שמירה על שקט וניקיון, כבוד למבוגרים - כולן התנהגויות שאנחנו מעודדים אצל הילדים שלנו. אך איך מצליחים להעביר להם את הערכים הנכונים, מבלי להיות דידקטיים? על מנת לתת להורים כלים להעברת מסרים חשובים בצורה מצחיקה ומהנה, השיקה רכבת ישראל פורטל ייעודי לילדי ישראל, בו הם יוכלו להתעדכן בהתנהגות הנאותה בתחנה ובקרונות, וגם ליהנות מחוברות יצירה, משחקי מחשב וסרטונים להכנת יצירות בנושא רכבת.
בין היתר, התכנים בפורטל מדגימים לדור הבא של משתמשים התחבורה הציבורית כיצד ראוי להתנהג בנסיעה- מפני שיבה תקום, קודם יורדים מהקרון ורק אחר-כך עולים, שמירה על השקט, שמירה על הניקיון, לא לשים רגליים על המושבים, ועוד.

הבחירה הברורה להובלת המיזם: דוד חיים

כוכב הילדים הידוע דוד חיים אחראי בתוכניות ובמופעים שלו להעברת מסרים חשובים וערכים חיוביים במיוחד, כמו בטיחות בדרכים והרגלי אכילה. לכן, הבחירה בו בתור השותף ליצירת התכנים לילדים היתה ברורה מאליה.
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
בעזרת ההומור והצבעוניות שלו, דוד חיים מצליח להפוך בסרטוני הווידיאו מסרים חשובים על התנהגות במרחב הציבורי לעניין משעשע במיוחד.
לדבריו, "שמחתי מאוד ליטול חלק בשיתוף הפעולה עם הרכבת מכמה סיבות, אני מאוד חושש לגורל העולם עקב הנזקים שהאדם גורם לכדור הארץ וגם ברמה האישית, זו סגירת מעגל עבורי, כי כשהייתי ילד, החלום הגדול ביותר שלי היה להיות נהג קטר. אני מאוד מתרגש בכל נסיעה ברכבת, ממש כמו בפעם הראשונה.
במיני סדרה שהפקנו לטובת הרכבת, הצלחנו גם להכניס את הילדים לעולם הרכבת וגם להעביר מסרים על התנהגות הולמת ברכבת. ברגע ששתי המטרות האלו הושגו, מבחינתי השגנו את המטרה. אני ממליץ בחום על חווית הנסיעה ברכבת כבילוי משפחתי וגם בשימוש יום יומי, אין ספק שהנסיעה ברכבת עושה טוב לעולם וגם לבני האדם".
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
בין הערכים המועברים בתכנים של רכבת ישראל, ואשר רלוונטיים להיבטים רבים בחיינו באופן כללי, תוכלו למצוא שמירה על הניקיון ועל השקט, לפנות מקום עבור מבוגרים, לא להניח את הרגליים על המושב, היצמדות לימין במדרגות והמתנה עד שהנוסעים בקרון ירדו לפני העלייה. חלק מההתנהגויות יכולות להציל חיים, כמו שמירה על מרחק מהפס הצהוב בתחנות. בשנים האחרונות מיושם מהלך נרחב של חשמול הקרונות, מה שהפך אותם לשקטים הרבה יותר כשהם נכנסים לתחנה – מה שהופך את שמירת המרחק והזהירות למרכיב קריטי בשמירה על בטיחות בני המשפחה כולה.

ליצור זמן איכות משפחתי - באמצעות משחקי מחשב וסרטוני DIY להכנת יצירות

בנוסף למיני-סדרה של סרטונים, העמוד הייעודי כולל גם סרטוני הדרכה להכנת יצירות סביב נושא הרכבת. עבור ילדים קטנים, הכנת יצירה יכולה להיות חוויה משפחתית מגבשת, יחד עם ההורה.
בין היתר, תוכלו להכין חנוכייה וליצור מסגרת מגנטית לתמונה עשויה מרכבות ולהדפיס חוברת צביעה ויצירה עם דמותו של דוד חיים.
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
8 צפייה בגלריה
(צילום: בני ואינר)
העמוד מציע גם שני משחקי מחשב שפותחו במיוחד עבור רכבת ישראל וכוללים שילוב של ידע וכיף לילדים.

נסיעת רכבת יכולה להיות חוויה קסומה עבור ילדים - קחו אותם למסע וחסכו נסיעה ברכב

הנופים המתחלפים בחלון, הנסיעה בין השדות והבניינים, וה'נחיתה' בעיר אחרת - נסיעה ברכבת יכולה להיות הרפתקה מרתקת עבור ילדים בכל גיל. לדברי דוד חיים, "אני חושב שחינוך ילדים לנסיעה ברכבת מגיל צעיר יכול להפוך אותם לנוסעי קבע ברכבת בגיל בוגר. בישראל, ילדים פחות חשופים לרכבת ככלי תחבורה בשגרת היום, אבל בעולם, רכבת הוא אמצעי תעבורה מאוד פופולרי ונגיש, גם בקרב ילדים ונוער. אם אנחנו רוצים עולם ירוק יותר, מחנכים את ילדינו לאנרגיה ירוקה, אז אנחנו צריכים גם לעשות מעשים לטובת עולם ירוק יותר ואין ספק שנסיעה ברכבת מזהמת פחות מנסיעה במכוניות".