יצרנית השבבים אנבידיה היא כעת החברה הציבורית היקרה ביותר בעולם. מניית אנבידיה עלתה היום (יום ג') ב-3.2% במסחר באמצע היום, והעלתה את שווי השוק של החברה ל-3.33 טריליון דולר, ובכך עברה את מיקרוסופט. מוקדם יותר החודש הגיעה אנבידיה לשווי שוק של 3 טריליון דולר, ועברה את אפל.
1 צפייה בגלריה
מטה אנבידיה
מטה אנבידיה
מטה אנבידיה
(צילום: אנבידיה)
מניית אנבידיה עלתה עד כה השנה ביותר מ-170%, ומאז סוף 2022 היא הוכפלה ביותר מפי תשע, עלייה החופפת את הופעת הבינה המלאכותית הגנרטיבית. כעת יש לאנבידיה כ-80% מהשוק של שבבי הבינה המלאכותית המשמשים במרכזי נתונים, עסק שהתפתח כאשר OpenAI, מיקרוסופט, אלפבית, אמזון, מטה ואחרות מיהרו להשיג את המעבדים הדרושים לבניית מודלים של AI כדי להפעיל עומסי עבודה גדולים יותר ויותר. ברבעון האחרון, ההכנסות בעסקי מרכז הנתונים של אנבידיה עלו ב-427% לעומת שנה קודם לכן ל-22.6 מיליארד דולר, המהווים כ-86% מסך המכירות של החברה.
אנבידיה שנוסדה ב-1991, הייתה בעשורים הראשונים שלה בעיקר חברת חומרה שמכרה שבבים לגיימרים, ועסקה גם בכריית מטבעות קריפטוגרפיים ומנויים למשחקי ענן. אך במהלך השנתיים האחרונות, זינקה המניה של אנבידיה, כאשר וול סטריט זיהתה את הטכנולוגיה של החברה כמנוע של AI. כך גם עלה שוויו של המייסד והמנכ"ל, ג'נסן הואנג והוא הפך לאדם ה-11 העשיר בעולם, לפי פורבס. בשנים האחרונות החזיקו בתואר החברה היקרה ביותר בארה"ב אפל ומיקרוסופט, וכעת אנבידיה תופסת את מקומן. העלייה שלה היתה כה מהירה, שהיא טרם צורפה למדד התעשייה של דאו ג'ונס.