מכירים את התחושה שאתם קמים בבוקר, מתמתחים וכבר מפנטזים על הרגע שתחזרו לישון? זה קורה לרובנו. וכשבאמת מגיעה שעת השינה שוב, בא לנו להתקלח, לשטוף פנים עם מים ולצלול שוב בין הסדינים. כי למי יש כוח, אחרי יום ארוך, לעמוד מול הראי ולמרוח קרמים? ואולי בכלל עדיף לא למרוח כלום ולתת לעור "לנשום"? ואם מרחתי קרם בבוקר הוא עדיין אפקטיבי גם בלילה? אז זהו שלא. מחקרים רבים מוכיחים שדווקא בלילה, כשהעור במנוחה, הוא מחדש את עצמו פי כמה מאשר בשעות היום ופעילות זו מגבירה את היעילות של קרמי הלילה. למעשה שעות הלילה, אותן שעות בהן אנו ישנים, הן הזמן המדויק ביותר לטפל בעור באופן עמוק ויעיל.
4 צפייה בגלריה
(צילום: קליניק)

כשאת ישנה – העור מתחיל לעבוד

במהלך היום, כשאנו ערים, העור שלנו נלחם בגורמים רבים ובעיקר בזיהום אוויר, אבק וקרני שמש. בשעות אלה הוא גם סובל מאיבוד נוזלים. ולכן, לא מפתיע לגלות שבשעות הלילה, כאשר אנו עוברים למצב של מנוחה, כל המערכות הפיזיולוגיות בגוף פועלות באופן אפקטיבי יותר. טמפרטורת הגוף עולה וזרימת הדם בעור גבוהה. זה מרחיב את שטח הפנים אליו הקרם יכול לחדור וגם מאפשר ספיגה טובה יותר של הקרמים.
תובנה זו מבהירה עד כמה חשוב להנהיג שגרת טיפוח לילית ייעודית לעור הפנים, שתתווסף לשגרת היום כי הצרכים שלנו ביום ובלילה אחרים. קרם יום, למשל, צריך להכיל מרכיבי לחות, ויטמינים, נוגדי חמצון וגם מקדם הגנה משמעותי כדי להגן על העור מההשפעות החיצוניות, כמו זיהום אוויר וקרינה. קרם לילה, לעומת זאת, כדאי שיהיה עשיר יותר בחומרים מזינים פעילים לשיקום העור מנזקי היום, שגם יעודדו בנייה מחודשת של התאים. בנוסף, עדיף שקרם היום יהיה קליל כך שלא יכביד לנו על עור הפנים ושלא "נזיע" אותו דרך האיפור. קרם הלילה, לעומתו, יכול להיות עשיר ומזין יותר. קרמים ללילה כוללים בדרך כלל גם מרכיבים המתפרקים באור או מגבירים את הסיכוי לכוויות מהשמש, ולכן מומלץ למרוח אותם על העור רק בשעות הלילה.
תכשיר הלילה החכם והעוצמתי שהושק לאחרונה על ידי קליניק, Smart Night™ Clinical MD Retinol, למשל, מנצל את שעות הלילה לעצירה ושיקום של סימני הזדקנות עור הפנים באמצעות האצת חידוש תאי העור, צמצום נקבוביות, תיקון מראה קמטים וקמטוטים ואיחוד גוון העור. הוא עושה זאת באמצעות קומפלקס רטינול טהור ו- 2 תערובות של חומצות: אסקורבית והיאלרונית.
4 צפייה בגלריה
(צילום: קליניק)

כמות קטנה – תוצאות גדולות

על מנת להפוך את שגרת טיפוח הלילה לקלה יותר, נעימה יותר ויעילה יותר, כדאי להקפיד על מספר כללים בסיסיים.
• ראשית, השתמשו בכמות קטנה של קרם. אל תעמיסו כמות עצומה. ברוב המקרים מספיקה כמות בגודל אפון לכיסוי כל שטח הפנים. כמות גדולה מידי לא תהפוך את הטיפול ליעיל יותר, אלא עלולה להכביד ואפילו לגרום להופעת פצעונים. חלקו את כמות הקרם שאתם רוצים למרוח בנגיעות קלות על כל הפנים והחדירו אותו לעור בטפיחות קלות ותנועות ליטוף, ממרכז הפנים כלפי חוץ.
• אם השימוש בקרם לא נעשה מייד אחרי המקלחת, הקפידו לשטוף את הפנים והידיים לפני המריחה. באופן כללי, יש להשתמש בקרם פנים רק לאחר ניקוי יסודי של העור. עדיף כמובן בשיטת 3 השלבים של קליניק המשלבת סבון ניקוי ומי הסרה המסירים את שכבת התאים המתים.
• זכרו תמיד לטפח גם את אזור הצוואר והמחשוף - מדובר על חלקים אינטגרליים מהפנים ולכן כדאי להשתמש באותו הקרם גם בחלקים אלו ולפנק אותם בלחות.
ייתכן שאחרי שימוש בקרם לילה פעיל תחושו בבוקר יובש, אדמומיות או קילוף של העור.
תופעות אלו לא מצריכות פנייה לרופא עור ובטח שלא אמורות להדאיג אתכן. מדובר בתהליך טבעי שהוא תופעת לוואי של התחדשות העור בלילה, המקבל חיזוק וסיוע מהחומרים הפעילים שבקרמים, לדוגמה רטינול. הופעת סימפטומים כאלו מוכיחה שהקרמים עובדים והם אמורים לחלוף כעבור מספר שבועות מתחילת הטיפול, לאחר שהעור הסתגל לקרם. אם התופעות מפריעות לכם, השתמשו בקרם פעם ביומיים ולא בכל לילה, לפחות בשלב ראשון.
4 צפייה בגלריה
(צילום: קליניק)

רטינול נעים להכיר! המרכיב האולטימטיבי לטיפוח לילה ואנטי אייג'ינג

אחד המרכיבים הייעודיים לטיפוח לילה הוא חומצה רטינואית, או רטינול, נגזרת של ויטמין A הנמצאת בשימוש בתכשירים קוסמטיים רבים.
לרטינול יתרונות מוכחים רבים בטיפוח העור ובמלחמה בסימני הגיל: הוא מונע את התפרקות הקולגן לאחר חשיפה לקרני UV, מעודד תאי עור לייצר קולגן ובכך מונע עור דק והיווצרות קמטים, מבהיר את העור באופן כללי באמצעות קילוף מיקרוסקופי שמשפר את מבנה התאים, משפר את שכבת האפידרמיס ומבנה העור העליון והופך אותם לרכים וגמישים יותר, וגם משפר בעיות פיגמנטציה באפידרמיס.
תכשיר הלילה החכם של קליניק מכיל רטינול, וכמו כל המוצרים של המותג, הוא בטוח לשימוש גם לעור הרגיש ביותר. הוא נבחן לאלרגיה והוא 100% נטול בישום.
שגרת טיפוח של מריחת רטינול בכל לילה תוביל לתוצאות תוך מספר שבועות, ותסייע לשיפור במראה העור ובמרקמו. קרם הלילה החכם Smart Night Clinical, למשל, מכיל עוצמה רב-ממדית של רטינול, מרכיב האנטי-אייג'ינג לטיפול, שיקום והאטת קצב הזדקנות העור. בנוסף לרטינול טהור, התכשיר כולל שתי תערובות של חומצות: Youth Boosting Blend להתמודדות עם סימני הגיל באמצעות גישה רב-ממדית להתחדשות העור והאצת קצב חידוש התאים וייצור הקולגן הטבעי של העור, הכוללת חומצה אסקורבית, ביו-פפטיד לתמיכה בקולגן הטבעי ו-ויטמין B3, ו-Comforting Hydrator Blend להרגעת העור והענקת לחות, הכוללת חומצה היאלרונית, חמאת זרעי מנגו, תמצית חיטה ושעורה, גליצרין, שמן זרעי קפה, ויטמין E וסקוולן.
למשתמשים בתכשיר רטינול לא מומלץ להיחשף לשמש. כמו כן, בעת השימוש בתכשיר חשוב למרוח מקדם הגנה על הפנים בכל בוקר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: קליניק)

תוצאות תוך מספר שבועות - בדקו שקרם הלילה שלכם עבר בדיקות קליניות והוכח כאפקטיבי

רגע לפני התחלת שגרת טיפוח לילה, כדאי לוודא שהמוצר שבחרתם הוכח כאפקטיבי לאחר בדיקות קליניות.
Smart Night Clinical של קליניק, למשל, עבר בדיקות קליניות שנערכו במשך 12 שבועות והובילו לתוצאות מעולות: הנשים העידו על שיפור מיידי בזוהר ובלחות, תוך 7 ימים הנקבוביות נראו מצומצמות יותר, תוך 4 שבועות העור הרגיש להן חלק יותר, אחרי 8 שבועות נראה צמצום בקמטים ובקמטוטים וגוון העור היה אחיד יותר. תוך 12 שבועות, הנבחנות דיווחו על מרקם עור מחודש.
אז עכשיו זה ברור: המאפיינים של העור במהלך הלילה, יחד עם החומרים הפעילים האפקטיביים והתכשירים הייעודיים, מראים על החשיבות הרבה של שגרת של טיפוח לילה שהיא אחרת משגרת טיפוח היום. Smart Night Clinical של קליניק מספק שילוב בטוח לעור של המרכיבים החיוניים ביותר לחידוש העור במהלך הלילה. על מנת להגיע לתוצאות אופטימליות, מומלץ לשלב אותו עם קרם הלחות Smart לילה ובבוקר עם קרם הלחות Smart יום.