פיאג'יו, יצרנית הכלים הדו-גלגליים שהביאה לעולם את הווספה המיתולוגית, המשיכה במהפכה התחבורתית כשהציגה ב-2006 את ה-MP3 - כלי רכב תלת-גלגלי שהציע בטיחות מוגברת, יציבות על הכביש ונוחות מקסימלית, לצד כל היתרונות של כלי דו-גלגלי. גם בישראל, יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות של שלושת הגלגלים, ובוחרים בפתרון הבטוח של פיאג'ו. כל מה שרציתם לדעת על הטכנולוגיה הבלעדית ועל הדגם העדכני ביותר של MP3 – כי לא כל קטנוע תלת-גלגלי זה פיאג'ו.

דברים שחשוב לדעת:

פיאג'יו האיטלקית היא היצרנית האירופאית המובילה בתחום הדו גלגלי, וידועה כבר עשרות שנים באיכות דגמיה השונים, בחדשנות הכלים וכמובן בסטייל ובאופנתיות של כל מוצריה. פיאג'ו עומדת מאחורי אחד מאייקוני הדו גלגלי הגדולים והמוכרים בעולם – הווספה. "הצרעה", כיום היא אייקון בינלאומי של אופנה ותרבות ולמעשה הכלי הדו-גלגלי הנמכר באירופה. כמי שעומדת מאחורי חידושים טכנולוגיים רבים לאורך השנים, אין זה מפתיע כי פיאג'ו השיקה כבר ב-2006 את טכנולוגיית הכלי תלת גלגלי עם דגם ה-MP3 החדשני: לראשונה קטנוע המציע שלושה גלגלים ומספק רמות חדשות של בטיחות, נוחות, זריזות ואחיזת כביש.
במשך השנים, דגמי ה-MP3 זכו לפופולאריות רבה בקרב כל מי שרוצה ליהנות מהיתרונות של רכב דו-גלגלי מבלי להתפשר על בטיחות ונוחות נסיעה. מה כוללת הטכנולוגיה המהפכנית שסללה את הדרך עבור כלי הרכב התלת-גלגליים? ומה תוכלו למצוא בדגמים העדכניים של ה-MP3?

טכנולוגיה בלעדית ומצילת חיים

הטכנולוגיה הבלעדית שנכללה ב-MP3 ואשר הפכה מודל לחיקוי מצד כל המתחרות, כוללת שני גלגלים קדמיים עצמאיים וניתנים להטיה, המנוהלים על ידי מתלים ייחודיים עם ארבע זרועות, מה שמבטיח נסיעה נוחה בבטיחות מלאה, עם אחיזת כביש מעולה.
מנגנון הנעילה של המתלים הקדמיים, מאפיין ייחודי של ה-MP3 האיטלקי, משאיר את הכלי מאוזן על שלושת הגלגלים ללא צורך ברגלית או בהורדת הרגל לכביש בעת עצירה. המנגנון מאפשר רכיבה במישורים שונים תוך התגברות על כל מכשול מבלי לפגוע ביציבות, כלומר כל גלגל עובד בנפרד ויכול להתגלגל במישור שונה (למשל, גלגל אחד על המדרכה/מכשול וגלגל שני על הכביש, כשהקטנוע נותר יציב וישר ללא השפעה על הכידון והרכיבה). אך לא מדובר פה רק על יציבות ובטיחות, טכנולוגיית הרכיבה ב-MP3 תוכננה במטרה להציל חיים, כשבלמי הדיסק המותקנים על כל אחד משלושת הגלגלים משפרים במידה משמעותית את זמני העצירה לעומת כל כלי דו גלגלי הנמצא בשוק.

הדור הנוכחי של ה- MP3 – מגדיר מחדש את המושג 'ניידות עירונית'

דגמי 2020 של ה-MP3 הינם הדור השלישי למהפכת התלת גלגלי בשוק הקטנועים ומוצעים כרגע בשלושה נפחים שונים: 300, 350 ו- 500 סמ"ק. הכלי המהפכני של פיאג'יו עבר "דיאטה" בדור הנוכחי ומציע את הגרסה הקלה והזריזה ביותר של הקטנוע התלת-גלגלי - לכל מי שרוצה להתנייד בקלות תוך שמירה על בטיחות ונוחות מקסימליים, ומבלי להתפשר על הנוחות והמאפיינים של קטנוע GT.
הממדים הקומפקטיים והתפעול הידידותי תורמים גם בתמרונים בכביש וגם בעצירות – החנייה פשוטה וקלה, התנועה זריזה, הכלי קל לתמרון ומגיב באופן מדויק. בהיבט הבטיחות, מלבד יציבות וזמני העצירה המשופרים, דגמי MP3 החדשים כוללים בלמי דיסק בכל שלושת הגלגלים, לצד מערכת ABS משולבת במערכת בקרת אחיזה ASR, שהוכנסה לקטנועים לראשונה על ידי פיאג'ו. המערכת מונעת מהגלגל האחורי להחליק על משטחים מסוכנים כמו אספלט רטוב, מה שמגביר את הבטיחות במהלך עונת החורף הגשומה ובכלל בכל החלקה על צבע מעבר חצייה או כיכר רטובה מהשקיה בקיץ.

נוחות ושימושיות בכל היבט

מלבד נוחות הרכיבה יוצאת הדופן, המושגת בזכות מערכת המתלים המתקדמת, ה-MP3 מציע תנוחת רוכב נינוחה עם מושב הכולל תמיכת גב ודוושת בלמים מותאמת ארגונומית. בדגמי ה-500 וה-350 עוצב הגריל הקדמי על ידי Centro Stile של קבוצת פיאג'ו וחובר למאותתים מודרניים בטכנולוגיית LED. בכל דגמי ה-MP3 המשקף הקדמי מגיע עם מגני ידיים משולבים והמושב משלב גומאוויר להגברת הנוחות. תשומת לב רבה ניתנה לנוחות הנוסע (המורכב), שיכול ליהנות מנוחות המושב, משענת גב וידיות אחיזה ארגונומיות. הנוסע יכול לשבת בתנוחת רכיבה נינוחה הודות לרגליות נשלפות. מגן הרגליים כולל שתי רפידות נגד זעזוע בצבע המושב, מול ברכי הרוכב. קיים גם וו נוח ונשלף לתליית תיק. תא האחסון הגדול מתחת למושב, עם תאורה וריפוד פנימי, מעוצב לשימוש אופטימלי, ללא שכבות או הפרדה ומאפשר ניצול מקסימלי של שטח האחסון עם מרווח לאחסון שתי קסדות או תיק מחשב.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ עופר אבניר)
לוח המחוונים כולל מערכת שעונים מודרנית בשני פאנלים עגולים קלאסיים, ופאנל דיגיטלי רב-תכליתי המציג את צריכת הדלק (ממוצעת ונוכחית), מהירות ממוצעת ומרבית, מד דלק, זמן נסיעה ומד טמפרטורה חיצונית עם אזהרת קרח. פאנל המחוונים כולל גם שעון, מונה נסיעה נקודתי וכללי ותצוגה של מתח הסוללה. הלחצנים מתחת לכידון משמשים לפתיחת המושב ולכיבוי ה-ASR. התא מעל ללוח השעונים כולל מגירה ושקע USB, אידיאלי להטענת הסמארטפון או כל מכשיר אחר.

השילוב המושלם בין יתרונות הדו-גלגלי בפקקים ובחנייה, לבין ביטחון ושקט נפשי

הפתרון התלת-גלגלי והדגמים החדשים של סדרת ה-MP3 מתאימים לכל מי שרוכב על דו-גלגלי אבל מחפש יותר ביטחון ויציבות על הכביש, או למי שרכב בעבר על קטנוע, עזב למכונית וכעת רוצה לנצח שוב את הפקקים - אבל בצורה בטוחה ויוקרתית הרבה יותר. דגמי ה-MP3 מנצחים את הפקקים וקלים לחנייה מצד אחד, ומספקים אחיזה ויציבות ללא מתחרים מצד שני.
4 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ עופר אבניר)
בשורה התחתונה, הכלי התלת-גלגלי של פיאג'ו מספק לכם את שני הדברים החשובים ביותר בימינו: חיסכון בזמן על הכביש כדי שתוכלו להיות יותר עם המשפחה, החברים והתחביבים שלכם, לצד בטיחות מוגברת וטכנולוגיות מצילות חיים.