עבור מי שרוצה לקנות רכב חדש 'מהניילונים' במחיר מופחת ממחיר מחירון של רכב חדש מיבואן, צמח בשנים אחרונות ענף חדש בעולם הרכב, 'רכב 0 ק"מ', שעומד כיום על יותר מ-10% ממכירות הרכבים החדשים בישראל. אך למרות הצמיחה ועשרות אלפי הלקוחות המרוצים שרכשו רכבי '0 ק"מ', קיימים עדיין מיתוסים סביב הנושא, הנובעים בעיקר מחוסר היכרות והבנה. אספנו את המיתוסים הנפוצים ויצאנו לבדוק האם הם נכונים או מופרכים.

אי אפשר לקבל מחיר (באמת) טוב על רכב חדש

במשך שנים על גבי שנים הישראלים התרגלו לקנות רכבים חדשים במחיר 'מחירון' קשיח, בלי הנחות ובלי הטבות. ההרגל הזה יצר מיתוס סביב קניית רכב חדש בתור עסקה לא משתלמת, שמשלמים עליה סכום גבוה ובאופן מיידי מאבדים אחוזים רבים משווי הרכב.
בעסקת רכב 0 ק"מ, לעומת זאת, חברות הליסינג ממנפות את כוח הקנייה שלהן מול היבואנים, מקבלות הנחה משמעותית, ומגלגלות אותה אל הצרכן. התוצאה היא רכב חדש לחלוטין, 'מהניילונים', אבל במחיר נמוך מהמחירון הרשמי. כאשר מדובר על רכבי יוקרה, ההנחה משמעותית במיוחד ומאפשרת לישראלים ליהנות מרכב ברמה גבוהה יותר ממה שהם יכולים להרשות לעצמם ברכישה מהיבואן.
חברת הליסינג יכולה לצרף גם תנאים שפוטרים אותנו מטרחה וכאב ראש, כמו מימון, טרייד אין, ועוד הטבות המשתנות מחברה לחברה.

ה"יד הנוספת" הופכת את העסקה ללא משתלמת

מה שמאפשר את ההוזלה בעסקת רכב 0 ק"מ הוא העובדה שהצרכן רוכש רכב 'יד ראשונה', והוא בעצם נרשם כיד שניה. כתוצאה מכך, הרבה צרכנים חושבים שהמכירה בעתיד תהיה יותר קשה, ושההוזלה הראשונית לא תהיה שווה את הטרחה. בפועל, רוכשי הרכב של היום מכירים היטב את רכבי ה'0 ק"מ' ויודעים שבעלי הרכב קיבלו אותו חדש לחלוטין. בנוסף, מנתונים שנבדקו מול משרד התחבורה ניתן לראות שהישראלים שמחזיקים רכב ל-5 שנים ויותר, וככל שהרכב נשאר יותר זמן אצל הרוכש, כך ההשפעה של סעיף ההפחתה במחירון היא זניחה. בסופו של דבר, כאשר מדובר ברכב עם ותק של מספר שנים, המחיר נקבע על פי המצב המכני, הקילומטראז' והתאונות שהרכב עבר, הרבה יותר מכל סעיף אחר במחירון.

כשקונים רכב חדש צריך לחכות שבועות וחודשים עד שמקבלים אותו

עוד מיתוס שקיים בקניית רכב חדש הוא התפיסה שקניית רכב חדש מצריכה המתנה של מספר שבועות ואפילו חודשים, עד שהרכב יואיל בטובו להגיע לישראל. אך גם כאן, חברות הליסינג פותרות לצרכנים את הקושי ומציעות רכבים הנמצאים אצלן במלאי באותו רגע – כאשר המשמעות היא שהרכב נרכש 'ביד ומייד', בלי זמני המתנה מיותרים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)


הדגם שמוכרות חברות הליסינג בא 'ערום' ושונה ממה שהיבואנים מוכרים

דגמי ה-0 ק"מ זהים ברוב המקרים לדגמים העדכניים ביותר של יבואניות הרכב, כך שהצרכנים לא צריכים להתפשר על עיצוב ומערכות בטיחות מתקדמות.

טויוטה קונים מהמומחים לטויוטה, לא?

עוד מיתוס שכדאי להפריך הוא שרכב ממותג מסוים צריך לקנות מהיבואן, שהוא המומחה הבלעדי לאותו מותג רכב. המצב בשטח, לעומת זאת, הפוך לחלוטין. חברות הליסינג מאפשרות השוואה נוחה בין מגוון רחב של דגמים תחת קורת גג אחת, וייעוץ מצד מומחים שמבינים בכל המותגים, במקום להיות מוגבלים לדגמים של מותג אחד בלבד. ככל שהמגוון בחברה שאתם מגיעים אליה גדול יותר, כך יש סיכוי גדול יותר להתאים בצורה טובה יותר את הרכב שישרת את הצרכים שלכם, בלי הצורך לדלג בין סוכנויות וסניפים, עם מינימום טרחה ומקסימום מקצועיות.

אי אפשר לקבל הכל - גם מגוון, גם טרייד אין, גם מימון וגם ביטוח, בלי שיהיה קאץ'

היבואניות, שהרגילו אותנו למחירי מחירון במשך עשרות שנים, פתחו חלון קטן של הזדמנויות בשנים האחרונות, 'ימי מכירות מיוחדים', שמציעים הטבות שונות. הבעיה מתחילה כשהטבה אחת באה על חשבון שירות אחר - אם המחיר ירד במעט, לא תוכלו לקבל טרייד אין. אם ההטבה טמונה במימון, תאלצו לשלם את המחיר המלא על הרכב עצמו.
חברות ליסינג מובילות, המפעילות מערך שלם של מכירת רכבים משומשים, רובן ככולן מציעות פעילות פנימית של שירותי מימון ואף לחלקן סוכנות ביטוח משלהן, מה שמאפשר להן להציע את ה'חבילה המלאה' של רכישת רכב חדש: מחיר מופחת, טרייד אין שחוסך הרבה כאב ראש, תנאי מימון משתלמים מבלי לרדוף אחרי הבנקים, והצעת ביטוח מיידית.

הסופרמרקט הגדול של עולם הרכב החדש - קבוצת שלמה

קבוצת שלמה היא קבוצת הרכב הגדולה בישראל, המציעה את המגוון הרחב ביותר של מותגים בשוק רכבי '0 ק"מ'. החברה מחזיקה רכבים מכל הקטגוריות, החל מרכבי מיני ועד רכבי יוקרה ורכבים מסחריים, לצד דגמים בלעדיים המוצעים על ידי קבוצת שלמה בלבד.
בנוסף למגוון העצום ולמחיר המופחת שקבוצת שלמה משיגה עבור לקוחותיה, עסקת הרכישה כוללת חבילת שירותים מיוחדת, אשר כוללת תכנית מימון פנימית המסופקת על ידי קבוצת שלמה, פוליסת ביטוח משתלמת של 'שלמה ביטוח' ושירות טרייד אין – הכל בהתאם לצרכי הלקוח ובמחירים תחרותיים במיוחד.
אחד הדגמים הבלעדיים המוצעים למכירה על ידי קבוצת שלמה הוא יונדאי i10 בגרסת Prime Plus, הכוללת שילובי צבעים בין הגג לגוף הרכב, מה שמבטיח הרבה סטייל ובולטות על הכביש.
2 צפייה בגלריה
(צילום: מאגר יבואני הרכבים)

זה הזמן לשבור מיתוסים ולהצטרף לכל מי שחסך עד עשרות אלפי שקלים ברכישת רכב, ונהנה מחבילת השירותים של קבוצת שלמה.

פורסם לראשונה: 00:18, 09.03.21