פרידה קאלו נחשבת כיום לאייקון בכל רחבי העולם והתערוכה המיוחדת שנפתחה בחולון לוקחת אתכם למסע מרגש בתולדות חייה של האישה המיוחדת והחד פעמית הזו.
בתערוכה תוכלו ללמוד על היחסים של פרידה עם בעלה דייגו ריברה ועם עצמה, על מחלת הפוליו בה חלתה, על תאונת הדרכים הקשה שעברה, תקראו את הציטוטים הכי מפורסמים שלה, ותקבלו הזדמנות חד פעמית להיכנס לעולמה המרתק.
3 צפייה בגלריה
מתחם האימרסיב - תערוכת פרידה קאלו
מתחם האימרסיב - תערוכת פרידה קאלו
מתחם האימרסיב - תערוכת פרידה קאלו
(צילום: לירון מילו)
התערוכה מחולקת למספר מתחמים אשר בכל אחד מהם תצללו לחלק שונה מחייה של קאלו:
בתחילת התערוכה תעברו דרך מזבח זיכרון המדבר בשפת פרידה קאלו ובאווירה, משם תעברו למתחם הראשון תוכלו לחוות את עולם הפרחים והאבטיחים באופן אינטראקטיבי שכל כך מדבר עם האומנות של פרידה קאלו.
משם נמשיך לחלק המסביר על מסלול חייה, שם תוכלו להעמיק על הילדות שלה, הנעורים, האהבות, המסעות, האימהות ובעצם כל מה שהפך אותה לאייקון בין לאומי.
בקצה חלל זה תגיעו למיצג (הולוגרמה) על התאונה שעברה פרידה קאלו, ששינתה את חייה.
במתחם השני והמרכזי של התערוכה הוא חוויית האימרסיב. מערכת מולטימדיה משוכללת לוקחת אתכם לתוך חייה של פרידה קאלו בהקרנה מיוחדת ב-360 מעלות (כולל הרצפה עצמה!) באורך של 35 דקות, בה נחזור אחורה בזמן אל מקסיקו שבה נולדה, הרגעים המאושרים בחייה, רגעי העצב והאימהות שלא חוותה, המסעות שלה, והבחירות שעשתה לאורך חייה. (ההמלצה שלנו: תסתכלו תמיד מסביב על כל הקירות וגם על הרצפה, תהלכו לכם בתוך המתחם במהלך התצוגה ואל תפספסו את הטקסטים המרגשים).
3 צפייה בגלריה
קיר הפרחים - תערוכת פרידה קאלו
קיר הפרחים - תערוכת פרידה קאלו
קיר הפרחים - תערוכת פרידה קאלו
(צילום: לירון מילו)
בדרככם למתחם הבא תעברו על פני קיר הפרחים (שנוצר בעבודת יד בהשראת פורטרט פרידה קאלו), הפרחים שהיו חלק כל כך מרכזי וכל כך מייצג עבור פרידה קאלו בעיצוב מיוחד על פני קיר שלם, כולל פניה של האמנית המורכב מפרחים. אין ספק שזהו הספוט המושלם לתמונת מזכרת מהתערוכה.
המתחם השלישי יציג את תהליך ההחלמה של פרידה קאלו לאחר התאונה שעברה. מיצג מולטימדיה מרהיב מציג אותה מרותקת למיטה, את האיברים שנפגעו, ולרגע נדמה שפרידה יוצרת קשר עין, מסתכלת לכם לתוך העיניים ונוטעת בהם את השראתה המיוחדת.
3 צפייה בגלריה
תהליך ההחלמה של פרידה קאלו - תערוכת פרידה קאלו
תהליך ההחלמה של פרידה קאלו - תערוכת פרידה קאלו
תהליך ההחלמה של פרידה קאלו - תערוכת פרידה קאלו
(צילום: לירון מילו)
בדרכינו לחוויית המציאות המדומה נעבור בחלל SKETCH AND POST בו נוכל לצייר ולצבוע את הפורטרטים המוכרים של פרידה קאלו, מתחם שהופך אותנו לציירים בעצמנו לרגע.
משם נגיע לחוויית המציאות המדומה שחותמת את התערוכה, חוויה שתיקח אתכם למסע על גבי המיטה של פרידה היישר מחדר השינה שלה. בחוויית ה-VR חשוב להסתובב ולהסתכל לכל הכיוונים, כדי לצלול לעולמה של פרידה קאלו.
בנוסף, בהשראתה של פרידה קאלו, יצרה האמנית טליה צורף מתחם מיוחד בשיתוף עם המגזין "לאשה" שנתן השראה אחרת לדמויות הנשיות החזקות על השערים של לאישה בסגנונה הייחודי של פרידה קאלו.
אל תפספסו את המסע הזה - אוהבי האומנות, הכוח הנשי ואוהביה של פרידה, אתם חייבים את זה לעצמכם.

לפרטים היכנסו לאתר התערוכה: https://www.fridakahlo.co.il/
מחירי הכרטיסים:
מחיר מלא - 159 ₪
מחיר מכירה מוקדמת - 119 ₪
מחיר לקוחות פועלים WONDER - 59 ₪
מחיר מנויי מפעל הפיס - 65 ₪
ועוד המון הטבות ומבצעים שווים כאן https://www.fridakahlo.co.il/hatavot
התערוכה נפתחה ב-26.05 ותהיה פעילה נכון לרגע זה עד 31.08 במתחם THE CUBE, חולון (פארק פרס)
או שפשוט חפשו פרידה קאלו ב-waze,
ואל תשכחו לספר איך היה 😊