אחרי כול כך הרבה שנים שבהן היינו רגילים לראות את פאולה וליאון רוזנברג על מסך הטלוויזיה שלנו, תוכנית הבוקר שלהם ירדה מהאוויר וגם בשכונה כבר לא תראו אותם, מהסיבה הפשוטה שהם עשו רילוקיישן משפחתי זמני לקפריסין. "אני יודעת בערך עשרים מילים ביוונית כרגע, ואני מחמיאה לעצמי עם העשרים", היא מודה בריאיון בפודקאסט "הברזייה".
פודקאסט הברזייה – (פאולה רוזנברג)
המחשבות על מעבר, או לפחות דאגה למקור הכנסה נוסף מעבר לים, התחילו עוד לפני שביעי באוקטובר, כשההפגנות נגד המהפכה המשטרית היו בעיצומן – ורוזנברג גילתה שמקומות שאיתם עבדה בקביעות – החליטו להפסיק את התקשורת איתה: "אנשים שעבדתי מולם שנים, בקול חנוק וגם קצת בלי להגיד את זה, אמרו 'אנחנו לא יכולים כרגע להזמין את האנשים שמגיעים להפגנות'".
איך הגיעה ההחלטה לעשות רילוקיישן? "אבא שלי היה לוחם חופש שנלחם נגד הדיקטטורה בארגנטינה. הרבה חברים שלו נרצחו על ידי השלטון והוא ניצל כי הוא ברח. זו לא פנטזיה או חרדה תיאורטית, אלו החיים שלי. כשאני רואה שסממני דיקטטורה מתחילים, אני לא אומרת 'זה לא יכול לקרות'. אין לנו את הפריבילגיה להדחיק".
איך התרשמת בינתיים מההבדלים בין קפריסין וישראל? "ישראלים כל הזמן בסטרס וקשה לנו לסמוך על אנשים. אני עובדת ארבע עשרה שעות ביום, ובכל חודש אוטומטית נותנת חמישים אחוז למסים ולמטרות שאני לא יודעת מהן, לפעמים ארגונים שהם נגדי. במדינות אחרות, האזרחים מקבלים בחזרה הרבה דברים, חינוך ובריאות ותרבות. פה אנחנו נותנים את הכסף, ולא רק שזה לא עבורנו, אלא הרבה פעמים נגדנו.
"נסעתי לקפריסין לנשום מהחוויות הקשות מאז אוקטובר, זה חלק מזה. אני בטוחה שהרבה ישפטו אותי, אבל אני לא מייצגת רק את עצמי אלא מאות אלפי ישראלים שגם אומרים, 'נחנקנו מהמסע הכבד הרגשי והנפשי של הסטרס, ואנחנו מחפשים דרך להתאוורר'. ואם כול מה שתעשו זה להגיד 'עוכרי ישראל', אז תגידו. בסוף אלו אנשים משלמי מיסים, שתורמים למדינה ושנחנקים ועוזבים. וחבל".
התוכנית המשותפת שלך ושל ליאון לא חסרה לכם? "אני חושבת ששנינו הרווחנו ביושר חופשה הדדית מקצועית לעשות דברים לבד, כי אני לא חושבת שיש זוג בישראל שבמשך כול כך הרבה שנים, עבד כול כך הרבה זמן ביחד, קיבל כול כך הרבה תגובות והיה צריך להתמודד איתן. אז קיבלנו חופש. הדינמיקה עם ליאון על המסך לא חסרה לי בכלל, כי אני יכולה לספר לך משהו שעוד לא אמרתי - מאז שאנחנו לא בדינמיקה על המסך, יש לנו יותר זמן וחופש להעמיק את האינטימיות בקשר האמיתי שלנו, וזה מאפשר לנו להגיע לעומקים חדשים. כשיש לך תוכנית יומית עם בן הזוג, אז גם בערב רוב השיחות הן על התכנים של מחר ועל מה שהיה בתוכנית של היום. ועכשיו כשכל אחד עובד בפרויקטים שלו, אז אנחנו נפגשים בערב ופתאום נולדה לנו אחרי עשרים שנות זוגיות דינמיקה חדשה".
2 צפייה בגלריה
פאולה רוזנברג פודקאסט הברזייה
פאולה רוזנברג פודקאסט הברזייה
פאולה רוזנברג ובר זגה
(צילום: פרטי)
ועכשיו קצת אסקפיזם. מה הקשר בינך ובין ריאן גוסלינג? "הוא היה החבר הכי טוב של חבר אמריקני של ליאון, והם הגיעו לארץ לפני עשרים שנה. בילינו איתם מלא. הוא היה בא אלינו הביתה, עשינו שיחות נפש. הוא אחד האנשים ששכנעו אותי להפסיק להיות עורכת דין. ב-2007 הוא הגיע שוב, כשהייתי בהיריון, ונשבעת בכל היקר לי שהוא אמר לי את המשפט,'את האישה בהיריון הכי יפה שאי פעם ראיתי'".
זו הייתה רק חברות או גם קצת מעבר? "הייתי כבר עם ליאון, אבל אם הוא היה נותן לי אישור... אני לא יודעת. כן היה לי איזה קראש קטן עליו, אבל בחיים לא הייתי מפסידה את ליאון בשביל הקרש הזה. אני גם לא יודעת אם הוא בכלל היה מעוניין. אתה רוצה לפנות אליו ולשאול אותו? יכול להיות שהוא לא זוכר אותנו בכלל, לך תדע".
פאולה היא מרצה ותיקה בארגונים לשינוי הרגלי חיים וגם מכשירה בכירים לנוכחות אפקטיבית במדיה. בספטמבר ייפתח קורס בשם Speak Out, עבור כל מי שרוצה לשכלל את יכולת הביטוי העצמי האותנטי.
צפו בריאיון המלא בראש הכתבה, או האזינו לפודאקסט כאן:
בר זגה
פאולה רוזנברג: "ישראלים הם הפראיירים הכי גדולים. אני עובדת 14 שעות ביום, ומשלמת 50% מיסים, למטרות שלפעמים פועלות נגדי"
01:09:53
2 צפייה בגלריה
פאולה רוזנברג פודקאסט הברזייה
פאולה רוזנברג פודקאסט הברזייה
פאולה רוזנברג
(צילום: פרטי)