בשנה האחרונה, בה בילינו הרבה יותר בחיק המשפחה, למדנו עד כמה חשוב ליצור אווירה נעימה ורגועה בתוך הבית. אחת הדרכים הקלות והנפוצות ליצירת בית נינוח ושליו, היא בעזרת ניחוח נעים המופץ בחלל הפנימי לאורך כל היום. על רקע המסקנה מהשנה החולפת ולקראת עונת הקיץ המהבילה, אספנו כמה דרכים להפגת ריחות רעים בבית, לצד פתרון ייחודי שמגיע מהמכשיר שמפזר אוויר בחלל הבית - המזגן.
2 צפייה בגלריה
( צילום: ירון ברסקי)

קודם כל, להקפיד על תחזוקה מונעת

מפגעי ריח בבית מגיעים ממגוון מקורות, ביניהם כיור מלא כלים, מאפרות גדושות, אגרטלים עם מים עומדים שלא הוחלפו, בדים לחים ועוד.
מעבר לתחזוקה השוטפת הברורה מאליה (פינוי אשפה תכוף, ייבוש סמרטוטים בחלל מאוורר וניקוי אבק באופן נמרץ), כדאי לזכור גם פעולות כמו ניקוי פילטרים במזגן כל כמה חודשים, מיגור העובש שהצטבר על קירות האמבטיה וטיפול לניקוי הצנרת אם הכיור מדיף ריח רע גם כשאין סתימה.

שומרים על אוורור, במיוחד במקומות המועדים לפורענות

הבית מלא במקורות של ריחות לא נעימים, בולי אוורור ראוי, הם עלולים 'להידבק' לחלל ולהפוך לדיירי קבע. לכן, חשוב לשמור על אוורור מיטבי, במיוחד בחדרים עם לחות גבוהה ומקורות ריח – כאשר אתם מבשלים או מטגנים, למשל, רצוי לפתוח חלון במטבח גם אם המזגן עובד, כדי לאפשר סירקולציה של אוויר. אם יש לכם חיית מחמד שנוטה לרבוץ בחדר מסוים בבית, הקפידו להשאיר את החלון של החדר פתוח כשאתם יוצאים מהבית. חדר האמבטיה צריך להיות מאוורר ככל האפשר בכל שעות היממה, כדי להימנע מצבירת לחות וריח מעופש של בדים רטובים. מדליקים מזגן? סגרו את הדלת של האמבטיה, אך השאירו את החלון פתוח, כדי לשמור על אוורור מתמיד.

השתמשו בשיטות פשוטות להפצת ריח נעים בארונות ובחללים סגורים

את החללים המרכזיים של הבית קל יחסית לאוורר, אך מה עושים עם החללים הסגורים אשר צוברים ריחות לא נעימים, כמו הארון או חדר השירותים?
עבור ארון הבגדים, בו הבגדים עלולים להסריח, ניתן להשתמש במבשמי טקסטיל, לתלות עץ ריח מבפנים, להניח סבונים מפיצי ריח או לפזר דפי ריח למייבש. חשוב שלא להניח מפיץ ריח עם נוזל שעשוי להישפך בתוך הארון בזמן שאתם נוברים בבגדים.
עבור חדר השירותים הקטנטן, שנוטה לעתים להיות חסר חלונות לחלוטין ושהמזגן מתקשה להגיע אליו, אפשר להניח דיפיוזר בכלי מעוצב במיקום אסטרטגי, או נר ריחני בכוס זכוכית. החיסרון המשמעותי בדיפיוזר הוא הצורך להפוך את המקלונים באופן שגרתי בשביל לשמור על ריח רענן.

הדרך המושלמת לניחוח אקסקלוסיבי בחללי הבית - מזגני Electra Exclusive Air, עם ניחוח מלונות היוקרה של ישרוטל

אחד האתגרים הגדולים בשמירה על ריח נעים הוא הפצת ניחוח בחללים גדולים כמו הסלון או חדרי השינה. באלקטרה, חברת המזגנים המובילה, רתמו למשימה החשובה את המזגן הביתי, אשר מפזר אוויר קר/ חם ברחבי הבית כמעט בכל רגע שאנחנו נמצאים בבית.
סדרת המזגנים החדשה, Electra Exclusive Air, כוללת קפסולות ריח ייחודיות של ארבעת מלונות היוקרה של רשת ישרוטל: יערות הכרמל, כרמים, בראשית או מצפה הימים. כל מה שנותר לכם הוא לבחור את חוויית הניחוח שיעטוף את חלל הבית בכל בוקר ובכל פעם שתחזרו הביתה. הקפסולות מפיצות ריח נעים לאורך זמן, ובנוסף ניתן לקנות קפסולות בנפרד ולחדש את המלאי. בעזרת סדרת הדגמים החדשה של אלקטרה, תוכלו לגוון ולעבור בין מלונות היוקרה האהובים של ישראל בכל פעם מחדש.
הסדרת הייחודית נולדה מתוך שאיפה להעניק לצרכנים איכות אוויר ללא פשרות, בשילוב תחושה נעימה וחופשית בכל יום ובכל שעה.
2 צפייה בגלריה
( צילום: ירון ברסקי)

בנוסף לקפסולות הריח הבלעדיות, סדרת מזגני Electra Exclusive Air כוללת תפוקות קירור מעולות, שליטה מרחוק באמצעות אפליקציית SMART, פיזור אוויר 4D, מצב שבת מובנה, דירוג אנרגטי A, ציפוי הידורפילי מוזהב למניעת ריחות וקורוזיה, ניקוז דו צידי, כיבוי תצוגה לפי בחירה, מגע יבש ופקד המותקן על הקיר (אופציונלי). הדגמים מציעים מצב לילה שקט במיוחד ומצד שני מצב Boost לקירור או חימום מהיר של החדר.
הסדרה היוקרתית מושקת בימים אלו במלאי מוגבל - זה הזמן להכין את הבית לקיץ ולהבטיח ניחוח נעים לאורך כל העונה החמה.