לעיר נהריה שני נכסים טבעיים עיקריים: שד' הגעתון (רחוב העסקים הראשי של העיר היחידה שנחל חוצה את מרכזה) ורצועת החוף היפהפייה. שני אלה הם חלק מרכזי בחזון התיירותי שאותו מובילה הנהלת העירייה, מתוך כוונה להפוך את העיר הצפונית לפנינת הגליל המערבי.

רצועת חוף עם שפע אטרקציות חדשות

ערים מובילות בעולם מנצלות את קרבתן לים ליצירת מוקדי עניין והנאה. כעיר קיט, חופש ונופש מושקעים בנהריה משאבים רבים בפיתוח החופים ורצועת החוף. בעיר מספר חופים מוכרזים, המותאמים לצורכי הציבור ומהווים חלק מרצועת חוף ארוכה, טבעית וייחודית.
4 צפייה בגלריה
(צילומים: PHOTOGRAPHY RITVO, מיקי אלקובי, חכ"ל נהריה, עיריית נהריה)
חוף סוקולוב - החוף הצעיר והתוסס שמושך אליו צעירים רבים מהאזור כולו ונחשב לאחד מאתרי הגלישה הטובים בישראל. אם יתמזל מזלכם, תפגשו בו סצנת גלישה מרהיבה, הכוללת חובבים ומקצוענים, צופים נלהבים ולא מעט צלמים.
חוף גלי גליל - חוף המשפחות היפה בישראל, שעבר שדרוג משמעותי. לאורכו לגונה כפולה ומדהימה, הוא מונגש לבעלי מוגבלויות ולעגלות תינוקות, ויש בו מתחם בריכות, הכולל בריכת פעוטות ובריכת שחייה למבוגרים. לאחרונה, בזכות השקעה רבה בפיתוח החוף, זכה חוף גלי גליל בתו איכות סביבתי בינלאומי- "דגל כחול".
שירת הים – חוף הממוקם בתוואי הטיילת הצפונית, משרת את תושבי ותושבות הגליל המערבי ומאפשר רחצה נפרדת לגברים ונשים.

הכי נקיים, הכי בטוחים

עיריית נהריה והחברה הכלכלית פועלות יחד במאמץ להציע רצועת חוף מושלמת, ומצליחות לשמור על דירוג גבוה ועקבי במדדי ניקיון החופים של המשרד להגנת הסביבה - "חוף נקי", שבהם זוכים חופי העיר לציון "נקי מאוד" זה תקופה ממושכת.
4 צפייה בגלריה
(צילומים: PHOTOGRAPHY RITVO, מיקי אלקובי, חכ"ל נהריה, עיריית נהריה)
כמו כן, כחלק מדיאלוג פורה המתקיים מול המשרד להגנת הסביבה, נבחנות גם הדרכים שיאפשרו למשתמשי חוף שירת הים רחצה בטוחה וקלה, כשהמטרה היא להגיע לפתרון מוסכם בנוגע להימצאות סלעים בחוף היוצרים מפגע, על אף שהוכר כחוף מוכרז על ידי משרד הפנים כבר לפני שנים רבות. בעת ביקורה של השרה להגנת הסביבה עידית סילמן בעיר, הנחתה את הגורמים המקצועיים במשרדה לשתף פעולה עם עיריית נהריה כדי לאפשר למתרחצים גישה נוחה ורחצה בטוחה, ושיבחה את עבודת העירייה ושיתוף הפעולה בכל הנוגע לפיתוח וטיפוח הסביבה.

קולינריה, פסטיבלים, אופניים ונופש

נהריה נהנית מרצועת חוף ייחודית, המשתרעת על שטח של למעלה משבעה ק"מ, שלאורכה טיילת ובה מגוון רחב של אפשרויות וסגנונות קולינריים: מסעדות, בתי קפה, ברים, פיצריות, גלידריות ועוד, סקייטפארק נרחב ומקצועי, מגרשי ספורט ומתקני משחק, לצד מתחם נינג'ה, מתחמי כושר ומתקני ספורט שונים, קאנטרי ששודרג לאחרונה וכולל חדר כושר מאובזר ומודרני עם נוף עוצר נשימה בקו הראשון לים ועוד.
עוד ברצועת החוף מגוון בתי מלון וחדרי אירוח, בית ספר לצלילה ומספר מפעילים מוסמכים, המציעים פעילויות ספורט ימי בחופי העיר ובשמורת הטבע הימית הגדולה בישראל. הפעילויות זמינות במספר מוקדים בטיילת, בחוף גלי גליל ובלגונת אכזיב, שם, לצד רצועת חוף קסומה וייחודית, אפשר גם לטבול במים צלולים עטופים בלגונה סלעית וביניהם עשרות בריכות מים טבעיות.
4 צפייה בגלריה
(צילומים: PHOTOGRAPHY RITVO, מיקי אלקובי, חכ"ל נהריה, עיריית נהריה)
מסלולי אופניים - את יופייה של רצועת החוף ניתן לחוות גם ברכיבה רציפה על אופניים מראש הנקרה ועד לשבי ציון שמדרום לעיר, וזאת על דרך סלולה שמהווה חלק מרשת מסלולי האופניים בגליל המערבי ובנהריה בפרט.
'קיץ של העולמות' - חודשי הקיץ בנהריה משלבים מסורת של מופעי תרבות מגוונים לקהל הרחב ולכל המשפחה: נועה קירל, סימפונט רעננה, מחווה לביטלס, פאר טסי, אביב גפן ושלום חנוך, זהבה בן ונתן גושן, רביד פלוטניק, עדן חסון, בניה ברבי ומרינה מקסימיליאן - הם רק טעימה קטנה מהאומנים שישתתפו הקיץ הזה באירועים בעיר. בין התאריכים 24.8-22.8 יתקיים בעיר, כמדי שנה, פסטיבל 'נהריה Vibes' - שילוב של מוזיקה טובה עם הופעות של מיטב אומני ישראל, דוכני מזון מגוונים ואווירה שמחה ומיוחדת. אל תחמיצו!

ומה התוכניות להמשך?

בקרוב, עם השלמת פרויקט פינוי האסבסט בשיתוף ובמימון המשרד להגנת הסביבה, יוכלו תושבי העיר והאורחים הרבים ליהנות משני ק"מ נוספים של הטיילת, שתחבר את הטיילת הקיימת כיום עד לשכונת אכזיב ותאפשר רצף הליכה ורכיבה מהנה וחווייתי לאורך חופה הצפוני של מדינת ישראל.
4 צפייה בגלריה
(צילומים: PHOTOGRAPHY RITVO, מיקי אלקובי, חכ"ל נהריה, עיריית נהריה)
גם שדרות הגעתון יעברו שינוי מהיסוד, בהתאם לתחרות אדריכלית ייחודית שהתקיימה בעיר לאחרונה, בהשתתפות 19 משרדי אדריכלות מהמובילים בארץ ובעולם. צוות שיפוט של 11 שופטים בחר בהצעה המשלבת באופן הטוב ביותר בין העיר, הים והנחל, שתשמור על צביונה וייחודיותה של העיר. הרשות נמצאת בשלבי עדכון התב"ע, שתאפשר את קידום התוכנית הזוכה.

מהפך אמיתי בזמן קצר

נהריה נמצאת בתנופת פיתוח נרחבת - בשד' הגעתון, לאורך החופים, בשכונות השונות ועוד, המשפיעה על כל תחומי החיים: פארקים חדשים, טיילות ססגוניות, בניית מוסדות חינוך חדשים, קידום מצוינות בחינוך, שדרוג ופיתוח החינוך הבלתי פורמלי, הקמת מגרשי ספורט ופנאי, גני משחקים משודרגים, שבילי אופניים, תיירות, מהפכה נרחבת בתחבורה הציבורית והפרוייקט המרכזי לשנים הקרובות: הקמת מתחם תעסוקה עירוני שעתיד לכלול משרדי היי-טק, ביו-רפואה, מסחר ועוד.