חשמל זורם בגגות בתיך - לעשות כסף מייצור אנרגיה סולארית זאת כבר לא פנטזיה
זה קורה ביותר ויותר מקומות בעולם, שאנשים מתחילים להבין ולהפנים את היתרון העצום הגלום בייצור אנרגיה סולארית בהיקף רחב - לא רק בתחנות כוח וחוות סולאריות אלא גם בידיים פרטיות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Solaredge)
במחקר שנערך בשוודיה לאורך עשר שנים ושתוצאותיו פורסמו ב-2018, נראה כי באמצע העשור שעבר השתנה התמריץ המרכזי להתקנת פאנלים סולריים, ממניעים סביבתיים למניעים כלכליים (Palm, Jenny. "Household installation of solar panels–Motives and barriers in a 10-year perspective" Energy Policy 113 (2018): 1-8).‏
ומה אצלנו? גם אצלנו! גם בישראל קיימות תוכניות אסדרה מתאימות, שמאפשרות לאזרח מן השורה (וגם לארגונים וחברות) להשקיע בגגות סולאריים ולהרוויח מכך סכומי כסף מכובדים. כשחושבים על היתרונות הסביבתיים של חשמל סולארי, מבינים שלמעשה ניתנה לנו האפשרות ליצור הכנסה מחשמל נקי.
כמה כסף תוכלו להרוויח? מהן האפשרויות בשוק כיום?
ישראלים כמו ישראלים ישאלו מיד: כמה כסף יצא לי מזה בסוף? אז בדומה לכל חישוב אחר של רווח, צריך לחשב את ההכנסות הממוצעות מול ההוצאה הנדרשת, ולהתחשב גם בתוכניות האסדרה הקיימות מול חברת החשמל. ככלל, מכיוון שעלויות התקנה של מערכת סולארית מהוות הוצאה לא מבוטלת, חשוב להסתכל על ההכנסה הפסיבית הזו כתוכנית לטווח הארוך – השקעה ראשונית שתוך מספר שנים תחזיר את עצמה, ובהמשך תתורגם לרווח נקי.
את החשמל שתייצרו על גג ביתכם, ניתן לרתום להזנת המוצרים החשמליים בביתכם, כאשר העודפים יוזרמו חזרה אל חברת החשמל. תמורת ייצור זה, תשלם לכם חברת החשמל 48 אגורות לקווט"ש. תעריף זה, יישאר קבוע עבור 25 השנים הקרובות כך שההשקעה הראשונית בהקמת המערכת צפויה להחזיר את עצמה בתוך 6-8 שנים ולאחר מכן המערכת תמשיך לייצר הכנסה פסיבית קבועה.
בכדי לחשב כמה תוכלו להרוויח ממערכת סולארית, ניתן להשתמש במחשבון סולארי פשוט וקל לשימוש (לחצו על הקישור).
גם המיסוי נרתם לעידוד ההשקעה בגגות סולאריים
ומה בעניין המיסוי? גם כאן המגמה פועלת לטובת תושבי המדינה. מדינת ישראל מעודדת אנשים פרטיים ובעלי עסק להתקין מערכות סולאריות על גגותיהם. על פי החוק, ההכנסה מייצור של חשמל ביתי בגג בשטח עד כ-200 מ"ר – זוכה לפטור ממס ומחובת דיווח. בעלי הכנסה של עד 24,000 ₪ בשנה ייהנו מפטור מלא ממס למערכת הסולארית הביתית, ואילו בהכנסה שנתית העולה על כך, שיעור המס יחושב לפי מדרגת המס של כל אחד ואחת. גם המגזר העסקי שאינו פטור ממס, יכול ליהנות מהטבות שבאות לעודד השקעה בגגות סולאריים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Solaredge)
ועכשיו לתכלס, מהי התשתית הנדרשת לצורך השגת הכנסה ממערכת סולארית?
לפני שמתחילים לקצור רווחים ממערכות סולאריות, צריך לזרוע... תשתית מתאימה. ראשית, יש לוודא כי גג הבניין מתאים להתקנה של מערכות אלה. כמעט כל סוגי הגגות יכולים להתאים, כאשר מטבע הדברים, ככל שהשטח הפנוי להתקנה בגג גדול יותר, פוטנציאל הרווח גדל בהתאם.
בשלב הבא יש לוודא שמערכת החשמל בבית מאפשרת התקנה של מערכת סולארית.
לבסוף, יש להתקשר בתוכנית אסדרה מוסדרת מול חברת החשמל. בדרך כלל, החברה המתקינה תדע לספק את כלל השירותים הללו.

3 צפייה בגלריה
(צילום: Solaredge)
עברתם דרך כל השלבים? מילאתם את כל התנאים? אם כך, אתם יכולים להתחיל לחוות מקור חדש של הכנסה פסיבית ממערכת סולארית.
לסיכום, העולם בו אנו חיים דורש מאיתנו להביא פתרונות חדשים לייצור חשמל, והדרישה זוכה כיום למענה נגיש וזמין לכולנו. עכשיו רק צריך להצטרף למגמה החיובית הזאת ולראות איך כל קרן שמש שתעבור את האטמוספירה תהפוך לרווח נקי עבורכם.

פורסם לראשונה: 12:50, 08.11.21