קרה לכם שסבלתם מכאב מתמשך וטורדני או בעיה רפואית שהטרידה את מנוחתכם, ועברתם מרופא מומחה לרופא מומחה אחר? בדיוק בשביל מצבים כאלו הקימו באסותא מרכזים רפואיים את יחידת אבחון ובירור מהיר. היחידה קיימת באסותא רמת החייל ובאסותא חיפה ופועלת מתוך ידיעה שאבחון מהיר של בעיה רפואית יכול לשפר את איכות החיים, ולעיתים אף להציל חיים. מטרת האבחון המהיר היא לקבוע ללא דיחוי את אפיוני המחלה ואת המצב הרפואי, ללא המתנה ממושכת לתורים ובדיקות. האבחון מוצע כשירות רפואי פרטי המבוצע על ידי רופא מומחה וכולל ביצוע של בדיקות רפואיות שנדרשות, חלקן ממש באותו יום של הביקור אצל הרופא.
במקרים רבים הבירור הרפואי יכול להיות ארוך ומורכב. למשל כשמטופלים חשים כאבי בטן לא מוסברים, הם פונים לרופא המשפחה, שלעיתים יפנה אותם למומחה גסטרואנטרולוג, ובהתאם לצורך, יפנה אותם לבצע בדיקות אבחנתיות נוספות, כמו בדיקות הדמיה שונות (אולטרסאונד/CT), קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה ועוד. עם סיום כל הבדיקות הנדרשות יחזרו אל הרופא המפנה, שיבחן את ממצאי הבדיקות וייתן המלצות להמשך טיפול תרופתי או כירורגי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
במצב של חוסר ודאות לאורך זמן המטופלים עלולים להמשיך לסבול ואף לחוות הידרדרות במצבם. באסותא השירות ניתן באופן פרטי ומרוכז על ידי רופא מומחה בכיר, שבמידת הצורך יפנה את המטופלים לסדרת בדיקות מהירה המבוצעת במכוני אסותא. עם קבלת התוצאות, הרופא ייתן אבחנה רפואית והמלצות להמשך מעקב וטיפול. בסיום הליך האבחון והבירור ניתן להמשיך טיפול באסותא, לרבות באמצעות - מרכז המומחים באסותא, המציע תורים לרופאים מומחים ומנתחים בכירים.
התור לרופאי היחידה לבירור מהיר, שבה כולם רופאים מומחים, ייקבע בתוך שלושה ימים ממועד הפנייה, והבדיקות הנדרשות יתואמו אף הן בתוך שלושה ימי עסקים מיום הפגישה עם הרופאים (למעט בדיקות חריגות). חלק מהבדיקות אף יבוצעו באותו יום. גם שיחת הסיכום עם הרופא המאבחן מתבצעת בתוך שלושה ימי עסקים מקבלת התוצאה האחרונה.
מתי פונים ליחידה לאבחון ובירור מהיר? במקרים שבהם מטופלים סובלים מכאבים, כמו כאבי בטן מתמשכים, כאבי ראש, כאבי שלד וכאבי שריר, או במקרים שהמטופלים זקוקים לחוות דעת נוספת. "היחידה שלנו היא One stop shop עבור המטופלים שסובלים מכאב מתמשך או בעיה רפואית לא מוסברת. הם מגיעים אלינו ומקבלים את כל מעטפת הליווי הרפואי, ביצוע הבדיקות והליווי ללא הטרחה של קביעת תורים לבדיקות המשך", אומר ד"ר ראפע מחאג'נה, מנהל היחידה לאבחון ובירור מהיר באסותא רמת החייל. "במקרים חריפים של הופעה פתאומית של כאבים, פציעות וחבלות שונות ובמקרי חירום אחרים, היחידה אינה הכתובת, ואם חלילה יש למישהו התקף לב, או סימנים של אירוע מוחי, המטופל צריך להגיע לרפואה הדחופה".
במה עוד מתבטא הייחוד שלכם?
"אחת הנקודות הבולטות היא שהמטופלים אצלנו מקבלים שני דברים עיקריים - רפואה איכותית ומקצועית ומעטפת שירותית תומכת. אנחנו מעניקים לכל מטופל ומטופלת תשומת לב אישית, שמתבטאת גם במסגרת הזמן שמוקדש לדבר עם כל אחד ואחת, לבדוק את התיק הרפואי שלהם ולהבין את הבעיה. כל מפגש נמשך עד ארבעים דקות. כרופא, יש לי זמן להקשיב ולהכיר את המטופל או המטופלת ולהתעמק בתיק ובהיסטוריה הרפואית שלהם. אחר כך יש לי אפשרות לפרט מה אני חושב, ומהי תוכנית הבירור. אני מנצל את הזמן הזה עד תום. אני לא מוכן להתפשר עליו".
2 צפייה בגלריה
ד"ר ראפע מחאג'נה
ד"ר ראפע מחאג'נה
ד"ר ראפע מחאג'נה
(צילום: יח"צ)
ד"ר מחאג'נה מדגיש, כי "כל רופאי היחידה הם בעלי מומחיות ובעלי ניסיון של שנים רבות. אנחנו שמים דגש על מקצועיות ושירותיות. אסותא בוחנת את עצמה כל הזמן. חשוב לנו לקבל משוב כדי לשמור על רמה גבוהה של שירות. הצוות עומד לרשות המטופלים, מלווה אותם בכל תהליך האבחון והבירור, ומייצר עבורם מעטפת שירותית ותומכת.
"לאחר שהמטופל או המטופלת נבדקים על ידי רופא ביחידה נקבעת להם "תכנית עבודה" – איזה בדיקות הם צריכים לבצע. המטופלים יוצאים מהרופא עם הפניות לבדיקות שיתואמו לביצוע תוך 72 שעות עד 7 ימי עבודה, תלוי בסוג הבדיקות ובזמן ההכנה לבדיקה. אנחנו מפחיתים את לחץ המטופל כאשר אנחנו עורכים את הבירור בצורה הכי מהירה שניתן. הרופא מקבל את תשובות הבדיקות ויוצר קשר אישי עם המטופל או המטופלת ומסביר מה משמעות התוצאות ומפרט את המלצותיו", מבהיר ד"ר מחאג'נה.
מה קורה כשצריך התערבות של מנתח?
"כשעולה צורך בהערכה של מומחה נוסף או כירורג אנחנו ממליצים על כך למטופלים ומפרטים להם את כל האופציות להמשך הטיפול. באסותא ישנה אפשרות להגיע לראות כירורג, עד 3 ימים מרגע הפניה, באמצעות מרכז המומחים, כך שהמטופל או המטופלת יכולים להמשיך את הטיפול אצל רופא מומחה או מנתח בכיר הפועלים באסותא", מציין ד"ר מחאג'נה. "זאת מרפאת החלומות שלי. אני קם בבוקר כדי לעזור למטופלים". n
לפרטים נוספים וקביעת תור חייגו ליחידה לאבחון ובירור מהיר, בטל' 03-7643013 או לחצו כאן לקביעת תור

מתי להגיע ליחידה לאבחון ובירור מהיר?

במצבים בהם הבעיה או הכאבים נמשכים מעל שבועיים ו/או כרוניים, כגון: כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורות, כאבי גב, כאבים בפרקים בודדים או מרובים, בחילות והקאות מעל שבוע, חולשה כללית מתמשכת, קוצר נשימה, שיעול, שלשולים, עצירות, הפרעות במתן שתן, חבלות שעברו הערכה ראשונית במיון, גוש חדש בשד או באיברים אחרים, ירידה במשקל בחודשים האחרונים, מחלת חום מעל 7 ימים כשהחולה יציב/ה, רדימות בגפיים, חולשה בגפיים (שעברה הערכה ראשונית).