידוש העיקרי של שנים האחרונות בתחום הטלוויזיות הוא באיכות התמונה, או במילים אחרות – טכנולוגית הצג. אבל מה זה אומר בכלל? לפעמים נראה כאילו יצרני המסכים רוצים לבלבל אותנו עם ראשי תיבות ומושגים מסחריים. OLED, QLED, NanoCell, UHD, Mini Led, QNED הם רק חלק ממה שיש ליצרני המסכים להציע. כלל האצבע הוא ש-OLED הוא טכנולוגיה אחת, והשאר הן גרסאות של טכנולוגיה אחרת.
הטכנולוגיה האחרת, LCD, מלווה אותנו כבר כמה עשרות שנים. יש את השכבה שמייצרת תמונה, ומאחוריה תאורה שמאפשרת לכם לראות את אותה תמונה. האתגר הגדול שאיתו היצרניות מתמודדות לאורך השנים הוא יצירת תמונה בהירה ועשירה, מבלי שהאור יזלוג לאזורים בהם הוא לא אמור להיות.
ב-OLED, לעומת זאת, כל נקודה במסך – פיקסל - מאירה את עצמה. אין זליגה של האור ואין הילה סביב עצמים או סביב התרגום, כמו בטלוויזיות הישנות. הניגודיות בין הגוונים השונים יוצרת משחקים של אור וצל ואיכות התמונה והעומק שלה טובים הרבה יותר.
כדי להבין זאת דמיינו צייר שעושה שימוש בהצללה ויוצר ניגודיות בין האור והצל. כתוצאה מכך, הציור יראה תלת-ממדי. כמו ציור של אמן מוכשר במיוחד, כך טלוויזיות ה-OLED הן איכותיות. מדובר במוצר פרמיום וככזה, תצטרכו לשלם עליו.
5 צפייה בגלריה
LG G1
LG G1
משחק עם האור כמו בציור של אמן מוכשר
(צילום: LG)

איך לבחור את המסך בשטח?

לכו לחנות שמוכרת מסכים, מהסוג שבה יש קירות עם עשרות דגמים. חשוב להבין: בחנות אתם רואים מסך במצב הדגמה שמנסה להפוך אותו לכמה שבהיר יותר ואת צבעיו לכמה שיותר עשירים, כשגם התאורה לא תואמת את מה שיש בבית. אבל אם על כל המסכים רואים את אותו התוכן, תוכלו לנסות ולעמוד על ההבדלים. שימו לב לעמוד גם בזווית ולוודא שאתם רואים היטב, גם בבית לא תמיד תצפו ממש מול הטלוויזיה, וחשוב שזוויות הצפייה יהיו טובות במיוחד אם אתם מתכננים לצפות במשחקי היורו עם חברים.

סוג המעבד: המוח של הטלוויזיה

הדבר הבא שחשוב לבדוק בחנות החשמל הוא סוג המעבד. מדובר במוח של הטלוויזיה, וכשהמוח הזה פועל בשילוב טכנולוגית AI – נקבל את המירב מהטלוויזיה שלנו. כיום מעבד בינה מלאכותית, בו משתמשים בטלוויזיות המתקדמות, יודע להתאים את התמונה והקול לסוגה (ז'אנר) שבו אנחנו צופים, איזה עצמים וקולות להדגיש ואיזה לעמעמם בצורה אופטימלית.
בין אם מדובר בסרט מתח, בראיון באולפן או במשחק כדורגל – מעבד הבינה המלאכותית יודע לחלק את התמונה לעשרות אלפי חלקים ולהבליט את העצם המרכזי. הוא יודע גם לעמעם את רעש הרקע במקרה של מוזיקה מלחיצה בסרט מתח לטובת הדיאלוג של השחקנים, ולהגביר את רעשי הרקע כשמדובר במשחק כדורגל, שבו האווירה ביציעים מוסיפה נדבך חשוב לחוויית הצפייה.
המעבד מתאים עצמו לא רק למתרחש על המסך, אלא גם בסביבתם של הצופים. הוא לוקח בחשבון את תנאי החדר ומצבי התאורה והשמע, ומתכוונן בהתאם.

5 צפייה בגלריה
אילוסטרציה טלוויזיה
אילוסטרציה טלוויזיה
בחנו את המסך בחנות לא רק כשאתם עומדים מולו
(צילום: Shutterstock)

בין ממירים לאפליקציות

ממירים הופכים לאט לאט להיות פריט נוסטלגי. הטלוויזיות החדשות מציעות מערכת הפעלה מותאמת אישית, נגישה ומהירה יותר. במקום ממירים ההעדפה כיום היא לאפליקציות. כך אנחנו לא צריכים לבחור יותר בין כבלים לסטרימינג. ניתן להתקין על הטלוויזיה סלקום TV, פרטנר TV, סטינג TV, HOT פלוס, ונקסט TVוגם אפליקציות חינמיות כמו YouTube וכאן BOX. בנוסף, באפליקציות כל צופה מקבל יכולת לייצר פרופיל אישי שמתאים בדיוק לטעמי הצפייה והאסתטיקה שלו, מה שמחזק את חווית הצפייה המותאמת אישית.

איך בוחרים מערכת הפעלה?

אם אתם מתכננים להשתמש במסך בתור מקור התוכן, ולא מחברים אליו ממיר או מחשב חיצוני, ודאו כי מערכת ההפעלה שלו כוללת את האפליקציות שאתם צריכים וכי ממשק השליטה נוח עבורכם. היצרנים הגדולים כיום כוללים מבחר אפליקציות ישראליות ובינלאומיות, והן לרוב גם עובדות מהר מספיק גם כמה שנים לאחר הרכישה, מה שיכול לייתר עבור משתמשים רבים את הצורך בקופסה חיצונית.

5 צפייה בגלריה
צפייה בטלוויזיה OLED
צפייה בטלוויזיה OLED
הקפידו שהטלוויזיה תהיה בעלת זווית צפייה רחבה לקראת המשחק
(LG)

הגודל הנכון? אין דבר כזה

מה גודל המסך הנכון עבורכם? אין תשובה חד-משמעית, אבל יש המלצות שמבוססות על מרחק הצפייה. במסכי 4K ההמלצה היא שהמסך יתפוס 30-40 אחוז משדה הראיה שלכם, כדי לספק חוויה טובה. תוכלו למצוא ברשת לא מעט מחשבונים וגרפים שיגידו לכם איך לחשב את הזוויות, אבל כלל אצבע שרלוונטי להרבה סלונים וחדרי שינה ישראליים הוא - שבמרחק צפיה של 2-3 מטרים, מסכי 65 אינץ׳ יעשו את העבודה היטב.

אז גודל או איכות?

אם תשאלו את נירית כמרה, מנהלת מוצר טלוויזיות LG בקבוצת ח.י. מומלץ שלא להתפשר על איכות לטובת גודל: "ההבדל בין טלוויזיה רגילה לטלוויזיה איכותית בולט לעין מבחינת איכות התמונה והמציאותיות שלה. אז נכון שככל שנקנה טלוויזיה גדולה יותר, זה יראה לנו כאילו שאנחנו בתוך הטלוויזיה, אבל זה לא ייתן לי בהכרח את האפקט שאני רוצה".
"בטלוויזיות LG בטכנולוגית OLED זווית הצפייה היא הכי רחבה שיש. בחנות אני ממליצה לבחון את המסך לא רק כשעומדים מולו אלא גם לזוז לצדדים. בזכות הטכנולוגיה החדשנית של ה-OLED, אפשר לצפות במשחקי היורו עם הרבה אנשים, וכל אחד מהם יראה מצוין, לא משנה היכן הוא יישב. גם מי שילך להביא בירה ופיצוחים מהמטבח לא יפספס אף פריים".