הֵחֵל שיווּק המגרשים לבנייה צמודת קרקע במתחם הווילות החדש בבאר שבע: שכונת רקפות. השכונה ממוקמת בצפון העיר, בהמשך של קריית הספורט ולצידה של שכונת כלניות.
בזמן שברחבי הארץ חלה בשנים האחרונות ירידה בהתחלות בנייה של צמודי קרקע, העיר באר שבע מקימה שכונה שלמה של אלפי וילות חדשות. מול גוש דן העמוס והצפוף - החלופה של וילה עם גינה במחירים שפויים הופכת את בירת הנגב לאטרקטיבית גם למשפחות ולמשפרי דיור מחוץ לעיר.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דיאגו מיטלברג)
שיווק שכונת וילות בעלת אופי קהילתי־כפרי מאפשר לבאר שבע להתחרות על ליבם של תושבי הנגב, משפחות צעירות ומשפרי דיור, המחפשים איכות חיים של יישוב קהילתי עם בית צמוד קרקע וגינה פרטית. באר שבע מצליחה לשלב בין היתרונות של וילה באווירה כפרית לצד יתרונות העיר והשירותים העירוניים שהיא מעניקה לתושביה: מוסדות חינוך טובים, פארקים, מוסדות תרבות, מרכזי תעסוקה בילוי ופנאי.
שכונת רקפות תכלול עם סיום השיווק כ־4,000 יחידות דיור, מהן 2,600 צמודי קרקע, 750 דירות בבנייה מדורגת ו־800 דירות בבנייה רוויה בדופן השכונה, על שדרות רגר.
כ־600 מגרשים משווקים בימים אלה באתר רשות מקרקעי ישראל לצמודי קרקע בבנייה עצמאית, לצד מגרשים המשווקים לחברות בנייה וליזמים לבנייה קבלנית צמודת קרקע.
שכונת רקפות החדשה מוקמת בהתאם להסכם הגג המתחדש בין ממשלת ישראל ובין עיריית באר שבע. הסכם זה כולל שיווק של 20 אלף יחידות דיור, אשר מחציתן כבר שווקו בהצלחה, בתיאום עם משרד הבינוי והשיכון.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
כאמור, רקפות צפויה להיות מבוקשת ואטרקטיבית לאוכלוסיות חדשות מחוץ לעיר, אולם עיריית באר שבע פעלה מול רשות מקרקעי ישראל להבטיח, כי המגרשים המשווקים יתנו מענה בראש ובראשונה לתושבי העיר, כאשר 50% מהזוכים יהיו בני המקום (תושבי באר שבע). כמו כן העירייה דאגה שהמכרזים יכללו תנאים משפטיים שיבטיחו שרוכשי הקרקעות יבנו את ביתם בשכונה ויגורו בה.
הפיתוח הנופי בשכונה ייעשה תוך שימור שטחי הטבע באזור, מה שיקנה לה אופי כפרי. העצים שיינטעו יהיו מותאמי אקלים, נותני צל, מהירי צמיחה, מתוך כוונה להפוך את הרחובות למוצלים ומעודדי הליכה.
5 צפייה בגלריה
מגה פרויקטים שמחזקים את באר שבע
מגה פרויקטים שמחזקים את באר שבע
מגה פרויקטים שמחזקים את באר שבע
(צילום: דיאגו מיטלברג)
בדופן הדרומית של השכונה, בסמוך לאיצטדיון העירוני טוטו־טרנר והיכל הקונכיה, יוקם מתחם נופשי ובילוי – קאנטרי קלאב עם בריכות שחייה לרווחת תושבי השכונה ותושבי צפון־מערב העיר.
במקביל להקמת השכונה, כחלק מהסכם הגג, תחל העבודה להקמת התשתיות בשכונה - מוסדות הציבור והחינוך, פארקים ושאר השירותים העירוניים בסטנדרט פיתוח גבוה. משפחות צעירות ייהנו ממוסדות חינוך החל מגיל לידה ועד לימודי התיכון במוסדות מתקדמים. חשוב לציין, שבעשור האחרון נתוני החינוך בעיר זינקו בעשרות אחוזים בזכאות לבגרות, ואחוז הנשירה הוא מהנמוכים בארץ. מוסדות החינוך בבאר שבע הפכו למבוקשים גם ביישובים מחוץ לה. בשכונה יוקם מרכז קהילתי ומרחבים קהילתיים, פארקים וגינות ציבוריות, שיתנו מענה למגוון הגילאים לחוגים ופעילות העשרה.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
העיר באר שבע בתנופת פיתוח חסרת תקדים, כאשר היא הופכת למטרופולין איכותי במדינת ישראל. במרחק של דקות בודדות משכונת רקפות ממוקמים פארק ההייטק בלב רובע החדשנות, המרכז הרפואי סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, מרכזי מסחר בילוי ופנאי, תיאטרון ומוסדות תרבות מובילים. כמו כן בצידה השני של העיר הוקם פארק נחל באר שבע, שבמרכזו אגם בן 90 דונם, לצד ספורטק מתקדם, שיהפכו לאטרקציית הבילוי והספורט מהמובילות במדינה.
השילוב בין חיי האיכות הקהילתיים של שכונת רקפות, במחירים שפויים, לעיר מטרופולין מתפתחת עם שירותים מתקדמים, הופך את שכונת רקפות לחלופת דיור אטרקטיבית בדרום המדינה ובמדינה כולה.