קיבלתם את הבשורה שעליכם לעבור ניתוח? סביר להניח שהדבר הראשון שתעשו הוא לבחור את הרופא המנתח. רבים יחשבו שכאן הסתיימו הבירורים – אז זהו שלא!
לבית החולים בו יתבצע הניתוח יש השפעה גדולה על האופן שבו תעברו את החוויה. לכן חשוב מאוד לעשות עוד קצת שיעורי בית ולבדוק באיזה בית חולים תקבלו את הטיפול המיטבי עבורכם.
על מה כדאי לשים דגש בעת בחירת בית החולים?

איכות הצוות והרופא המרדים

בבואכם לבצע ניתוח או פרוצדורה רפואית, חשוב שיהיה צוות מנוסה בחדר ניתוח. כמו כן, ישנה חשיבות מרובה לרופא המרדים. איכותו ומקצועיותו של הרופא המרדים בניתוח שלכם חשובים ולכן, לעתים תתבקשו להגיע לבית החולים לפגישה טרום ניתוחית. המרדים בניתוח מופקד על הרדמת החולה ושיכוך כאביו בזמן הניתוח ולאחריו, ושומר במהלך הניתוח על סימני החיים החשובים כגון לחץ דם ונשימה. המרדים קריטי לבריאות ובטיחות המנותח.
חדרי ניתוח בקדמת הטכנולוגיה ניתוחים הם פעילות מרכזית של כל בית חולים ומהווים אלמנט חשוב. חדרי הניתוח הם משאב תשתיתי יקר, שרמתו יכולה להשפיע על חיי אדם ולכן כדאי לבחור בית חולים המפעיל חדרי ניתוח טכנולוגים, משוכללים ומתקדמים עם הנדסת אנוש אופטימלית ומערכות למניעת זיהומים.
מערכות רובוטיות
ישנם בתי חולים המשתמשים בטכנולוגיות ובמערכות רפואיות מהמתקדמות והחדשניות ביותר בתחום, לרבות מערכות רובוטיות המשמשות את המנתח, באמצעותן ניתן לבצע תנועות גמישות ומדויקות יותר ולמקסם את הפעולה הכירורגית. ניתוחים אלו דורשים ניסיון רב ומיומנות גבוהה במיוחד של המנתח, של צוות חדר ניתוח ושל המערך הרפואי בכללותו. ניתוח רובוטי מדויק יותר ומקצר את זמן ההחלמה לאחר הניתוח.
4 צפייה בגלריה
חדר ניתוח, בית חולים רפאל
חדר ניתוח, בית חולים רפאל
חדר ניתוח, בית החולים רפאל
(צילום: עמית גרון)
מחלקת טיפול נמרץ
ודאו שבבית החולים שבחרתם פועלת מחלקת טיפול נמרץ, למקרה שנוצר סיבוך ניתוחי. חדרי טיפול נמרץ כוללים מכשור רפואי שמסייע לייצב את מצב המטופל במקרה של סיבוך ניתוחי או הדרדרות של מחלה כרונית כתוצאה מהניתוח.
מניעת זיהומים
זיהומים בבתי חולים הם הסיבוך השכיח ביותר במערכת הבריאות, הם עלולים להאריך את זמן האשפוז, לגרום למוגבלות ממושכת ולהעלות את העמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה. מניעת זיהומים וסטריליות ללא פשרות אמורים להיות בראש סדר העדיפויות של כל בית חולים. ישנם אמצעים שונים למניעת זיהומים בבתי חולים כגון - שימוש במערכות היוצרות סירקולציית אוויר תמידית בחדר, שימוש גבוה ככל האפשר בתפעול ללא מגע יד אדם ושימוש בחומרים אנטי בקטריאליים.
שרות ויחס אישי
המפגש הראשון של מטופל עם בית החולים לרוב מלווה באי-ודאות וחשש מסוים: המתח לקראת הניתוח, לצד המעבר משגרת החיים המוכרת למעמד של "מטופל" או "מאושפז", מעוררים אי נוחות מסוימת אצל כל אדם. לחוויית המטופל השלכות על הצלחת הטיפול הרפואי, איכות ומהירות ההחלמה. מתן יחס אישי תוך ליווי ומעקב צמודים לאורך כל הדרך, מזרזים את החלמה. שרות ויחס אישי יגרמו לכם להרגיש בבית ויצרו לכם תחושה של מוכרות, ודאות וביטחון. ישנם בתי חולים המציעים מעטפת שירותית כדוגמת אנשי מקצוע שמטרתם ללוות את המטופל ומשפחתו לאורך כל שלבי הניתוח בכל צורך - אדמיניסטרטיבי, שירותי, רגשי או אחר, משלב טרום האשפוז ועד לשחרור.
תנאי אשפוז
מחקרים מראים כי תנאים נוחים במיוחד, בסטנדרטים גבוהים יכולים לעזור לתהליך ההחלמה. סביבה עוטפת ונעימה, תסייע לכם ולמעגל התמיכה שלכם, להתמקד בדבר הכי חשוב - להבריא!
בחרו בית חולים בו תנאי האשפוז הם ברמה גבוהה: חדרי אשפוז נקיים ומפנקים, מרחבי אירוח מזמינים, עוטפים ונוסכי בטחון, כך תוכלו לחוות חוויה מרגיעה ומרפאת שתתרום להתאוששות ולהחלמה מהירה ומיטבית.
4 צפייה בגלריה
חדר אישפוז, בית חולים רפאל
חדר אישפוז, בית חולים רפאל
חדר אישפוז, בית החולים רפאל
(צילום: עמית גרון)
4 צפייה בגלריה
לובי המתנה, בית חולים רפאל
לובי המתנה, בית חולים רפאל
לובי המתנה, בית החולים רפאל
(צילום: עמית גרון)
זמינות תורים
לזמני ההמתנה לניתוח יש משקל גדול מאוד בבחירת בית החולים. לעיתים תדרשו לעבור ניתוח או פרוצדורה רפואית דחופה ולכן חשוב שתבחרו בית חולים שיכול לספק פרק זמן סביר לקביעת התור לניתוח שלכם.
גורם מבטח
ניתוחים מסוימים, לרוב חדשניים, לעיתים לא ניתנים במסגרת הרפואה הציבורית מכיוון שאינם כלולים בסל הבריאות, ועל פי רוב מבוצעים בבתי חולים פרטיים. במידה ורכשתם ביטוח בדקו מה תנאי הביטוח הרפואי שלכם: ביטוח משלים (שב"ן) בקופת החולים / חברת ביטוח.
בית החולים רפאל
בית החולים רפאל הינו בית החולים המתקדם בישראל, שהוקם בתפיסת עולם חדשנית ומחשבה אחרת בקשר לרפואה פרטית, ולעובדה שיש לרפואה הפרטית תפקיד חשוב במכלול הרפואה בישראל.
בבית החולים מבוצעים ניתוחים במגוון תחומים על ידי הרופאים הבכירים בישראל במטרה להביא לציבור רפואה איכותית ומתקדמת תוך שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. בית החולים לוקח את הבריאות שלכם באופן אישי ומאמין שמעקב וליווי צמודים מזרזים החלמה מיטבית. צוות בית החולים בעל תודעת שירות יוצאת דופן ורואה בעבודתו שליחות אמיתית. בית החולים מעניק תנאים נוחים במיוחד, בסטנדרטים המוכרים מעולמות האירוח. לבית החולים הסכמים עם חברות הביטוח וקופות החולים.
4 צפייה בגלריה
בית חולים רפאל, פארק עתידים ת"א
בית חולים רפאל, פארק עתידים ת"א
בית החולים רפאל, פארק עתידים ת"א
(צילום: עמית גרון)
למידע נוסף באתר בית החולים רפאל לחצו כאן >>