שפתיים הנן אחד האזורים המבוקשים ביותר לטיפול בתחום האסתטיקה הרפואית ועכשיו כשחובת עטיית המסיכות הוסרה, הביקוש רק הולך וגובר. כמעט לכל אחת ואחד יש חלום בנוגע למראה השפתיים והחיוך אותו הם היו רוצים. יש שירצו מראה מלא יותר, יש שירצו רק להחזיר את הנפח שאבד עם הזמן ויש שירצו לעצב מעט ולהחליק קמטוטים. זה הזמן להפריך סטיגמות שהתפתחו בתחום בנוגע לטיפול ולעיצוב שפתיים ולהבין כיצד ניתן להגשים את החלום באופן מקצועי ובטוח.
שפתיים הן מרכיב מרכזי בפנים ובחיוך שלנו, אך הן היו מתחת למסכה במשך למעלה משנה. כעת הגיע הזמן להתייחס אליהן.
למרבה הצער, תחום הטיפול ועיצוב השפתיים נגוע בסטיגמות, רובן שגויות. רובנו עדיין מחברים טיפולים אסתטיים לשפתיים מנופחות מידי, לא טבעיות ולא פרופורציונאליות לשאר הפנים.
ד"ר אלה אגוזי, מומחית ברפואת עור, עוסקת באסתטיקה רפואית ויועצת רפואית ל- ®JUVEDERM, אומרת כי "הבעיה נובעת מכך שמה שאנו רואים סביבנו הוא בעיקר דוגמאות פחות טובות של טיפולים אסתטיים רפואיים באזור השפתיים, נשים עם שפתיים לא טבעיות, מוגזמות. יש הרבה נשים וגם לא מעט גברים שעוברים טיפול והשפתיים שלהם נראות טבעיות ונכונות לפנים שלהם אבל אנחנו פשוט לא מבחינים בהם כי המראה הוא טבעי ולא בולט והרי זו המטרה". לדברי ד"ר אלה אגוזי "זו הסיבה לכך שנשים רבות חוששות מטיפול אסתטי רפואי באזור השפתיים, מתוך פחד שהן ייצאו עם שפתיים מנופחות ומוגזמות. הפתרון פשוט. ראשית, לדעת שאפשר לטפל בשפתיים ולקבל מראה טבעי שמותאם למטופלת. שנית, לגשת לרופא מנוסה אשר מטפל באמצעות מוצרי חומצה היאלורונית איכותיים שנועדו לטיפול באזור זה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הכל מתחיל בבחירת הרופא ובאבחון נכון של מבנה הפנים, השפתיים וצורכי המטופלת

חשוב מאוד קודם כל לגשת לרופא מקצועי, שלמד את התחום ושהוא בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה רפואית. הדבר השני, לוודא שבשלב הייעוץ והאבחון יש התייחסות לכלל הפנים ולא רק לאזור השפתיים. ד"ר אלה אגוזי מסבירה כי "הדבר החשוב ביותר הוא להסתכל על כל הפנים בראייה הוליסטית, כך ניתן יהיה להתאים את הטיפול הנכון ביותר עבור המטופלת".
לדברי ד"ר אגוזי "גם אם המטופלת מגיעה עם רצון לטיפול בשפתיים בלבד אני מבצעת אבחון כולל. לעתים יש להתחיל בטיפולים באזורים אחרים בפנים לפני שניגשים לטיפול בשפתיים. כל נגיעה באזור השפתיים מבלי להתייחס למבנה ולמערכות תמיכה נוספות כמו עצמות הלחיים, מיקום הסנטר, עלולה לייצר מראה לא טבעי ולא פרופורציונאלי".
"הדבר נכון כשמטפלים במטופלת מבוגרת יותר שעוברת תהליכי התבגרות באזורים נוספים בפנים פרט לשפתיים וזה גם נכון עבור נשים צעירות יותר שייתכן ועדיין לא החלו לעבור תהליכי התבגרות אבל יש לבדוק בעיות מבנה או קיומן של א-סימטריות שונות למשל במבנה השיניים והלסתות" מוסיפה ד"ר אלה אגוזי. "לא תמיד נדרשים טיפולים נוספים באזורים נוספים בפנים. לפעמים צריך וחשוב לטפל ולפעמים המשמעות היא שינוי בגישה לטיפול בשפתיים. כל המרכיבים האלו צריכים להיות מובהרים ומוגדרים בתהליך הייעוץ והאבחון" מדגישה ד"ר אלה אגוזי.

"לפעמים צריך לעזור למטופלת לאתר את הצרכים האמיתיים שלה"

טיפול שיוביל לתוצאות טובות וטבעיות מתחיל באיתור הצרכים של המטופלת. "הצרכים של המטופלת הם לא תמיד מה שהיא אומרת באופן ישיר. לפעמים צריך לעזור לה לאתר את הצרכים שלה", אומרת ד"ר אלה אגוזי. "קודם כל צריך להבין מה משאת נפשה והאם זה תואם למבנה הפנים שלה ולנתונים הטבעיים שלה. התפקיד שלנו בתור רופאים ואנשי מקצוע הוא להציג לה את הדברים, לכוון ולייעץ למה שהכי נכון עבורה".

3 סוגי מטופלות המבקשות טיפול בשפתיים

ד"ר אלה אגוזי מחלקת את המטופלות המגיעות לטיפול בשפתיים ל-3 סוגים עיקריים:
הסוג הראשון כולל לרוב צעירות, שרוצות שפתיים יותר בשרניות ומלאות. אנחנו עדיין מדברים על מראה טבעי אבל מלא יותר. "במקרה הזה אשתמש במוצר Juvéderm® ULTRA 3 או Juvéderm® ULTRA SMILE חומר מצוין שנותן את המלאות אך גם שומר על המראה הטבעי. מסבירה ד"ר אלה אגוזי.
הסוג השני הן נשים מבוגרות יותר, בנות 40-45, שלא מעוניינות בהגדלת נפח אלא ב-'החזרת עטרה ליושנה'. כלומר, לשחזר את מבנה ונפח השפתיים שהיה להן לפני 5-10 שנים. "פה אני אעדיף לטפל באמצעות חומצה היאלורונית מסוג Juvéderm® VOLIFT, בזכות היכולת של החומצה ההיאלורונית להשתלב ברקמה ניתן להגיע לתוצאות נהדרות וטבעיות כך שהמטופלת תחזיר לשפתיים את הנפח והתמיכה שאבדו עם השנים ועם ההתבגרות".
הסוג השלישי של המטופלות הן אלה המעוניינות לטפל בקמטוטים שהופיעו סביב השפתיים ובשפתיים עצמן אם בגלל גיל או בגלל אורח חיים, למשל עישון. "מטופלות שרוצות נגיעה מאוד עדינה בשפתיים במקרה כזה, אשתמש ב- Juvéderm® VOLBELLA חומצה היאלורונית עדינה שנועדה בדיוק למטרה זו".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

"הרופא הוא לא רק יד ומזרק"

לרופא יש תפקיד קריטי באבחון, בהבנת הצרכים ולא רק הרצונות של המטופלות ובהתאמה מדויקת של הטיפול והמוצר. "בסופו של דבר, מדובר בהליך רפואי עם כל המשמעויות וההשלכות לכן חשוב לבחור בקפידה את הרופא.ה ולדרוש לדעת עם אילו מוצרים הוא או היא עובדים" מדגישה ד"ר אלה אגוזי.

להגשים את 'חלום החיוך', בעזרת מוצרי חומצה היאלורונית מבית ®JUVEDERM

®JUVEDERM (ג'ובידרם) מותג מוצרי חומצה היאלורונית המוביל בעולם למילוי ולעיצוב תווי הפנים. מוצרי ®JUVEDERM פותחו לטיפול באזורים שונים בפנים לקבלת תוצאות טבעיות שיישמרו לאורך.
גילוי נאות: ד"ר אלה אגוזי משמשת כיועצת רפואית וחברה בפורום ההדרכה הישראלי של חברת אלרגן ישראל, המשווקת את מוצרי ®Juvéderm.
התוכן מקודם ע"י חברת אלרגן ישראל בע"מ. התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שטיפול במוצרי ®JUVEDERM הוא הטיפול המתאים עבורך, למידע נוסף על מוצרי ®JUVEDERM בקרו באתר www.Juvederm.co.il לדיווח על תופעת לוואי בלבד יש לפנות באמצעות safety.israel@allergan.com.



פורסם לראשונה: 15:36, 17.06.21