מעוז: "אבטל את מצעד התועבה בי-ם". נתניהו: "מצעד הגאווה ימשיך לצעוד"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז עורר סערה כשאמר בריאיון לעלון "עולם קטן" שיפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. מעוז - שיהיה שותף בקואליציה העתידית ואף קיבל אחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות במשרד החינוך - אמר כי "המצעדים הללו פוגעים בירושלים הקדושה ובמרחב הציבורי שלה. אתה רוצה להפגין, תפגין, אבל מצעד תועבה זנותי בפרהסיה? הרי זו הפרהסיה של המדינה היהודית. אני מרגיש שאני מבטא את דעתם של רוב תושבי מדינת ישראל".
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיב לדבריו של מעוז ואמר כי "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט"ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו - זאת המשימה שלנו".
אלון שחר, מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, שנמנה עם מארגני מצעד הגאווה בירושלים, הזמין את מעוז להשתתף במצעד. "קיומה של הקהילה הגאה בירושלים הוא עובדת חיים קיימת והיא אינה תלויה בגחמותיהם של פוליטיקאים כאלה ואחרים", אמר שחר. "מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא הפגנה וזכות ההפגנה והמחאה עדיין בתוקף. המצעד יצעד ב-1 ביוני 2023 ברחובות ירושלים למען שוויון, סובלנות, אהבה ודמוקרטיה ונשמח לראות גם את ח''כ אבי מעוז צועד איתנו".
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
נתניהו, מעוז ומצעד הגאווה בירושלים
(צילום: AFP)

סיפורי היום

בריאיון למוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" שיתפרסם מחר, קורא ח"כ גדי איזנקוט לגל מחאה חסר תקדים מול הצעדים המתוכננים של הממשלה הבאה, אם נתניהו לא ייסוג מהתוכניות לפסקת הגבלה גורפת ושורה ארוכה של רפורמות שנויות במחלוקת: "הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות". ח"כים מהליכוד מיהרו להגיב: "הסתה ומרד".
החיילים מהתקרית בחברון טוענים כי "צה"ל פגע בחקירה", ודורשים להעביר את הטיפול בתיק למשטרה.
כוחות הביטחון חיסלו הלילה שני מחבלים בחילופי אש באזור ג'נין. אחד מהם הוא בן דודו של המחבל זכריא זביידי, והשני היה מעורב בחטיפת טירן פרו מבית החולים בג'נין.
30 חודשי מאסר נגזרו על מאיה דוידוב (52), מנהלת פעוטון בלוד שתקפה 11 פעוטות. הורים פרצו בבכי ובקריאות שמחה בדיון: "יום חג לילדים".
עוד חבילות נפץ נשלחו למוסדות "תומכי אוקראינה" בספרד. מטעני חבלה נשלחו גם ללשכתו של רה"מ פדרו סנצ'ס, לשר ההגנה ולשגרירות ארה"ב.
וגם, נחשף קזינו של נהגי מונית ליד טרמינל 3: "עשרות אלפי שקלים הוחרמו".

מה צפוי מחר

מחר יסתיים שלב הבתים של המונדיאל בקטאר. דרום קוריאה תפגוש את פורטוגל ותצטרך לנצח אם היא רוצה סיכוי להעפיל לשלב הבא. אורוגוואי תנסה להשיג נקודות ראשונות נגד גאנה. שוויץ תפגוש את סרביה וקמרון תנסה להפתיע את ברזיל, שכבר העפילה לשמינית הגמר.

התחזית

מחר לא יהיה שינוי, ובשבת יהיה נעים ונוח יחסית. בשבוע הבא מזג האוויר יתייצב, ללא שינויים גדולים, ויהיה בעיקר יבש. ככל הנראה לא צפוי גשם עד אמצע השבוע הבא.

נתון אחד ביום / ירון דרוקמן

ל-20% מהאנשים עם מוגבלות יש תעודה אקדמית, לעומת 41% מהאנשים ללא מוגבלות. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסמו לרגל היום הבינלאומי למען זכויות אנשים עם מוגבלות, החל בשבת.
עוד עולה מהנתונים כי 50% מהאנשים עם מוגבלות מועסקים, לעומת 79% בקרב אנשים ללא מוגבלות. 52% אינם מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית, לעומת 26% מהאנשים ללא מוגבלות.
בלמ"ס מצאו גם כי אנשים עם מוגבלות חשים יותר בדידות, ונותנים פחות אמון באחרים וגם אנשים עם מוגבלות מעריכים בשיעורים נמוכים יותר את תפקוד מוסדות הממשל.

מה חיפשו היום בגוגל?

כריסטין מקווי. המוזיקאית ומי שהייתה הקלידנית בלהקה הבריטית המצליחה "פליטווד מק" הלכה לעולמה. מקווי הייתה ידועה גם כזמרת וכותבת מחוננת, ואחראית בין היתר ללהיטים Don't Stop ו-Little Lies. בהודעה שיצאה לתקשורת מטעם משפחתה נכתב בין היתר שהיא הלכה לעולמה אחרי שחלתה. "היא הלכה לעולמה בשלווה בבית החולים, כשבני משפחתה היו לצידה", נכתב.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

כבר לא הכי יקרה בעולם: תל אביב ירדה למקום השלישי בדירוג אקונומיסט.
משטרת סן פרנסיסקו קיבלה אישור להרוג מרחוק - עם רובוטים.
שוחזרו פניה של אישה שחיה לפני 800 שנה בנורבגיה.
ואחרי 780 ימים מהמפגש הקודם, מגיע כוכב הלכת מאדים לשיא קרבתו לכדור הארץ.