לפני 71 שנה הקימו מספר משפחות ממעברת ברנדס שבחדרה את האוהלים הראשונים על השטח של מה שלימים יהפוך לאור עקיבא. אז קראו לאתר מעברת קיסרי על שום קרבתה לקיסריה. עם השנים הצטרפו למעברה משפחות יוצאות רומניה, צפון אפריקה, הודו ועוד, והאוהלים פינו מקומם לבתי שיכון של עמידר. תושבי המקום, שהתמודדו עם קשיי פרנסה וחיו בדוחק, החלו לחוות צמיחה עם הקמתם של מפעל הצמיגים אליאנס באזור התעשייה של חדרה ומפעל שטיחי כרמל הסמוך.
כיום נמצאת אור עקיבא בעיצומה של תנופת התחדשות ובנייה. היישוב, שנקרא על שמו של רבי עקיבא, חולש כיום על שטח מוניציפלי של 5,300 דונם בין כביש 2 במערב לכביש 4 במזרח ובין בית חנניה בצפון-מזרח לקיסריה בדרום-מערב.
4 צפייה בגלריה
  פרויקט BST אור ים
  פרויקט BST אור ים
פרויקט BST אור ים
( הדמיה: 3dvision)
כ-20,000 תושבים מתגוררים בעשר שכונות בעיר הוותיקה: היובל, שז"ר, קנדי, בן גוריון, נווה אלון, נוף ים, נווה אור, גני אור, רבין ואורות. לדברי מהנדס העיר גיא גולדמן, בימים אלה מקדמת המועצה מיזמי התחדשות עירונית בחלקים הוותיקים של היישוב. בין היתר, ברחוב הנשיא וייצמן מקודם מתחם לבינוי-פינוי, שיוסיף 1,400 יחידות דיור. עוד מתוכנן פינוי מתחמים נוספים, שצפויים להוסיף ליישוב עוד 1,800 יח"ד חדשות. בתוך כך ישודרגו התשתיות העירונית, כאשר בציר הראשי יוקם חתך דרך עם שבילי הליכה ואופניים, עצים, פינות ישיבה ועוד המייצרים קישוריות מיטבית.
אור ים היא השכונה החדשה ביישוב, שחלקה מאוכלס וחלקה עדיין בבנייה. נוסף לה, בחלק המזרחי של אור עקיבא ומערבית לכביש 4, מתוכננות השכונות נחל עדה א' ו־ב', שצפויות להניב כ־3,000 יחידות דיור במבני מגורים עם שדרת מסחר בקומות התחתונות, בדומה לשכונת אור ים.
צפונית לשכונת נחל עדה, הצמודה לבית חנניה, צפוי לקום אזור תעסוקה מתקדמת עם הייטק, משרדים וכו'. "אנחנו משלבים בעבודות פיתוח השטח 'שרוולים' כדי לאפשר בעתיד הקרוב תשתית לעיר חכמה, שמרכז העצבים שלה יושב בשכונת אור ים", מוסיף גולדמן.
4 צפייה בגלריה
  פרויקט BST אור ים
  פרויקט BST אור ים
פרויקט BST אור ים
( הדמיה: 3dvision)
מדרום לכיכר המרכזית ביישוב מוקם בימים אלה מרכז מסחרי ביג, הכולל מבני משרדים, וצפונית לכיכר מתוכננת הקמת בניין חדש לעירייה, שיהיו בו שטחי מסחר וקומות למשרדים נוספים.
מלבד אזורי התעשייה בצפון אור עקיבא ובמרכזה, נבנה אזור תעסוקה גדול נוסף בחלק הצפון־מזרחי של היישוב.

שכונת אור ים: רצועת הליכה עד החוף

"עיר קטנה, מושלמת למשפחות", כך מותגה שכונת אור ים כשיצאה לדרך בשנת 2019. ואכן היא מהווה מקור משיכה למשפחות צעירות רבות, שמבקשות איכות חיים בלב המדינה, קרוב לים ולמרחבי טבע.
השכונה, שנבנתה על שטח נרחב השייך ברובו לחברה לפיתוח קיסריה (אדמות פיק"א־הברון רוטשילד), מונה כ־4,000 יחידות דיור, ארבע קריות חינוך, פארק מרכזי, שני אגמים אקולוגיים ורצועת הליכה המובילה עד חוף קיסריה ונמצאת בפיתוח תשתיות מתקדמות על ידי החברה לפיתוח קיסריה.
רבים מתושבי השכונה החדשה הם רוכשים, שהגיעו ממעגל מתעניינים רחב מאוד מערי גוש דן והשרון ועד חיפה והקריות. זאת בשל המיקום האופטימלי באמצע הדרך בין תל אביב לחיפה (40 דקות נסיעה לכל כיוון), צמוד לכביש 2 וכביש 4, קרוב לפארק העסקים קיסריה, סמוך לרצועת חוף הים ולתחנת רכבת.
השכונה נהנית משירותים עירוניים של עיריית אור עקיבא, תשתיות חדשות ומודרניות, בנייה ירוקה, פארק, טיילת, אגמים אקולוגיים ועוד. כל אלה יוצרים איכות קהילתית מיוחדת עבור תושביה, במיקום אטרקטיבי צמוד לכביש 2 ו־4, 40 דקות לתל אביב ולחיפה.

BST אור ים: נוף לים או לפארק

פרויקט BST אור ים של חברת BST ייזום נכלל בשטח השיפוט של אור עקיבא, בחלקו הדרומי של היישוב. הוא ממוקם במרכז שכונת אור ים, צמוד לפארק החברה זכתה במכרז של רמ"י לבניית 232 יח"ד בשמונה בניינים המשתרעים על שטח של 18 דונם. ארבעה בניינים הם בני 10 קומות עם 36 דירות, המשקיפות מערבה לכיוון קיסריה והים, וארבעה נוספים הם בנייני בוטיק בני 6 קומות, הכוללים 22 דירות לבניין ומשקיפים ישירות על הפארק המרכזי.
60 אחוז מהדירות הן במסגרת התוכנית הממשלתית "מחיר למשתכן" ו־40 אחוז דירות נמכרות בשוק חופשי. השלמת הפרויקט צפויה ברבעון השני של 2023.
4 צפייה בגלריה
   דן מור, מנכ"ל בסט ייזום
   דן מור, מנכ"ל בסט ייזום
דן מור, מנכ"ל בסט ייזום
(צילום: סיון פרג')
במשרד האדריכלים MY ARCHITECTS, המתמחה בתכנון מגורי יוקרה, שתכנן את הפרויקט הייחודי והמודרני באור ים, מסבירים את הרציונל האדריכלי: "הפרויקט ממוקם בשכונת אור ים החדשה, הנושקת לבתים של קיסריה ומוקפת בשטחים ירוקים רחבים. ההשראה לעיצוב ולתכנון הבניינים והדירות נשאבה מתוך חקירת הסביבה והרצון לייצר תכנון מודולרי בעל מאפיינים ים-תיכוניים מודרניים עם חצרות, פרגולות ומרפסות רחבות ומדורגות, המשקיפות ונפתחות אל עבר הגינות הירוקות והשמיים. הדירות מאופיינות בתכנון קפדני תוך שימת דגש על ניצול אופטימלי של שטח הדירה ויצירת חלל משותף רחב ופתוח למרפסות הרחבות".
אדוה רסקי, מנהלת השיווק של הקבוצה: "בשלב זה נותרו למכירה 39 דירות בנות 5 חדרים, גן ופנטהאוז. הדירות מתוכננות במפרט עשיר, עם אפשרות לבחירת ריצוף, רשתות בכל הדירות, מיזוג, מערכת 'בית חכם', פרקט למינציה בחדרי המאסטר לבחירה, מרפסות מרווחות עם נקודות מים וגז, לובאים מעוצבים, חניונים עיליים עם הכנה לטעינה חשמלית ועוד. ניתן להתרשם מכל אלה בדירה לדוגמה שנפתחה באתר. בסוף חודש מאי צפוי אירוע בית פתוח, בו יינתנו הטבות לרוכשים".
לדבריה, העובדה שהפרויקט נעשה כולו תחת קורת גג אחת על ידי החברות BST ייזום ו־BST בנייה, מאפשרת הקדמת לוחות זמנים ומניעת עיכובים תוך הקפדה רמה גבוהה ואיכות מהמעלה הראשונה.
קבוצת BST, שהינה חברה פרטית מהמובילות בענף, חוגגת בימים אלו יובל שנים לפעילותה. לאחרונה רכשה חברת הביטוח הפניקס 20% מהקבוצה לפי שווי של כ־1.1 מיליארד ש"ח. לקבוצה ארבע חברות פעילות:
BST קנדה - פעילה באזור טורונטו ומקדמת הקמת בנייני משרדים ומגורים.
BST בנייה – מחברות הבנייה המובילות בארץ, שבין הפרויקטים שלה ניתן למנות את בניין TOHA, תאומי רובינשטיין, בניין מנורה ובניין אפל, מגדלי גלובל ועוד.
BST בילד־אפ – חברה שעיסוקה בעבודות גמר גדולות ומורכבות בתחומי ההיי טק, בנקים, פרויקטים ממשלתיים, מרכזים מסחריים, בתי חולים ועוד.
BST ייזום – הזרוע היזמית של בסט, הפעילה במספר מנועי צמיחה: מגורים, עירוב שימושים של מסחר ומגורים, מרכזי פאוור סנטר, מלונאות והתחדשות עירונית במסלול פינוי־בינוי ברחבי הארץ ובמסלול תמ"א 38/2 של בנייני בוטיק בתל אביב. החברה מקדמת יותר משבעה מתחמים של התחדשות עירונית באור יהודה, פתח תקווה, ראשון לציון, חולון, נוף הגליל, קריית ביאליק ונהריה. 

פרופיל שכונתי - פרויקט BST אור ים

מיקום בשכונה: מרכז השכונה, צמוד לפארק
מספר יח"ד: 232
מחיר ממוצע ל־5 חדרים: 2,500,000 שקל

דבר המומחים

BST אור ים: איכות חיים גבוהה עם קהילה מגובשת
שמאי מקרקעין ועו"ד חיים מסילתי ועו"ד אילן שרקון: "אור עקיבא היא עיר, שבהתפתחותה חלה קפיצת מדרגה בשנים האחרונות. החוזקות העיקריות שלה הן קרבתה לכביש 2 ולכביש 4, סמיכותה לקיסריה לפארק העסקים, לרכבת ולרצועת חוף הים, ואלה יצרו מיתוג יוקרתי ונחשק לשכונה. השכונה החדשה "אור ים" נבנית בימים אלה בעיר אור עקיבא ומביאה איתה אוכלוסייה המתאפיינת במשפחות צעירות ומשפרי דיור, שרוצים לשדרג את איכות חייהם וליהנות מיתרונותיה של שכונה מתוכננת היטב עם פארק מרכזי, קריות חינוך, מרכזי מסחר, בילוי ופנאי ועוד. תכנון השכונה מודרני ומתקדם, בשילוב שטחים פתוחים, פארק ואגמים אקולוגיים. "BST אור ים" הינו פרויקט ייחודי במרכזה של השכונה, הכולל 232 יחידות דיור ב־8 בניינים ומשתרע על שטח של 18 דונם. רוכשי הדירות של הפרויקט ייהנו מחוזקות קבוצת BST, המשלבת זרוע יזמית יחד עם זרוע ביצועית ומאפשרות תכנון מיטבי תוך הקפדה על ביצוע מושלם ועמידה בלוחות זמנים בדייקנות".
בימים אלו נפתחת הדירה לדוגמה בפרויקט וניתן להגיע ולהתרשם!