אוכלוסיית הגיל השלישי בישראל חווה, אולי יותר מכל מגזר אחר, את תקופת הקורונה בקשיים ומצוקות רבים. החשש, המבוסס יש לציין, מפני תחלואה קטלנית מביא איתו בידוד מהקרובים ומבני משפחה איתם היו רגילים הקשישים לבלות בחגים, בסופי שבוע ובכלל. נוכח העובדה שהקורונה מלווה אותנו עוד מחודש מרץ, כלומר למעלה מחצי שנה, הבידוד והריחוק החברתי הפכו עם הזמן לקשים מנשוא, ויציאה שגרתית מהבית לקניות, מרכזי יום, מפגש עם רופא וכדומה הפכו לאירוע מאיים, והאדם הקשיש מתבקש להימנע מכך על מנת לא לסכן את עצמו בהדבקה בקורונה.

3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כשהדברים אמורים בקשישים הזקוקים לסיוע יום יומי מצד מטפלים פרטיים, סכנת ההידבקות ובמקביל התסכול הרגשי מהמצב המתמשך, חדים ומובהקים יותר: מצד אחד המטפלים הצמודים לקשישים אינם נבדקים לקורונה באופן שגרתי ובצורה זו מסכנים מאוד את בריאותם, ומן הצד הנפשי- רגשי, רמות החרדה הגבוהות מובילות למצב רוח ירוד, תחושות דיכאון וירידה כללי במצב המנטאלי של הקשישים. וכל זאת לפני שבכלל דיברנו על משפחתו של הקשיש - תסכול המשפחה גדל כשלמעשה אין איש יודע ואינו יכול לצפות מתי העולם יחזור לשגרת חיים ובכלל זאת שגרת חייהם של ההורים, הסבתות והסבים.

במרכזי הסיעוד של פאלאס מדיקל חיי השגרה נשמרים כמעט במלואם

הבדידות הקשה והדיכאון הכבד המהווים את מנת חלקם של קשישים רבים הנאלצים להיסגר בבתיהם באין יוצא ואין בא, דווקא בני הגיל השלישי אשר התגוררו במוסדות הסיעוד והדיור המוגן שמרו וממשיכים לשמור על שגרת חיים מהנה ומלאת תוכן ללא צל של חשש מהידבקות בנגיף. אז נכון, לתקופה מסוימת בתחילת משבר הקורונה, התרחשו מקרי הדבקה במוסדות סיעודיים ברחבי הארץ, אך כיום מוסדות אלו, ובמיוחד הדברים אמורים על היוקרתיים שבהם, דוגמת מרכזי הסיעוד של פאלאס מדיקל, יודעים להתמודד עם הקורונה ולקטוע את שרשראות ההדבקה באיבן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: גלעד רדט )

קפסולות מבודדות מקורונה ושמירה קפדנית על ההנחיות

כיצד הם עושים זאת? נתחיל בזה שצוות העובדים וכל הדיירים של פאלאס מדיקל מבצעים בדיקת קורונה אחת לשבוע. יתירה מכך השמירה על הנחיות חבישת מסכות הפנים מוקפדת מאוד וכמו כן המחלקה הסיעודית מבודדת מיתר מחלקות הדיור המוגן כך שהיא הופכת לבועה מנוטרת של ממש המגינה על הדיירים מפני הווירוס המטריד. התוצאה הברוכה: בפאלאס מדיקל מרכזי סיעוד עולם כמנהגו נוהג - הטיפולים הרפואיים והסיעודיים ניתנים כמו תמיד, צוותי התעסוקה עמלים על שגרת פעילות שמחה ומהנה, ביקורי המשפחות מתקיימים במרחבים הפתוחים והירוקים, והארוחות המשותפות מתקיימות מידי יום בחדר האוכל של המחלקה ומהוות אירוע חברתי בסיסי המתקיים לפחות ארבע פעמים ביום. בשעות אחר הצהריים מתקיימות במחלקה פעילויות חברתיות, משחקים ומוזיקה וכולם שומרים על מצב רוח מרומם ועל חיים קהילתיים פעילים. בני המשפחה מצידם ישנים בשקט בלילה ביודעם כי הוריהם או בני משפחתם האהובים מטופלים היטב בכל תנאי.

3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עזריאלי פאלאס – מובילה את ענף הדיור המוגן בישראל

עזריאלי פאלאס נולדה מתוך מטרת-על שהציבה לעצמה קבוצת עזריאלי, קבוצת הנדל"ן החזקה בישראל, להוביל את ענף הדיור המוגן המתפתח בישראל. כחלק מתפיסת על זו, הוקם פאלאס מדיקל - מרכזי החלמה וסיעוד יחיד מסוגו בישראל. המרכזים משלבים מחלקות סיעודיות יוקרתיות, מחלקות החלמה פרימיום, טיפולי פיזיותרפיה מותאמים, הסעדה ברמה של 5 כוכבים, ארוחות גורמה כשרות ותפריט מגוון. בפאלאס מדיקל נהנים הדיירים מהצוות הרפואי, הסיעודי והרב מקצועי המיומן, משירותי רפואה וסיעוד 24 שעות ביממה, חיי קהילה פעילים במחלקות והקפדה יתרה על נהלי מניעת זיהומים. הטיפול האיכותי מגיע מתוך תפיסה כי למטופל מגיע יחס אישי, רגיש וקשוב מכל אחד ואחד מאנשי הצוות,. נכון להיום מונה פאלאס מדיקל ארבעה מרכזי סיעוד והחלמה בתל אביב, רעננה, מודיעין ולהבים.

הפסיקו להיות לבד – הצטרפו לקהילת פאלאס מדיקל

אם גם אתם מאסתם בבדידות הארוכה בבית למול מסך הטלוויזיה המרצד, בואו עוד היום להתרשם מהחיים המהנים ועשירי התוכן שיש למרכזי פאלאס מדיקל להציע לכם. וכל זאת, תוך השגחה רפואית מצד טובי אנשי הרפואה וטיפולים מגוונים אשר יקלו על מצבכם.
רוצים לשמוע עוד או אולי להגיע לפגישת היכרות? הקליקו על הלינק הבא>>