בדיוק לשם כך, הוקם מרכז הרצל - אשר מטרתו להציג את ההשפעה העצומה של פעילותו על המציאות בת זמננו ולספר את סיפור חייו הציוני והאישי של הרצל. כעת, בנוסף, לסיור אור-קולי החוויתי, ולפעילויות המתקיימות בכל ימות השנה, מרחיב המרכז את פעילותו, ומזמין אתכם להשתתף בהפנינג ענק בחג הפסח המיועד למשפחות ולילדים.
זה הזמן להכיר את המגוון המפתיע של פעילויות המרכז – סיורים, הצגות, ימי עיון ותרבות, כנסים ואירועים ואף מפגשי גיבוש חווייתיים, הכוללים סדנאות חזון והנהגה לארגונים וחברות תוך היכרות עם הכתבים וסיפור חייהם של הרצל וראשי הציונות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מרכז הרצל, הממוקם ברחבת הכניסה הראשית של הר הרצל, הינו מקום קסום ומיוחד העוסק בהנגשת דמותו של הרצל וערכיו אל הציבור הרחב ומקיים שיח ציוני עכשווי מהנה ומלא השראה. לשם כך, מקיים המרכז שלל פעילויות המתאימות לכל גיל ולכל מטרה, לאורך כל ימות השנה: סיורים אור-קוליים במוזיאון, סדנאות וימי הפנינג לילדים, הדרכות מיוחדות לאנשי צבא, סיורי קבוצות ובתי ספר, ואף ימי גיבוש עבור חברות מהמגזר הפרטי והציבורי, בהם נערכות מגוון סדנאות מרתקות, מגוונות, מגבשות ומלמדות – והכל ברוח ציונית וייחודית.
במוזיאון, תוכלו להשתתף במיצג אור-קולי מרהיב, המוצג בשמונה שפות, ולוקח את המבקרים למסע לאורך תחנות חייו הסוערים והמרתקים של בנימין זאב הרצל. במהלך מסע זה נפגשים המבקרים עם חזונו, דרכו ומורשתו של חוזה המדינה ואף זוכים למבט עדכני על המציאות של ימינו, במפגש מרגש בין חזון למציאות. הסיור, אורך כשישים דקות ומחייב הרשמה ותיאום מראש.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
לצד המוזיאון, מפעיל מרכז הרצל חוויות רבות במתחם הר הרצל ובמרכז החינוכי, בהם מתקיימות שלל פעילויות מרתקות. בחול המועד פסח יתקיים במרכז, הפנינג למשפחות – "פסח במרכז הרצל – אין זו הגדה!" – לאור ההצלחה הרבה להן זכו פעילויות החגים האחרונים שפנו לקהל הרחב, בהשתתפותן של מאות רבות של משפחות מכל רחבי הארץ. ההפנינג יכלול שני סיורים תאטרליים מרתקים, המותאמים לקבוצות גיל שונות. במהלך ההצגה "בעקבות האפיקומן של הרצל", המיועדת לגילאי 6+ , יצטרפו הילדים לסיור חווייתי ומשעשע בהר בחיפוש אחר האפיקומן, במהלכו יפגשו עם מספר דמויות מההיסטוריה היהודית-ציונית, מיציאת מצרים ועד לימינו.
במסגרת ההצגה "אם תרצו – אין זו הגדה...", המיועדת לגילאי 9-120, תסייר הקבוצה בכל רחבי הר הרצל, תוך מפגש עם דמויות מרתקות המוכרות לכולנו. הצגתן תתקיים בצורה משעשעת ותיאטרלית, ויתלוו אליה הסיפורים הגדולים של ראשי הציונות והקמת המדינה. בנוסף להצגות, יוקם אולפן צילומים עם מסך ירוק, שם יוכל המבקרים להתחפש לדמויות תקופתיות, להצטרף להרצל במסעו לארץ ישראל, להצטלם ולקבל סרטון ומגנט למזכרת. חוויה שאסור להחמיץ! הקטנטנים ייהנו בפינת יצירה ציונית, ובני הנוער לא יפספסו את ההזדמנות לסלפי עם הרצל ולשחזור התמונה המפורסמת על המרפסת בבאזל. סיורים יתקיימו ברחבי ההר ועוד הפתעות.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
בנוסף לכל המייצגים, הסיורים, ימי העיון והפעילויות המתקיימות במהלך כל השנה, מרכז הרצל מזמין חברות פרטיות וציבוריות להשתתף בימי גיבוש עשירים בפעילויות מלאות השראה כגון סדנאות חדשנות, יצירתיות, מנהיגות וחזון עבור עובדים ומנהלים, וכן סדנאות להגשמת חלומות – בעקבות הגשמת חזונו-חלומו של החולם הגדול מכולם – הרצל !
קבוצות מטיילים מהארץ והעולם, בכל גיל ובכל שפה, מוזמנים להתארח במרכז הרצל ליום מרגש של הנאה והשראה.
אז למה אתם מחכים? עקבו אחרינו באתר מרכז הרצל וברשתות החברתיות, ומצאו את הפעילויות המתאימות לכם!
אתר מרכז הרצל: http://www.herzl.org.il/
תאריכים לפעילות פסח: ימים ראשון-שני, י"ח-י"ט בניסן, 9-10 באפריל, 10:00-17:00
מיקום בוייז: מוזאון הרצל, הר הרצל ירושלים. הגעה ברכבת הקלה: תחנת הר הרצל.
הכניסה בתיאום מראש: http://www.herzl.org.il/tickets
או בטלפון: 2843*