מאת: בן ברנר
כולנו מכירים את התופעה הזו, עזבתם את הארץ, אתם ברילוקיישן או שכבר קבעתם שם את ביתכם ״הזמני-הקבוע״, ולאט לאט הילדים שוכחים את העברית.
בהתחלה זה ״חמוד״ וכולנו מתגאים בכך שהילדים שלנו כבר מדברים אנגלית יותר טוב מאיתנו, ופתאום זה מתחיל קצת להעיק...
הטעויות הופכות קצת פחות מצחיקות - וההעדפה היא פתאום לענות באנגלית גם אם אנחנו שואלים בעברית. מוזר...
חלקנו נאבקים וממשיכים להקריא להם ספרים בעברית, מעודדים את התקשורת בתוך הבית, חלקנו ״מוותרים״ ויודעים שהעברית נטועה חזק וכשנצטרך באמת - נצליח לשחזר אותה מיד. ותכלס, כרגע אנגלית יותר חשובה.
כשנולד עוד ילד - העסק עוד יותר מסתבך. הוא נולד לתוך האנגלית והעברית הפכה לשפה שנייה.
2 צפייה בגלריה
(צילום: NMC UNITED)
שירות טלוויזיה חדש שמציע טלוויזיה חוקית לישראלים בחו״ל בשם Screen iL - אולי לא יפתור לכם את הבעיה, אבל כן יחזיר את העברית הביתה.
ב-Screen iL ניתן למצוא את כל כוכבי הילדים האהובים על שלל הקלטות שלהם (יובל המבולבל, רינת גבאי, קופיקו, מני ממטרה, דוד חיים, מיכל הקטנה, מיקי ועוד), שיחזירו קצת את העברית לשפת היום-יום ויחברו את הילדים שלכם עם חיוך למה שרואים בישראל.
למקפידים שביניכם, שחושבים שהדור הולך ופוחת, מציע השירות גם את כל קלטות הילדים עליהם גדלתם: דיג דיג דוג, מחסן השטוזים של בתיה בן דור, כל עמודי התווך של ספרי הילדות (איה פלוטו, דירה להשכיר, המפוזר מכפר אז״ר) וכמובן כל השירים שגדלנו עליהם: הכבש השישה עשר, עוזי חיטמן, שירי חיות, שירי משחק שירי יומולדת ושירי חגים.
ממש לאחרונה עלה ב-Screen iL גם סרט אנימציית ילדים חדש ויפיפה של שלמה ארצי ״תתארו לכם״ - המביא סיפור התבגרות מוזיקלי ישראלי על רקע פס הקול האלמותי של שלמה ארצי. גם למבוגרים לא כדאי לפספס.
2 צפייה בגלריה
(צילום: NMC UNITED)
לאלו מכם עם הילדים הגדולים יותר: תמצאו ב-Screen iL גם את כל סדרות הילדים הכי משובחות שנעשו בארץ לאורך השנים: גאליס, האי, השמינייה, שבט צוצלת, אמא מביכה, ואיך לא: הקומדיות שהזמן עצר בהן מלכת הזמן: הפיג׳מות ואלישע.
ואחרונים הם אלו שרק רוצים לשמור על התרבות. לפעמים זה כל מה חסר בחו״ל, לכם סידרו ב-Screen iL את כל שירי החגים שיופיעו בשירות בדיוק לפני ארוחת החג.
אבל הכי מצחיק זה להגיד כרובית…
Screen iL זמין להורדה בכל המכשירים ובטלוויזיות החכמות. ניתן להירשם לשירות מאתר האינטרנט www.screenil.com
הכותב הוא מנכ״ל Screen iL