להזמין פיצה. לשאול איפה החלב. לצאת לדייט. סיטואציות יומיומיות שכאלו הן פשוטות עבור רובנו, אבל עבור אנשים עם גמגום, מדובר באתגר. גמגום נושא מטען רגשי משמעותי - אנשים עם גמגום עלולים להסתגר, להתבייש ולחשוש ממצבים בהם ייחשף הגמגום שלהם.
במקרים רבים נצברות אכזבות ותגובות לא מכילות במהלך החיים, מה שעלול להביא לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובמימוש העצמי.
נכון, אין קסם שמעלים את הגמגום לחלוטין, אך אפשר לשפר את שטף הדיבור באופן משמעותי עד שהוא כמעט ולא יהיה נוכח, וכתוצאה מכך לשפר את איכות החיים במידה ניכרת. תכנית הטיפול של נובוטוק, המיושמת בשיתוף פעולה עם ביה"ח הדסה, היא התכנית המתקדמת ביותר בישראל ובעולם, המאפשרת טיפול ותרגול נוח מכל מקום ובכל עת.
מהי השיטה עליה מבוססת תכנית הטיפול של נובוטוק? וכיצד בודקים את מידת התאמת התוכנית למטופלים?

שימוש בשיטה מוכחת בת עשרות שנים, עם שילוב ייחודי של אימון טכני וטיפול רגשי

תכנית הטיפול של נובוטוק מבוססת על שיטת עיצוב שטף הדיבור, שיטה ותיקה ומבוססת המיושמת בהצלחה רבה כבר עשרות שנים. שיטת עיצוב שטף הדיבור נותנת מענה להיבטים הטכניים של הדיבור, מתייחסת לפרמטרים שונים של השטף ושואפת לשנות דפוסי דיבור בלתי יעילים באמצעות תרגול.
שי גולדן, איש תקשורת, אשר גדל בתור נער עם גמגום משמעותי וכיום מדבר בשטף, משתף את דעתו על השיטה וממליץ על התכנית של נובוטוק ככלי המתאים ביותר לטיפול בגמגום. צפו בדבריו המרתקים והמרגשים:


מתוך הבנה כי המרכיבים הרגשיים חשובים לא פחות, ניתן טיפול רגשי על ידי קלינאית מומחית של הדסה, במטרה להתגבר על דפוסי מחשבה מגבילים ואמונות הנוגעות לחוסר מסוגלות אישית בעקבות הגמגום.
אם עד כה אנשים עם גמגום נאלצו להיות מטופלים מול שני אנשי מקצוע שונים שפעלו בנפרד, כיום ניתן לקבל את הטיפול תחת קורת גג אחת תוך סנכרון מלא ושוטף בין חלקי הטיפול השונים.

הדור הבא של הטיפול בגמגום

הטיפול המסורתי לאנשים עם גמגום הצריך עד לאחרונה הגעה פיזית לבית החולים\קליניקה, מה שאינו נדרש כיום הודות לתוכנה המאפשרת גם תרגול א-סנכרוני עם פידבק מיידי. בנוסף לכך, היה קיים קושי בביצוע בקרה על התרגול שהמטופל מבצע מחוץ לקליניקה: עד כה, לא הייתה דרך לדעת אם המטופל אכן מתרגל, כיצד הוא מתרגל, האם יש לו טעויות ובמה הוא זקוק לעזרה.
מתוך שאיפה לשפר את המענה של אנשי המקצוע ואת איכות הטיפול, ועל בסיס 30 שנות טיפול בגמגום בבית החולים הדסה עין כרם, גובשה תכנית טיפול המאפשרת רצף טיפול, תרגול מכל מקום ומשוב מיידי. על מנת להגיע למטרה הזו, פותח אלגוריתם מתקדם וייחודי, המאפשר למשתתפים בתכנית לתרגל בכל זמן ומכל מקום, באמצעות פלטפורמה מקוונת וללא צורך בהורדת תוכנה. לכל משתתף בתכנית חשבון אישי, כאשר התרגול עצמו מתועד באודיו ובווידיאו. בנוסף לאלגוריתם המספק פידבק מיידי, אנשי המקצוע של נובוטוק והדסה צופים בתרגולים ונותנים משוב ברמה יומיומית.
מעבר לשימוש בטכנולוגיה והמשוב היומיומי הניתן מרחוק, תכנית הטיפול של נובוטוק כוללת זמינות גבוהה מאוד של קלינאיות תקשורת, לטובת טיפול בהתאמה אישית. כאשר הקלינאית רואה מהתרגולים שמטופל זקוק לתרגול, היא מזמנת אותו לטיפול אישי.

טיפול בשלבים מובנים, בסביבה אינטימית ותומכת

תכנית הטיפול של נובוטוק היא התכנית היחידה בישראל המבוצעת תחת פיקוח בית חולים ומבוסס על פרוטוקול הטיפול של בית החולים הדסה, לו ניסיון עשיר בתחום.
הטיפול עצמו מחולק לשני שלבים: השלב הראשון הוא שלב הבסיס בו המטופל רוכש אסטרטגיות לעיצוב שטף הדיבור. בשלב השני מבוצעת הטמעה והכללה של הטכניקות שנלמדו מול התוכנה בחיי היומיום של המטופל. שלב זה מיושם על ידי משימות אישיות המותאמות לדרישות ולצרכים האינדיבידואליים של כל אחד מהמשתתפים בתכנית.
התכנית כוללת פגישה שבועית עם 2-3 מטופלים נוספים לשיחת תרגול של חצי שעה, בה כולם מתרגלים את הכלים יחד, בסביבה תומכת, מכילה ומחבקת. הפגישה עם אנשים החולקים אתגרים יומיומיים דומים, מספקת ערך טיפולי-רגשי חשוב מאין כמותו.

זה בידיים שלנו - איננו מתיימרים להכחיד את הגמגום, אך ניתן לשפר את התקשורת באופן משמעותי

לא ניתן להעלים לגמרי את הגמגום, אך הטיפול הייחודי של נובוטוק מוכיח שיש תקווה לשינוי באמצעות כלים חכמים והרבה מוטיבציה. מערך הטיפולים, התרגולים והמעקב של נובוטוק מאפשר בקרה ושליטה על שטף הדיבור, מתוך מטרה להגיע לחוויה של שחרור בסיטואציות חברתיות המצריכות תקשורת בין אישית. השיטה עליה מבוססת התכנית יוצרת הרגלי דיבור חדשים, אשר בעקבות תרגול אינטנסיבי, מפעילים מסלולים חדשים במוח.
הדרך לאיכות חיים טובה יותר מתחילה באבחון מקצועי
על מנת להצטרף לתכנית הטיפול של נובוטוק בשיתוף הדסה, יש לעבור אבחון המבוצע על ידי קלינאית תקשורת המוסמכת על ידי בית החולים. באבחון עצמו, מעבר למידת הגמגום, נבחנת גם מידת המוטיבציה של המטופל, מתוך ידיעה כי על מנת שהמסע יצליח, נדרש אינטרס משותף לשיפור.
לאחר קבלת ההחלטה על התאמת הטיפול למטופל, ניתן להגיש את סיכום האבחון לקופת החולים ולבקש החזר של 50% מעלות התכנית, בהתאם לחוק הבריאות הממלכתי.
בין אם אתם מתמודדים עם גמגום, בני משפחה של אנשים כאלו או אנשי מקצוע המלווים אותם - כדאי להכיר את התכנית הייחודית של נובוטוק-הדסה.





פורסם לראשונה: 10:30, 10.05.21