אם יש עיר בישראל שנמצאת בתנופת התפתחות אדירה, הרי שזוהי רמלה. מיקומה בטבורה של המדינה ובסמוך לנמל התעופה בן גוריון, סמיכותה לכבישים המהירים של ישראל, בנייתן של שכונות חדשות עם אלפי יח"ד, הביקוש ההולך וגובר לדיור בעיר, תוכניות הפיתוח לאזורי תעשייה, מסחר והייטק במתחם טרמינל 6 (הרג"מ), מימוש התוכניות להתחדשות עירונית וחידוש ושדרוג השכונות הוותיקות, הרקע ההיסטורי שלה, הפוטנציאל התיירותי, ההשקעה בתרבות והחלטות הממשלה להעביר את הבקו"ם ובנק הדם של ישראל – כל אלה ועוד גורמים לה להיות הדבר החם הבא בהוויה העירונית בכל אזור השפלה והמרכז.
ראש העיר מיכאל וידל מספר על עיר בתנופת צמיחה מדהימה, העתידה להכפיל את עצמה ולהיות אחת מהערים המתקדמות בישראל: "העיר רמלה נמצאת בתקופת פיתוח אדירה. מספרם ההולך וגדל של התוכניות והפרויקטים המתבצעים בימים אלה בעיר, ואלה שבקנה, מציבים את רמלה בצמרת הרשויות הצומחות והמבוקשות בישראל".
3 צפייה בגלריה
מתחם הבקום החדש ברמלה
מתחם הבקום החדש ברמלה
מתחם הבקום החדש ברמלה
(הדמיה: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון)
ראש העיר מוסיף, כי "הנגישות של העיר לכל מקום היא אחד מהיתרונות המרכזיים בה. רמלה יושבת ממש על כביש 6 לצפון ולדרום. הגישה לעיר נוחה גם מכבישים אחרים, המחברים אותה לכל מקום. רמלה, למעשה, נמצאת בטבורה של המדינה וזה יתרון עצום לכל העסקים ומרכזי השירות, שמחפשים מקום מרכזי ונגיש. כמו כן ברמלה משלמים חצי מגובה הארנונה הנהוגה באזורי מסחר, עסקים ותעשייה, בהשוואה למקומות אחרים בגוש דן".

מהפכה תחבורתית

חזונו של ראש העיר קורם עור וגידים. העיר הופכת למרכזית בתחומי הרפואה, העסקים, התחבורה, הכלכלה והתיירות. מעל הכול רמלה נמצאת בעיצומה של ”מהפכה תחבורתית“. פרויקט ”מהיר לעיר“, הקמת ארבע תחנות מטרו, הקו החום שישלב נסיעה ברכבת על גלגלים, מחלפים וכבישים חדשים, שדרוג הכניסות לעיר, שבילי אופניים בכל רחביה ועוד.
"אנחנו מקימים את רובע הרמבלס, מוקד עירוני משמעותי ותוסס. הרמבלס יחבר בין השכונות הוותיקות שעוברות התחדשות, ובין העיר העתיקה, שבכוונתי לשמר ולחזק. המרכז החדש יכלול מבני ציבור, בניין עירייה חדש, מבני תעסוקה ומסחר, בית מלון ופארקים", מוסיף ראש העיר.
3 צפייה בגלריה
רחוב הרצל
רחוב הרצל
רחוב הרצל
(הדמיה: יח"צ)
במקביל לכך בימים אלו מוקמות שתי שכונות חדשות: נאות יצחק שמיר במערב העיר תכלול כ־4,000 יחידות דיור, כשמאות מהן כבר נבנו ומאוכלסות. תמהיל הדירות מגוון, מדירות קטנות לזוגות צעירים, דרך דיור מוגן ועד דירות גג וגן. "מדובר במתחם בעל אופי אורבני מודרני ומוקפד, המשלים וממשיך את הרצף העירוני של השכונות הוותיקות עד לגבול המערבי של העיר", מסביר וידל. נוסף על כך שכונת נאות פרס - בכניסה הראשית לעיר מכיוון תל אביב, מצפון לרחוב החשמונאים - נמצאת בשלבים ראשונים של בנייה, עם 1,200 יח"ד.
דגש מושם גם על חידוש מרכז העיר והשכונות הוותיקות. במסגרת התחדשות העירונית, מקודמות ברמלה בימים אלה שש תוכניות שונות ובהן כ-10,000 יחידות דיור בשכונות הוותיקות של העיר. "אנחנו שמים דגש על תוכניות פינוי-בינוי, וצופים שהעיר תגדל בכ-50,000 תושבים", מסכם ראש העיר וידל.

מהפכה תעסוקתית

אבל גולת הכותרת, המגה־פרויקט העתיד להציב את העיר כעיר איתנה, היא פרויקט רג"מ, או בשמו האחר - טרמינל 6. מדובר בשיתוף פעולה בין עיריית רמלה, מועצת גזר וחבל מודיעין, אשר סיכמו על הקמת אזור תעשייה חדשני ומשוכלל על שטח של 3,000 דונם, שיספק כ-30 אלף מקומות תעסוקה חדשים. יהיו בו כ-2 מיליון מ“ר של פארק תעשייה, מסחר ומשרדים ברמה הגבוהה ביותר, והוא צפוי להכניס מאות מיליוני שקלים בשנה של ארנונה, בהתאם לחלוקה (כאשר 50 אחוז מההכנסות מגיעות לרמלה). לאחרונה אישר מינהל מקרקעי ישראל ביצוע עבודות תשתית נרחבות בהיקף של כמיליארד שקל. מדובר בפרויקט הדגל של אזור המרכז כולו, שיכניס לעיריית רמלה הכנסות של מאות מיליוני שקלים בשנה, שיופנו לטובת התושבים.
3 צפייה בגלריה
פארק רגם טרמינל 6
פארק רגם טרמינל 6
פארק רגם טרמינל 6
(הדמיה: יח"צ)
לרמלה קסם ייחודי: עיר שקלטה עלייה, עיר שבה מתקיימים חיים משותפים של יהודים וערבים, עיר בעלת היסטוריה מפוארת, הווה מתקדם וחדשני ועתיד מבטיח. עיר שבראש סולם העדיפויות שלה ניצבת ההשקעה בתחום החינוך.
ואיך אפשר בלי פיסת היסטוריה? העיר רמלה התברכה במספר מוקדי תיירות היסטוריים, אשר מושכים אליה אלפי תיירים מידי שנה. לאחרונה השלימה העירייה את שיפוצו וחיזוקו של המגדל הלבן ההיסטורי. השיפוץ והשדרוג של בריכת הקשתות - אחד מהאתרים המפורסמים בארץ - נמצא בשיאו, ובמסגרתו ייפתח מרכז מבקרים חדיש ונגיש, בית קפה ואמפיתיאטרון. מוזיאון רמלה צפוי גם הוא להיפתח מחדש בחודשים הקרובים בתום עבודות שיפוץ ושדרוג נרחבות.
מנכ"ל העירייה רונן עזריה מסכם: "רמלה משנה את פניה – וזו לא רק סיסמה. העיר מתפתחת ופורחת בכל התחומים, בהתאם לתוכנית האסטרטגית 'רמלה 2030'. עם סיום יישום התוכניות בעוד כשמונה שנים, תשלים רמלה את המהפך החשוב בתולדותיה".