לפני מספר חודשים, בזמן שמגפת הקורונה השתוללה בחוץ, במשרד הרווחה והשירותים החברתיים שקדו לספק מענה ועמלו על הקמת מערכת ניהול ידע של תכניות הרווחה והנגשתה לציבור באמצעות אתר 'קליק לרווחה'.
על פי נתוני משרד הרווחה, מאז תחילת משבר הקורונה דווחו למשרד פי שלוש יותר תלונות על אלימות במשפחה ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019. את העלייה בכמות הפניות מייחסים המומחים לגורמים נלווים שהשפיעו על משקי הבית בארץ ובעולם, מפגיעה כלכלית ועד להעצמת תחושות כמו מתח, חרדה, בדידות וריחוק חברתי שחווינו כולם, ובמיוחד האזרחים הוותיקים שנזקקו למענה מותאם לצרכיהם הייחודיים. נתונים אלו והאתגרים הרבים במתן מענה דיגיטלי, מהיר ומקצועי למגוון צרכים ואוכלוסיות, העצימו את הצורך בהקמה של ממשק דיגיטלי זמין ונגיש, המספק מידע והכוונה בנושאי רווחה וקהילה חיוניים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסיומה של שנה מאתגרת שאת השלכותיה עוד מוקדם לנבא, משרד הרווחה משיק בימים אלו לקהל הרחב את 'קליק לרווחה': אתר שמנגיש לכלל אזרחי המדינה, בלי יוצא מהכלל, מערך מתקדם של שירותים אוניברסליים, אישיים וחברתיים, בכל מצבי החיים ומהווה כתובת לכולם כולל כולם: יחידים, משפחות, אנשי מקצוע וקהילות כאחד.
האתר החדש והייחודי מהווה מהפכה של ממש בחשיפת והסברת כל התוכניות ושירותי משרד הרווחה והשירותים החברתיים בישראל. ׳קליק לרווחה׳ נותן מענה לכל שכבות האוכלוסייה, לרבות בני נוער, אזרחים ותיקים ובעלי מוגבלויות, ומציע מידע חשוב ורלוונטי באופן נגיש וברור.

׳אנחנו כאן בשבילך - בכל מצבי החיים׳ זו אמירה מחייבת מאוד, ומשרד הרווחה עומד מאחוריה

'קליק לרווחה׳ משכיל לנצל את הידע והניסיון שמשרד הרווחה צבר לאורך השנים מסיוע לכל שכבות האוכלוסייה, ומיטיב להציג מעטפת מגוונת ומקצועית של תכנים, הכשרות, שירותים ופעילויות באמצעות אתר ידידותי, מותאם ומתקדם טכנולוגית.
נהוג לחשוב שמשרד הרווחה הוא הכתובת כשמדובר בסיוע לאוכלוסיות נזקקות המוכרות למערכת או במקרי קיצון בלבד. זה נכון, אבל ממש לא רק. אתר ׳קליק לרווחה׳ מציג את כלל המידע, התכניות והשירותים של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, המיועדים לקהל הרחב ורלוונטיים לכל אחד מאיתנו בכל נקודת זמן ובכל מצבי החיים באשר הם, כגון אוריינות דיגיטלית לאזרחים ותיקים, שילוב צעירים עם מוגבלות בשירות צבאי ולאומי-אזרחי, ייעוץ למיצוי זכויות, תמיכה ועזרה בהתמודדות עם לקויות ואבחונים שונים, קבוצות טיפול ייעודיות לנערים ונערות בסיכון, ליווי תהליכי פרידה וגירושים ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

גם וגם, כי מגיע לכם

'קליק לרווחה' מצליח לאגד נושאים חברתיים וקהילתיים הרלוונטיים לכולנו ומשקף את החתירה הבלתי נלאית של משרד הרווחה להנגיש לכלל אזרחי המדינה, מערך מענים ושירותים נגישים, חכמים וחדשניים, ולצמצם את הפער בין האזרחים למדינה באמצעות פיתוח ערוצי תקשורת ישירים ומתקדמים. ׳קליק לרווחה׳ ייחודי בנוף הישראלי בעקבות היותו מערכת דינאמית אשר "לומדת את עצמה" ומהווה ערוץ תקשורת ישיר בין האזרחים למדינה.
המערכת פותחה על בסיס תוצאות מחקר משתמשים מקיף ממגוון אוכלוסיות, על מנת לספק ממשק משתמש חכם המספק מענה איכותי לצרכים אמיתיים שעולים מן השטח. משתמשי האתר הם לא רק צרכני שירותים ומידע, אלא נתפסים ממש כחלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח והאופטימיזציה של האתר, בהתאם לתפיסתו החדשנית וההוליסטית של משרד הרווחה. על בסיס פידבקים שמתקבלים ממשתמשי האתר על בסיס יומיומי, משרד הרווחה בוחן איך ניתן לשפר את הצגת והנגשת השירותים וכלל מקורות המידע באתר לרווחת האזרחים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לדוגמא, בעתיד הקרוב האתר יוצע גם בשפה הערבית (ובהמשך בשפות נוספות) וניתן יהיה לאתר בקלות שירותים הקרובים לאזור מגוריכם.
משרד הרווחה מזמין אתכם לקחת חלק ולבקר באתר בו תוכלו לקבל מידע מקצועי רב על מגוון שירותים חברתיים הרלוונטיים לכולנו. 'קליק לרווחה', אנחנו כאן בשבילך - בכל מצבי החיים.