צעד אחר צעד, דגם אחר דגם, הרכבים החשמליים הולכים ותופסים נתח גדול יותר בכל שנה מתוך סך מכירות הרכב בעולם. צרכנים רבים אשר רוצים לעבור לעולם החשמלי מבלי להיות מוגבלים על ידי טווח הקילומטרים של הסוללה החשמלית, בוחרים בדגמי PHEV - רכבים היברידיים הנטענים מרשת החשמל ומספקים טווח גדול של נסיעה מבוססת חשמל, לצד האפשרות לעבור בלחיצת כפתור להנעה עם מנוע בנזין.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות MITSUBISHI MOTORS)
לכן, עבור כל מי שחושש ממגבלת הטווח של המנוע החשמלי, דגמי ה-PHEV מהווים פתרון חסכוני, יעיל וסביבתי.
מה חשוב להכיר בכל הנוגע לדגמי פלאג אין היברידיים? ומה הופך את מיצובישי Eclipse Cross PHEV לאחת האפשרויות המסקרנות בקטגוריה?

PHEV - הדרך שלכם ליהנות משני העולמות

רכב היברידי הוא רכב המשלב בין מנוע בעירה פנימי לסוללה חשמלית. עם זאת, הקיבולת הנמוכה של הסוללות ברכבים היברידיים 'רגילים' מאפשרת לנסוע בכוח החשמל רק למרחקים קצרים ובמצבים בהם העומס נמוך, כמו בשיוט במורד הכביש, האטה או זחילה בפקקים. הסוללה ברכבים היברידיים 'רגילים' נטענת באמצעות אנרגיית הבלימה או באמצעות מנוע הבנזין.
האופציה הטובה להפיק את המקסימום ממנוע בעירה פנימי וסוללה חשמלית עם טווח גדול, היא באמצעות רכבים עם הנעה היברידית-נטענת (PHEV- Plug in Hybrid Electric Vehicle).
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות MITSUBISHI MOTORS)
ברכבים אלו, המכונים גם פלאג אין היברידי, הסוללות החשמליות נטענות על ידי מקור מתח חיצוני כגון עמדות טעינה ביתיות, עמדות הטענה ציבוריות ואף בחיבור שקע ביתי סטנדרטי.
הסוללות ברכבי PHEV גדולות יותר מהסוללות ברכב היברידי 'רגיל' והמנועים עוצמתיים יותר, כך שניתן לבצע נסיעות חשמליות של עשרות קילומטרים ואף שיוט בינעירוני, כאשר מנוע הבעירה הפנימי מגויס למשימה רק בתור תוספת כוח או לאחר שהסוללה התרוקנה. כאשר רמת הטעינה יורדת, מנוע הבנזין נכנס לפעולה באופן אוטומטי כמו ברכב היברידי רגיל.
באופן שכזה, דגמי ה-PHEV מציעים את כל היתרונות של שני סוגי ההנעה - מצד אחד הנעה חשמלית לחלוטין בתנועה עירונית, חיסכון בדלק ושווי שימוש נמוך מזה של רכב היברידי, ומצד שני טווח נסיעה משולב ארוך מאוד וחוסר תלות בעמדות טעינה, בעקבות היכולת לעבור למנוע בנזין בלחיצת כפתור.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות MITSUBISHI MOTORS)

איך רכבי PHEV יכולים לשפר את ההתנהלות היום-יומית שלנו?

במדינה קטנה כמו ישראל, מרחק הנסיעה הממוצע מהבית לעבודה הוא קטן יחסית (כ-30 ק"מ עבור רוב הישראלים), לכן הבחירה ברכב PHEV יכולה להוות בחירה חסכונית, נוחה ונכונה. במרבית המקרים, אפשר לעשות את הדרך בפקקים של הבוקר ובחזרה הביתה ללא בזבוז של טיפת דלק, ולהתחבר בחנייה הביתית לשקע ביתי לטעינה מלאה.
שכחתם להטעין את הרכב במהלך הלילה? הנחיתו עליכם נסיעה ארוכה? יוצאים לחופשה משפחתית ולא בטוחים היכן יש עמדות טעינה? נסיעה עם PHEV מאפשרת 100% שקט נפשי, בעקבות היכולת לעבור למנוע בנזין בלחיצת כפתור - ופשוט להמשיך לנהוג.
מעבר לכך, משום שהסוללה של רכבי ה-PHEV קטנה יותר מרכבים חשמליים לחלוטין, הטעינה בעמדות הטעינה מהירה בהרבה - תוך מספר דקות תוכלו להמשיך בדרך עם סוללה מספיקה לעשרות קילומטרים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות MITSUBISHI MOTORS)

אחרי שהביאה את בשורת ה-PHEV לרכבי הפנאי, מיצובישי משיקה SUV עירוני, מעוצב, חסכוני ועוצמתי

אחת מהחברות המובילות בעולם הרכבים ההיברידיים, הנמצאת כבר שנים בחזית המחקר והפיתוח של מערכות הנעה חשמליות, היא מיצובישי. מיצובישי אאוטלנדר PHEV הביא בשורה של ממש לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים והוא נחשב לרכב הפלאג אין הנמכר בהיסטוריה, על פי ההערכות.
כעת מיצובישי לוקחת את הקונספט צעד אחד קדימה, עם השקה של דגם Eclipse Cross PHEV, SUV עירוני למשפחות או ג'יפון למטיילים, המציע עיצוב מרשים ומערכת הנעה היברידית מרשימה לא פחות.
5 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות MITSUBISHI MOTORS)
ה-Eclipse Cross מספק הנעה 4X4 (SWAC) ומאפשר נסיעה חשמלית גם בטווחים בין עירוניים בעזרת שני מנועים חשמליים עוצמתיים - אחד מלפנים ואחד מאחור, המאפשרים הנעה 4X4 (SWAC) – ולא רק בנסיעה בתוואי עירוני. מנוע הבנזין מגויס למשימה במצבים כמו עקיפה בעלייה. החלק המרשים ביותר הוא שהנהג או הנהגת לא צריכים לעשות כלום כדי להבטיח נסיעה חלקה – מערכת הניהול המתקדמת של ה-PHEV מדלגת אוטומטית בין מצבי ההנעה לפי התנאים המשתנים של הדרך. מעבר לכך, ההחלטה נמצאת בידיים שלכם - תוכלו לעבור למנוע בנזין בכל רגע נתון בלחיצת כפתור, על מנת לשמור על רמת טעינה להמשך הנסיעה או מכל סיבה אחרת.
ה-Eclipse Cross של מיצובישי, אשר היווה עד כה SUV אידיאלי לעיר, מקבל כעת שדרוג נוסף עם מערכת PHEV חסכונית במיוחד. זו ההזדמנות שלכם ליהנות מהאמינות הידועה של מיצובישי, עם עיצוב עוצמתי ואפשרות ליהנות מנסיעה ללא חשש.