פתאום החיים השתנו. ידענו שזה עלול לקרות, ראינו את הסימנים המוקדמים ועדיין נדמה שזה תפס אותנו בהפתעה: אבא איבד את שיווי המשקל במקלחת, שבר את צוואר הירך וזקוק לכיסא גלגלים, אמא לא מצליחה לעלות מדרגות כדי לצאת מן הבית, סבתא מתקשה לבקר בשירותים בעצמה, סבא אינו מצליח לקום מן המיטה בכוחות עצמו.
שובר את הלב לראות את היקרים לנו מזדקנים, נזקקים לסיוע בפעולות הכי פשוטות ויומיומיות, נעשים סיעודיים. לא רק שקשה להם, הם גם עלולים לסכן את עצמם ולדרדר את מצבם. אנחנו חוששים, ובצדק, מתאונות ומנפילות שעלולות להתרחש על רקע השינוי בבריאותם. השינויים שעוברים עליהם מהירים, מבהילים ובעיקר מתסכלים. אנחנו רוצים לעזור להם, אבל לא תמיד בטוחים כיצד. איך מתמודדים?
1 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
"בני המשפחה חוששים מתאונות ונפילות ובכל זאת - אף אחד לא הכין אותם כיצד להתמודד עם הסיטואציה"
"הדבר החשוב ביותר והראשוני שכדאי לעשות הוא מיפוי הצרכים החדשים של קרובי המשפחה המבוגרים. במקרים רבים, ניתן לצפות את הקשיים ואת הצרכים עוד לפני שהמשבר מתרחש, על אחת כמה וכמה אחרי שהשינויים במצב הבריאות, התפקוד והניידות כבר התרחשו", מדגיש רז קורקין, מנכ"ל חברת נגיש.
נגיש היא חברה בעלת מוניטין של 15 שנות הנגשה, המציעה פתרונות הוליסטיים לסביבה בטוחה ועצמאית בבית, עבור בעלי מוגבלויות ובני הגיל השלישי. חברת נגיש היא החברה הראשונה מסוגה בארץ, המשלבת תחת קורת גג אחת אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ממכוון תחומים. לנגיש צוות מומחים מקצוענים שיודעים לאבחן את המצב התפקודי החדש ולהציע פתרונות יעילים וישימים, המותאמים באופן אישי.
קורקין אומר כי "מדי יום אנו מקבלים שיחות ופניות מבני משפחה, שפתאום שמו לב לשינוי בתפקוד של יקיריהם - חוסר איזון בקימה מישיבה או שכיבה, קושי לבצע פעולות בסיסות, בלבול ועוד. בני המשפחה חוששים מתאונות ומנפילות ובכל זאת - אף אחד לא הכין אותם כיצד להתמודד עם הסיטואציה".
בתור בני המשפחה, אנחנו יכולים כמובן לנסות להבין בעצמנו מה סבא צריך ולמה אמא זקוקה. אבל מה אם אנחנו טועים או מפספסים? מה אם הפתרונות שאנחנו יכולים למצוא או להתקין בעצמנו הם לא בדיוק המילה האחרונה בתחום? ומה אם בעוד 3 חודשים יתברר שהפתרונות שלנו אינם מתאימים בטווח הארוך?
אבחון והערכת התפקוד של קרובי המשפחה המבוגרים הוא תהליך בלתי נפרד והכרחי לפני שניגשים לביצוע שינויים והתאמות בסביבת המגורים. מטרת האבחון היא למצוא וליישם פתרונות שיאפשרו לאדם מבוגר להמשיך ולנהל אורח חיים עצמאי ובטוח, בהווה ובעתיד.
"המומחים שלנו ב'נגיש' מנוסים מאד במיפוי צרכים להנגשת הבית ועומדים לרשותם כלים מקצועיים: סקר נגישות ובטיחות שנערך על ידי אחד המומחים שלנו בתחום הנגשת הבית וייעוץ פרטני", מדגיש קורקין.
"בפגישה שהמומחים שלנו עורכים בביתו ובסביבת מגוריו של אדם מבוגר הם סוקרים כל חדרי הבית. בתום הסקירה המדוקדקת המומחים מציעים פתרונות הכוללים המלצות על אביזרים שונים ואילו שינויים מבניים ושיפוץ כדאי לבצע, כגון שינוי מיקום האסלה, החלפת אמבטיה במקלחון, הסרת קירות והחלפת חדרים", אומר קורקין. "לאחר הפגישה, המומחים שלנו מגישים שרטוטים ותכניות כתובות, וכן מידע על כל האפשרויות בהן ניתן להנגיש את הבית בהן כתב כמויות קבלני, מפרט מוצרי עזר והצעת מחיר לשיפוץ, כולל המלצות והצעות מחיר".
זהו, הגיע הרגע הזה, שבו אנחנו מבינים שכבר אין ברירה, וחייבים לעשות שינוי. אין ספק - זהו רגע קשה. למזלנו, מגוון המומחים והיועצים של 'נגיש' יכולים לסייע ולהקל את המשבר המשפחתי.
לפרטים נוספים על הנגשת הבית עבור יקירכם ולקביעת פגישת ייעוץ עם המומחים של 'נגיש', לחצו כאן>>