אם עד לפני מספר שנים המילה "גירושין" העלתה תמונה של בני זוג שמנהלים מלחמת חורמה זה בזה בעזרת עורכי דין - היום המצב שונה בתכלית. רוב הזוגות בישראל בוחרים להתגרש באמצעות תהליך גישור בו הם מגיעים להסכמות סביב כל הנושאים המרכיבים את חייהם ואת חיי הילדים. נתונים רשמיים מדברים על כך שבחמש השנים האחרונות ירדה כמות התביעות בענייני גירושין בשיעור דרמטי של מעל ל-50% - נתון שמספר את הסיפור כולו.
כעת מגיע השלב הבא של הליכי הגישור, אשר מאפשר לבני זוג אשר מגיעים לתהליך עם הסכמה על רוב הנושאים המהותיים (רכוש, ילדים, מזונות). שירות האונליין החדש של משרד הגישור נישרי מגשרים, הנחשב למשרד הגישור הגדול והמוביל בישראל, מציע לזוגות להגיע להסכם המיוחל מבלי לעבור תהליך ארוך ויקר, ואפילו בלי לצאת כלל מהבית.
(צילום: משה סגל / חברת: CAMELPRO)

שירות שנולד מתוך גישה ברורה - לאפשר לאנשים להתגרש בטוב ובהסכמה

"זוגות רבים שנמצאים בתחילת תהליך גירושין פונים אלינו ואומרים לנו שהם מסכימים על כל הנושאים אבל לא בטוחים שהם שאלו את כל השאלות הנכונות", מספר נדב נישרי, העומד בראש המשרד ומחבר הספרים "להתגרש בשלום" ו-"שותפות חדשה". "בשלב מסוים הבנו שיש זוגות שלא זקוקים לתהליך גישור במובן הקלאסי שלו, אשר כולל מספר פגישות פרונטאליות ודיונים על כל נושא. מכיוון שהמטרה שלנו היא למנוע מלחמות משפטיות, לאפשר לאנשים להתגרש בטוב ובהסכמה ולהגיע להסכם הוגן עבור שני הצדדים - החלטנו לייצר עבור הזוגות האלה מוצר חדש ומקורי שיעזור להורים שמחליטים להיפרד, לעשות את זה בכוחות עצמם, במחיר הוגן, ומבלי לוותר על המקצועיות הגבוהה שאנחנו דורשים מעצמנו מול כל זוג שמגיע אלינו למשרד".

הקשר הזוגי מסתיים, אך הקשר ההורי ממשיך - הסכם מקיף הוא קריטי לעתיד הילדים

נישרי מזכיר כי "אנשים שמפרקים את הקשר הזוגי, נשארים עם הקשר ההורי. התפקיד שלנו הוא לעזור להם מתוך המשבר, לדבר איתם על מציאות החיים שאחרי הפרידה, לדון על הנושאים המורכבים- איך להתנהל כלכלית, בריאותית, חינוכית, לוגיסטית. אנחנו שמים את הדגש על העתיד, בשלב בו אנשים מתקשים לראות מעבר למשבר הנוכחי שמטלטל את חייהם".
2 צפייה בגלריה
(צילום: ניקי וסטהפל)
עצם ההגעה להסכם ברוח טובה הוא אקט חינוכי שמתחיל את המסע ההורי הארוך שאחרי הפרידה. "הורים שפונים לגישור ומשתמשים בשירות החדש מראים לילדיהם שההורים שלהם מתפקדים ודואגים להם, אחרי תקופה לא קלה", אומר נישרי. "כאשר אותם אנשים מודעים לכך שזו ההזדמנות להשפיע על גידול הילדים, קורים קסמים - במקום לריב על השקלים ועל הימים, הם מבינים שהם צריכים אחד את השני, משתפים פעולה ומבינים איך לגבות אחד את השני. לחשוב יחד על דרכים להגדיל את ההכנסה ולהפחית הוצאות. גירושין הם עניין טכני, אבל הסכם מקיף ומותאם יכול להיות פתח לשותפות אמיתית בהורות, בחינוך ובלוגיסטיקה של החיים".

תהליך אונליין המשלב שאלון מפורט, ליווי מקצועי וגיבוש הסכם מקיף ומותאם אישית

התהליך החדש שגיבש משרד נישרי מגשרים בנוי על ידע רב שהצטבר בליווי אלפי זוגות לאורך שנות פעילות המשרד. השירות מתחיל בפגישה מקוונת עם מגשר או מגשרת, ללא עלות, ולאחריה פתיחת הליך גישור וקבלת שאלון המותאם לזוג, יחד עם סרטוני הדרכה מקיפים ומפורטים על הסעיפים השונים בהסכם העתידי והמשמעות שלהם.
הניסיון רב השנים של המשרד הוביל לגיבוש שאלון מקיף ורלוונטי, שנועד לייצר הסכם גירושין שלא משאיר קצוות פתוחים. לשם כך, השאלון מורכב ממאות שאלות לגביהן צריכים בני הזוג לקבל החלטות, לרבות כל הנושאים שמרכיבים הסכם גירושין: כלכלה, זמני שהייה, חלוקת רכוש, זכויות סוציאליות, מקום מגורים, חינוך ובריאות, לוגיסטיקה ועוד.
2 צפייה בגלריה
נדב נישרי
נדב נישרי
נדב נישרי
(צילום: ניקי וסטהפל)
"גם כאשר בני הזוג בטוחים שלא צפוי קושי, עשויים להתגלות הרבה מוקשים בדרך", אומר נישרי. "לשם כך, השירות כולל גיבוי של מגשר מקצועי מומחה, אשר מתייחס לקשיים ולמחלוקות שנותרו ללא פתרון. חשוב מאוד שהתהליך יהיה כזה שמדברים בו על הכל, לא מדחיקים ולא דוחים שום החלטה. צריך לדבר על נושאים שלא קל לדבר עליהם, ואיפה שקשה אנחנו עוזרים ומתווכים, הכל מתוך כוונה להקל על החיים של הזוג ושל הילדים בהמשך הדרך".
אם המצב בין בני הזוג הוא טוב והרצון ההדדי קיים, "אין טעם ללכת למאבק משפטי יקר ומיותר", מבהיר נישרי. "מצד שני, לא הייתי ממליץ להוריד מהאינטרנט טמפלייט גנרי של הסכם, משום שאין סיכוי שהוא יתייחס באופן מותאם אישית לצרכים הספציפיים של הזוג. הסכם גירושין הוא ההסכם הכי חשוב בחיים, הוא קובע גורלות ולא רק בהיבט כספי אלא גם בנוגע לחינוך, אופן קבלת החלטות ואורח החיים העתידי של כל הצדדים. קשה להגיע לפתרון מוצלח עם משהו גנרי".

עבור זוגות רבים, מדובר באפשרות היעילה והמשתלמת ביותר

אחד היתרונות של השירות החדש מבית משרד הגישור נישרי, הוא העלות המשתלמת, אשר עומדת על 5,000 ₪ - פחות ממחצית עלות תהליך גישור ממוצע ומחיר זול במאות אחוזים מהליך משפטי.
במקרים בהם בני הזוג לא מגיעים להסכמה על כל הנושאים, ניתן לקבוע פגישת גישור נוספת, בתשלום. "גם במקרה כזה יחסכו בני הזוג הרבה זמן וכסף, משום שאם הם הגיעו להסכמות ברוב הנושאים ויישארו רק מספר נושאים שדורשים פגישת גישור נוספת – מדובר על תהליך קצר הרבה יותר מתהליך גישור סטנדרטי בו מתחילים מאפס", אומר נישרי. "כל האפשרויות ידועות מראש והתהליך שקוף לחלוטין".
השירות שישנה את האופן שבו אנשים בישראל מתגרשים
"השירות מנגיש את האפשרות להתגרש באמצעות תהליך בריא ונכון בו הורים שואלים את עצמם קודם כל מה נכון להם ולילדים שלהם במקום לנסות להילחם אחד בשני", אומרת נגה זיו, מגשרת במשרד, אשר מוסיפה כי "אף אחד לא חושב שגירושין הם אירוע קליל שאפשר לדלג מעליו, אבל אם מנהלים את התהליך הזה נכון עם הכוונה נכונה ורצון טוב, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ולצמוח ממנו - ואנחנו מאמינים שהשירות הזה יעזור לאנשים לעשות בדיוק את זה".
"הדבר החשוב ביותר הוא לגשת לתהליך מתוך דיאלוג, ולא מתוך פחד וחרדה", אומר נישרי. "חשוב לעשות את זה בשביל הילדים. הילדים שלכם ייחשפו בעולם להרבה דברים שליליים, חשוב שאתם תהיו אלו שמוכיחים להם שאפשר להתגבר על מחלוקות ולדאוג למשפחה. חשוב לעשות את השינוי, עבורם. מי שיכול להימנע מהליכים לוחמניים, זה קל יותר מתמיד".
לתיאום פגישת הכרות אונליין ללא עלות עם מגשר או מגשרת, היכנסו>>