אור יהודה משנה את פניה. כל מי שמבקר בעיר בשנים האחרונות ומכיר אותה מהעבר, מתקשה להאמין כיצד העיר עוברת מהפכה של ממש. מעבר להשקעה האדירה של העירייה בכל תחומי החיים ובראשם בתחום החינוך, מורגשת בעיקר תנופת הפיתוח האדירה שהעיר עוברת. בשנים האחרונות מקימה העירייה שכונות חדשות, מפתחת את OPARK - אזור תעסוקה ענק למסחר ותעסוקה, מקדמת תוכניות להקמת פארק ירוק ענק בהיקף של 600 דונם, מקדמת תוכניות התחדשות עירונית ומפתחת את המרחב הציבורי בשכונות הוותיקות. וכעת נשאלת השאלה, איך כל זה קורה, ומה טומן העתיד לעיר שנמצאת במרכז הארץ.

הקמת שכונות חדשות

לפני כשנה החל הליך האכלוס של שכונת בית בפארק, שהוקמה בצפון העיר. כחלק מהסכם הגג שעליו חתמה ראש העיר ליאת שוחט בשנת 2017, שווקה מרבית השכונה במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן". העירייה פעלה לקדם את הקמתה במהירות המרבית עם השקעה אדירה במוסדות הציבור והחינוך הנדרשים עבור 3,000 המשפחות שיאכלסו אותה.
2 צפייה בגלריה
השכונה המבוקשת ביותר בישראל. שכונת בית בפארק
השכונה המבוקשת ביותר בישראל. שכונת בית בפארק
השכונה המבוקשת ביותר בישראל. שכונת בית בפארק
( צילום מיטל חואזי)
לפני כשנה נפתח בית הספר היסודי נבון, השנה נפתח בית הספר העל־יסודי הצומח רמון, נפתחו לא פחות משלושה אשכולות גנים, נפתחו כיתות מעון יום חדשות, ובימים אלו עומלת העירייה על הקמת מרכז קהילתי ענק, בית כנסת ואולם ספורט. שלוש גינות משחק כבר פעילות, והעירייה משקיעה כעת משאבים רבים בהקמתו של הפארק המרכזי שחוצה את השכונה לאורכה.
במקביל מקדמת העירייה את הקמתה של שכונת נווה איילון במערב העיר, שתכלול כ־2,500 יחידות דיור. לצד השכונה יוקמו מבני ציבור וחינוך חדשניים ואיכותיים וקאנטרי קלאב. בנוסף בימים אלו מקדמת העירייה את התכנון של פארק ירוק ענק בהיקף של כ־600 דונם, ואין ספק שמדובר בבשורה של ממש לא רק עבור תושבי השכונות החדשות, אלא בעיקר עבור דור המייסדים של העיר, שייהנו משטחים ירוקים משמעותיים.
לצד המגורים, העיר מקדמת את הקמת OPARK, פארק תעסוקה ומסחר ענק בהיקף של כמיליון מ"ר, שמטרתו לספק מקומות תעסוקה לתושבי העיר והאזור, כשהמקום עתיד לשמש גם מקום בילוי, שיכלול מתחם קולנוע, מסעדות ומוקדי פנאי.

שדרוג מסיבי בשכונות הוותיקות

אבל זה לא הכול, מכיוון שבמקביל לכל הפיתוח המואץ עיריית אור יהודה דואגת לשדרג את השכונות הוותיקות. עשרות פרויקטים תשתיתיים קודמו בשנים האחרונות על ידי החברה הכלכלית לפיתוח אור יהודה עם השקעה נרחבת בשדרוג הרחובות, טיפול יסודי בניקוז ובביוב, הקמת מבני ציבור חדשים, שדרוג המבנים הוותיקים ושדרוג נרחב של בתי הספר וגני הילדים. אין כמעט רחוב שלא מתקיימות בו עבודות, מתוך ההבנה שיש חשיבות רבה לדאגה לוותיקי העיר שייסדו אותה במאה הקודמת. כל זה קורה יחד עם קידום תוכניות התחדשות עירונית שמתקיימות במקומות רבים בעיר ויאפשרו איכות חיים טובה בהרבה לתושבים.
2 צפייה בגלריה
אולם ספורט חדש שהוקם בעיר
אולם ספורט חדש שהוקם בעיר
אולם ספורט חדש שהוקם בעיר
( צילום סטודיו ישראל)
"אין כמעט מקום שאנחנו לא נוגעים בו", מציינת בגאווה ליאת שוחט, ראש העיר. "במקביל להקמת השכונות החדשות אנו מייצרים מענים לתושבים הוותיקים ודואגים לקידום תוכניות התחדשות עירונית שיאפשרו איכות חיים הגבוהה ביותר. יש לנו חוב לדור המייסדים של העיר, ואנו פועלים לחדש את התשתיות הישנות מתוך הבנה שלצד הפיתוח, אנו חייבים לדאוג למענים". זה המקום לציין ששלושה מיזמים של הסעת המונים מקודמים בעיר: הקו הסגול של הרכבת הקלה, המטרו ופרויקט "מהיר לעיר".
בימים אלו נמשכות העבודות במלוא המרץ במגוון הפרויקטים, כשכבר כעת קוטפים בעירייה את הפירות. לאחרונה נבחרה שכונת בית בפארק לשכונה המבוקשת ביותר בישראל וגם מחירי הדירות מאמירים כתוצאה מההבנה של המשקיעים שמשהו טוב קורה באור יהודה. "אם עד היום דיברו על אור יהודה כפוטנציאל גדול", מסכמים המומחים, "היום כבר השיח הוא על עיר בתנופה, שמממשת מדי יום את הפוטנציאל הזה".