"העולם שייך לצעירים", אומר הביטוי הידוע - אבל למעשה, ככל שתוחלת החיים בישראל ובעולם כולו הולכת ועולה, נראה כי המושג צעיר הופך להיות גמיש למדי. אם בעבר חציית גיל 70 נחשבה לביטוי לכך שאותו אדם הזדקן, על כל המשמעויות הנלוות לכך, הרי שבימינו אנשים בני 70 פלוס ולפעמים גם 80 פלוס ממשיכים לעבוד, ובטח שלבלות, לטייל, ללמוד תחומי ידע חדשים, ומה לא.
על רקע התמונה האידילית הזו חשוב לסמן כוכבית אחת זוהרת, והיא: אף על פי שבני הגיל השלישי של היום שונים באופיים ובאורח חייהם לעומת בני גילם בעבר, הרי שמצבם האישי והחברתי משתנה עם הגיל. הדבר מתבטא בין היתר בכך שילדיהם גדלו זה מכבר ועזבו את הקן ובעובדה שגם אם הם בריאים - הרי שיש להם חברים שמתמודדים עם תחלואות הגיל ולא נגישים עבורם כמו פעם. כל אלה בלטו במיוחד בימי משבר הקורונה, שבו הוגדרה קבוצת בני ה-60 פלוס כקבוצת סיכון, דבר שאילץ את בני הגיל השלישי להסתגר בבתים ולסבול פעמים רבות מבדידות ודיכאונות.
3 צפייה בגלריה
אחוזת ראשונים. קהילות מלוכדות
אחוזת ראשונים. קהילות מלוכדות
אחוזת ראשונים. קהילות מלוכדות
(צילום: אחוזות רובינשטיין)

איכות חיים גבוהה – גם בתקופת הקורונה

אבל מסתבר שלא כולם סבלו! היו כאלה שהצליחו לשמור על שגרה, לעשות ספורט, לשמוע הרצאות, להיפגש עם חברים – וליהנות מאיכות חיים גבוהה: דיירות ודיירי בתי הדיור המוגן ברחבי הארץ. אחת הרשתות שהקפידו יותר מכל על הנהלים, לצד קיום שגרת חיים מלאה ככל הניתן, הייתה רשת אחוזות רובינשטיין, מרשתות הדיור המוגן היוקרתי המובילות בישראל.
"דיור מוגן מעניק את פתרון המגורים הטוב ביותר לבני הגיל השלישי", אומרת חגית פינטו, מנכ"לית אחוזת צהלה - אחוזת הבוטיק של רשת אחוזות רובינשטיין, הנמצאת בשכונת המשתלה, בצפון השקט של תל אביב. "האופציה הזו מציעה לאנשים עצמאיים להחליף בית בבית, תוך המשך שגרת החיים בצורה הטובה ביותר. כך, אם בביתו הרגיל של האדם המבוגר האטרקציות נמצאות רחוק והן דורשות ממנו נסיעה, בין אם מדובר במסעדה, הרצאה, מופע מוזיקה או הצגת תיאטרון, הרי שבדיור המוגן הכול הופך לנגיש: הדייר יכול ליהנות מכמה שיותר חוגים ופעילויות מגוונות במהלך היום, ונוכח העובדה כי מדובר על בית לכל דבר, הוא יכול גם לארח חברים ובני משפחה בביתו בצורה המכובדת ביותר, ואף לארחם לארוחות שבת וארוחות חג".
3 צפייה בגלריה
מנכ"לית אחוזת צהלה, חגית פינטו
מנכ"לית אחוזת צהלה, חגית פינטו
מנכ"לית אחוזת צהלה, חגית פינטו
(צילום: מיקי בן ארי מזרחי)
"זהו גם ההבדל העיקרי בין בתי אבות לבתי דיור מוגן. בתי הדיור המוגן מיועדים לדיירים עצמאיים והם מציעים רמת חיים גבוהה יותר עם מגוון רחב של שירותים ופעילויות, מסעדות שף, בריכת שחייה, אולם הרצאות ותרבות, חדר מחשבים, חדר כושר ועוד. בעוד שבתי האבות מתאימים יותר למצב בו הדייר נזקק להשגחה והכוונה כתוצאה מתשישות פיזית או נפשית".
אפשר לומר שהדיור המוגן מהווה מעין חממה לדיירים המבוגרים העצמאיים?
"בהחלט. זה לא משנה אם חם או קר בחוץ, אם חורף או קיץ, ואם הילדים יכולים להסיע אותי או לעזור לי בקניות וכן הלאה. הכול נמצא בדיור המוגן בהישג יד וברגע שהדייר יוצא מדלת ביתו הוא מקבל עולם חוויתי ומפנק ברמה מלונאית. יתרה מכך, יש פן חברתי מאוד חזק בבתי הדיור המוגן כי מתגבשות בהן קהילות מאוד מלוכדות. לא אחת אנו עדים לחברויות יפות ומרגשות שנרקמות גם בקרב בני הגיל השלישי".

לחיות בקהילה איכותית ותוססת, אך גם ליהנות מפרטיות

רשת אחוזות רובינשטיין שייכת לחברת היזום הנדלני רובינשטיין, שנוסדה ב-1931 ופועלת בתחום הדיור המוגן כבר 25 שנה. לרשת מומחיות בתחום הדיור המוגן כאשר הניסיון, הידע והחוסן הכלכלי שלה מבטיחים לדייריה שקט נפשי, ביטחון, המשכיות ויציבות. הרשת מונה ארבע אחוזות יוקרה שונות – אחוזת בית הכרם בירושלים, אחוזת ראשונים בראשון לציון, אחוזת פולג בקיבוץ תל יצחק בשרון ואחוזת צהלה התל אביבית.
מלבד ארבע אחוזות אלו נבנות בימים אלה שתי אחוזות חדשות - אחוזת גבעתיים ואחוזת חולון, מה שהופך את רשת אחוזות רובינשטיין לרשת הדיור המוגן הפרטית הגדולה בישראל - המעניקה לדייריה את המגורים, הסביבה, הנוחות והביטחון הטובים ביותר.
האחוזות מצטיינות בדירות מרווחות (החל מ-50 מ"ר ועד 130 מ"ר ואף למעלה מכך) הבנויות בסטנדרט גבוה במיוחד ובטעם משובח. הדירות, רובן בנות 2 או 3 חדרים, מעוצבות ונעימות ובאותה מידה – גם נוחות ופרקטיות. מחוץ לדירות מחכים לדיירים כל המתקנים והשירותים שהופכים את החיים לחופשה מתמשכת: מרכזי ספורט מתקדמים הכוללים בריכה מחוממת, חדרי כושר, ספא וחוגים מיוחדים לגוף ולנפש, שלל אירועים ופעילויות יומיומיות, הרצאות, חוגי יצירה, סרטים, טיולים, מסיבות ריקודים ומפגשים חברתיים, וגם: בית כנסת, ספרייה, שולחן ביליארד ועוד.
3 צפייה בגלריה
אחוזת בית הכרם
אחוזת בית הכרם
דיירות באחוזת בית הכרם. לחיות בקהילה, אך גם ליהנות מפרטיות
(צילום: אחוזות רובינשטיין)
בכל אחת מארבע האחוזות של רובינשטיין מתגוררות קהילות תוססות ואיתנות, פעילות ומעורבות. מתגוררים בהן אנשים המעוניינים לחיות בקהילה, אך גם ליהנות מפרטיות, אנשים המעוניינים ליהנות מהחיים, לדאוג לעצמם – ולהרגיש בטוחים ומוגנים. אנשים עצמאיים המתכננים את העתיד - ולוקחים אחריות על עתידם.
מהו הגיל שבו אנשים נכנסים לדיור מוגן?
חגית: "סביבות גיל 70. חלק מהדיירים הם אנשים עובדים, שחוזרים הביתה רק בתום ימי העבודה."
זהו יחסית גיל צעיר לדיור מוגן, לא?
"בעבר הגיל היה מעט מבוגר יותר, אבל כתוצאה ממשבר הקורונה והבדידות הרבה אותה חוו בני ה-60 פלוס שהיו סגורים בדירותיהם, רבים החליטו לעשות את הצעד ולעבור למקום שלא רק יספק להם חוויית מגורים יוקרתית אלא גם את צרכיהם החברתיים. אצלנו בקורונה החיים המשיכו כרגיל, ותחת בדיקות שגרתיות והקפדה על כל הנהלים הצלחנו להמשיך ולהפעיל את פעילויות התרבות והספורט שלנו. חדר הכושר והבריכה היו פתוחים, הרצאות, סדנאות וחוגים התקיימו וכן הלאה. החיים לא הפסיקו אצלנו. בני הגיל השלישי שגרים אצלנו טורפים את החיים והכל פתוח עבורם. אני תמיד אומרת שאנו נותנים אגוזים למי שיש שיניים ואורח החיים הזה המשלב בין ספורט, תרבות ואינטראקציות חברתיות משאיר את הדיירים שלנו צעירים לנצח".

ביטחון רפואי 24/7

"מלבד הביטחון אישי והקהילתי מעניקים בתי הדיור המוגן של הרשת גם ביטחון רפואי. באחוזות עובדים צוותים רפואיים קבועים הכוללים רופא וצוות אחיות 24/7 ואם דייר לא חש בטוב, למשל בלילה, הוא יכול לשהות בחדר ההחלמה שצמוד למרפאה ולקבל השגחה צמודה, וזאת במקום ללכת למיון בבית החולים", מפרטת חגית. "המרפאות דואגות לבריאות הדיירים באופן שוטף עם מעקב שגרתי אחרי מדדים והכוונה לעשייה ספורטיבית נכונה, כל אחד בהתאם למצבו הגופני".
"יתירה מכך, אחוזות רובינשטיין מספקות בתי החלמה ותוכנית טיפול סיעודית בשם PrivateCare, הנפרדים מבתי הדיור המוגן, וכוללים השגחה וסיוע על פי הצורך לדיירים הזקוקים לתמיכה ולטיפול. התוכנית היא חלופה מתקדמת ומודרנית של אשפוז סיעודי מקובל, ומיועדת לאלה המבקשים להוסיף ולקיים את עצמאותם ואת אורח חייהם הרגיל גם כאשר גופם בוגד בהם. הידיעה שיש מישהו שנמצא עבורם כל הזמן מרגיעה ומעודדת מאוד את הדיירים החווים ירידה משמעותית בתפקוד".




פורסם לראשונה: 14:50, 08.12.21