תקופת הקורונה נותנת כידוע את אותותיה בכל תחומי חיינו – בכלכלה, בתעסוקה, בפוליטיקה, בדת, בחינוך, ומה לא. הנגיף עשה שמות בתחומים אלו תוך שהוא משנה סדרי עולם ומאלץ את המערכת להגמיש את עצמה להנחיות הריחוק החברתי המחמירות. אך מתברר שגם הנגיף המאיים הזה לא הצליח לפגוע ולו למעט במוטיבציה האדירה של המוני הנשים, צעירות כמבוגרות, שקיימו בשבוע שעבר את מרוץ LIFE RUN, מרוץ הנשים הגדול של סופר- פארם אשר התקיים השנה בפעם החמישית.
ההשפעה היחידה שהייתה לקורונה על המרוץ המיוחד נגעה לפורמט אך לא למהות: השנה התקיים המרוץ בגרסת אונליין ראשונה מסוגה בישראל מה שאומר שלרצות לא הייתה נקודת הזנקה פורמאלית וכך כל אחת בחרה מסלול ריצה של 4, 8 או 12 ק"מ, מכל מקום– ליד הבית, בסמוך לעבודה, במקום אהוב לבחירתה. על מנת לשמור בכל זאת על נורמאליות מסוימת במצב הלא שגרתי, כל משתתפת שנרשמה למרוץ קיבלה ערכה בשווי 300 ₪ הכוללת חולצת מרוץ מעוצבת של מותג האופנה הבינלאומי H&M, מספר חולצה, מדליה וחבילת מוצרים המתאימים לריצה ולאחריה מבית המותגים המובילים בארץ ובעולם (ביניהם לייף, מילוקה, לנקום, נייטשר ואלי, עלית ועוד). ההרשמה למרוץ נעשתה עם קבלת קוד לאפליקציית LIFE RUN ייעודית אשר ליוותה אותה בזמן הריצה. האפליקציה כללה טיפים לריצה ולאימונים, מדידת מסלול הריצה ושידור בלייב של טקס ההזנקה עם אנה ארונוב.
3 צפייה בגלריה
(צילום: רפי דלויה)

נקודת הזנקה כאמור לא הייתה, אך שעת הזנקה הייתה גם הייתה - ביום המרוץ, כל הנרשמות הוזנקו יחד בו זמנית ברחבי הארץ כשהן מחוברות לאפליקציית המרוץ ולובשות את חולצת המרוץ הנושאת עליה את מספר החזה (מספר אישי לכל רצה).
"בשנה שעברה התקיים מרוץ ה- RUN LIFE הגדול בתולדותיו עם 12 אלף משתתפות מה שגרם לנו לציפייה מאוד גדולה השנה עם שבירת שיא רצות חדש, אבל אז הגיעה הקורונה", מספרת גלי ברגר, מנהלת התקשורת והתוכן של רשת סופר-פארם. "ככל שעבר הזמן הבנו שהשנה המרוץ כבר לא יתקיים במתכונתו הרגילה ואז חברת "כפיים" המפיקה את המרוץ הזה משנתו הראשונה החליטה לא לוותר ולקיים אותו בגרסת און ליין באמצעות אפליקציה ייעודית".
נשמע מאתגר מאוד. הצליח לכם?
"בגדול. לשמחתי למרות שהמרוץ היה און ליין ההיענות הייתה מאוד גדולה ואם בהתחלה קיווינו ל-6000 רצות הגענו מהר מאוד למצב שבו נרשמו 10,000 נשים, והמרוץ עצמו הסתכם כמאורע מדהים, במיוחד על רקע מגבלות הקורונה שלא עצרו את נשים מכל הגילאים ומכל הארץ".
ברגר מוסיפה כי "מלבד המחזה העוצמתי של נשים מכל הארץ שמתחברות האחת למען השנייה הדבר היפה בעיניי במרוץ השנה היה התחייבותה של סופר- פארם לתרום שקל על כל קילומטר ריצה מצטבר לאחת מארבע עמותות הפועלות למען העצמת נשים. בעת ההרשמה בחרה כל משתתפת את העמותה לה היא מעוניינת לתרום".
3 צפייה בגלריה
(צילום: רפי דלויה)

מיהן 4 העמותות שנבחרו לתרומה?
"הראשונה היא עמותת אל הלב הפועלת למניעת אלימות לסוגיה באמצעות תכניות חינוכיות חדשניות המבקשות ליצור שינוי חברתי מעמיק בדרכים להתמודדות עם מצבי סיכון ואלימות. השנייה, עמותת רוח נשית ממעגל האלימות ולבנות את חייהן מחד, השלישית, עמותת 'גמאני רצה' - פרויקט קהילתי-חברתי של 35 קבוצות ריצה וכושר לנשים שמתמודדות עם סרטן השד (חולות, תוך כדי טיפולי כימותרפיה והקרנות, ומחלימות, ולבסוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית המהווה את ארגון הגג של תשעת מרכזי הסיוע האזוריים הפועלים ברחבי הארץ".
אחת הרצות במרוץ הלא שגרתי השנה הייתה אפרת קלמן (47), זכיינית עמיתה בסופר- פארם, שרצה במרוץ לא רק מתוקף היותה עמיתה ברשת, אלא גם כנציגת עמותת 'גמאני רצה'. את החוויה היא מגדירה כהתעלות של ממש. "לפני כשנה וחצי הובחנתי כחולה בסרטן השד והתחלתי לעבור טיפולים הכוללים הקרנות וכימותרפיה", היא משתפת. "את הטיפולים סיימתי ממש עם תחילת הסגר הראשון של הקורונה בחודש מרץ, והדבר נתן לי זמן לחשוב על עצמי וכיצד אני מעמידה את עצמי על הרגליים בחזרה".
"במהלך התקופה התחלתי להתאמן ביוגה ופילאטיס במטרה להתחזק, וכך שמעתי על עמותת "גמאני רוצה" הכוללת קבוצות של רצות מתמודדות או כאלו המחלימות מסרטן השד. עם תום הסגר הראשון המיזם החברתי החשוב הזה קיבל דחיפה עצומה וכיום יש 1000 בנות שרצות במסגרת העמותה, ומסייעים לנו מאמני כח וריצה שעושים זאת בהתנדבות".


3 צפייה בגלריה
(צילום: רפי דלויה)


כיצד קרה החיבור למרוץ של סופר -פארם?
"בחודש אוקטובר צוין בעולם חודש המודעות לסרטן השד ותכננו במסגרת העמותה קמפיין רחב היקף במסגרתו נשים ירוצו במצטבר מרחק השווה להקפת כדור הארץ, מתוך מטרה להעלות את המודעות למחלה. מכיוון שלא יכולנו לעשות זאת הפעם בצורה המונית עשינו זאת כל פעם בצמדים או בשלישות של רצות וכך אספנו קילומטרים בדרך ליעד הנכסף. בנקודה רעיונית זו התחברנו גם עם מרוץ ה- LIFE RUN ההמוני שקיבל השנה טוויסט והפך למרוץ און ליין. כחלק מהטוויסט הזה הצהירה סופר- פארם כי היא תתרום כספים לאחת מ-4 עמותות שאחת מהן היא "גמאני רצה" בה אני חברה."
"ואכן, שלחתי קריאה בקבוצה שלנו מי מעוניינת להצטרף אליי למרוץ ה- LIFE RUN בעיר מגוריי רחובות וההיענות הייתה מדהימה. הצטרפו אליי בנות שנרשמו וכאלו שלא נרשמו מראש, ולאורך כל המסלול היינו עם אנרגיות מטורפות. כולן פרגנו אחת לשנייה והייתה התרוממות רוח של ממש. דווקא בגלל שהמרוץ היה בגרסת און ליין זה היה מאוד מיוחד. לאורך כל המסלול ראינו נשים כמונו שרצות עם חולצות אדומות ונופפנו לשלום אחת לשנייה. זו הייתה חוויה פשוט מחשמלת ואני שמחה שלקחתי בכך חלק."