הטלוויזיה הפכה למרכז החיים שלנו יותר מתמיד בשנתיים האחרונות, בעקבות הזמן הרב אותו בילינו בבית. לא משנה אם עשינו בינג' של הסדרה האהובה שלנו או שיחקנו במשחק הוידיאו החדש אל תוך הלילה, הטלוויזיה הפכה להיות מקור מרכזי לבידור, מידע והנאה מסביב לשעון ועבור כל בני המשפחה.
סמסונג, מותג הטלוויזיות הנמכר ביותר בעולם כבר 16 שנים ברציפות, מציג כעת את הדור החדש של מסכי Neo QLED, שהושקו לראשונה ב-2021. הדגמים העדכניים לשנת 2022 כוללים טכנולוגיות מתקדמות לשיפור התמונה והסאונד, שמזניקות את חוויית הצפייה לשלב הבא.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סמסונג)
בנוסף, על רקע הדגש הגדול של סמסונג על יוזמות סביבתיות, דגמי 2022 מסדרת Neo QLED זכו לאחרונה לתעודה מיוחדת מטעם ארגון Carbon Trust העולמי, בעקבות הפחתת דריסת הרגל הפחמנית של המוצרים.

Quantum Mini LED - נורות קטנות פי 40, לתמונה משודרגת, בהירה וחדה בכל תנאי תאורה

מתוסכלים מקרני השמש שהופכים את הצפייה במהלך היום למשימה בלתי אפשרית? הדגמים החדשים של סמסונג פותרים את הבעיה ומספקים בהירות תמונה שטרם נראתה כמותה בטלוויזיות ביתיות.
איך זה עובד? דגמי Neo QLED הם האבולוציה הטכנולוגית של ה-QLED של סמסונג, המשתמשת במסנן 'נקודה קוואנטית' להגברת הניגודיות ועוצמת הצבע. טכנולוגית ה-Quantum Mini LED, שהושקה בשנה שעברה ומציגה כעת סדרה חדשה של דגמים ל-2022, משתמשת בנוריות LED זעירות הקטנות בפי 40 מנורת LED סטנדרטית. התוצאה היא LED מואר עצמאית, בדומה לטכנולוגיית ה-OLED, אך בלי הסיכוי לצריבה, משום שהנורות עשויות חומרים אנ-אורגניים.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סמסונג)
דגמי 2022 החדשים משלבים את מעבד ה-Neo Quantum החדש עם מיפוי ניגודיות משופר של יחידת BLU (Back-light Unit) ייעודית, המגדילה את השליטה בתאורה האחורית מ-12 ל-14 ביט.
כדי לכסות גם את שעות הערב, מצב EyeComfort החדש מתאים באופן אוטומטי את הבהירות והגוון של המסך באמצעות חיישן תאורה מובנה ונתוני שקיעה וזריחה - מה שמאפשר צפייה נוחה יותר בשעות הערב, בעקבות הפחתת האור הכחול.
מעכשיו אפשר ליהנות מתמונה בהירה, ברורה ונעימה לעין בכל שעה ובכל מצב.

שיפור בבהירות, בדיוק ובעומק התמונה - באמצעות מעבד מבוסס AI

גם הטלוויזיות מצטרפות לעידן ה-AI. הדגמים החדשים כוללים מעבד Neo Quantum Processor Pro 8K/4K שמגדיל את איכות התמונה (Upscaling) ל-4K או 8K באמצעות בינה מלאכותית. הקסם קורה באמצעות 16 רשתות עצביות (המדמות את מערכת העצבים בגוף שלנו) שמשדרגות את הרזולוציה, ללא קשר לאיכות המקור.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סמסונג)
למי שרוצה ליהנות מתכני HDR באיכות הטובה ביותר, ישמח לשמוע על טכנולוגיית Shape Adaptive Light הייחודית לדגמים החדשים, המאפשרת שליטה בצורת האור הבוקע מנורות ה-Mini LED, כך שעיבוד הקווים והצורות משתפר והאובייקטים שמופיעים על המסך הרבה יותר מדויקים.
אחרי שווידאנו בהירות ודיוק, מה בנוגע לעומק תמונה? עוד חידוש של דגמי Neo QLED 2022 הוא אלגוריתם ה-Real Depth Enhancer, המבוסס על אינטליגנציה מתקדמת ומספק תחושה מוגברת של מציאות ועומק, בעקבות עיבוד אובייקטים ביחס לרקע שלהם. כדי להגיע לרמה עמוקה אף יותר של פירוט, טכנולוגיית Quantum HDR 64x מספקת ביצועים מעולים בסצנות המכילות אזורים בהירים וכהים ביחד.
למי שצופה בסרטים גדולים מהחיים, מצפה חוויה קולנועית שאין שניה לה בעזרת טכנולוגיית Quantum Matrix Pro פועלת ליצירת בהירות מדויקת וניגודיות מושלמת בכל פיקסל.

גם הסאונד זוכה לשדרוג בדגמי 2022 – כך תקבלו סאונד שמגיב לסצנות על המסך

חוויית צפייה כוללת גם סאונד איכותי ומתקדם, ודגמי ה-Neo QLED של סמסונג לא מזניחים את תכונות השמע של המסכים – טכנולוגיית ה-OTS (Object Tracking Sound) מאפשרת לכוון את הסאונד בחדר בהתאם לסצנה המופיעה על המסך. החוויה יוצאת דופן בייחודיות שלה - סאונד שעובר מצד לצד ומלמעלה למטה, מה שמספק צפייה סופר-מציאותית ומרגשת בכל פעם מחדש.
4 צפייה בגלריה
(צילום: סמסונג)
בחלק מהדגמים תוכלו למצוא רמקולים עליונים up-firing המותקנים בתוך מסגרת המסך, כדי ליצור צליל היקפי עילי. חוויית ה-Dolby Atmos של הדגמים החדשים עוברת שדרוג בעקבות הוספת ערוצי השמע העליונים והרמקולים מרובי הערוצים הממוקמים באזורים שונים של הטלוויזיה.
עוד מאפיינים שמשדרגים את הסאונד בדגמים החדשים: Q-symphony לסינרגיה מושלמת בין הטלוויזיה למקרן הקול, טכנולוגיית צליל SpaceFit המנתחת את סביבת החדר ומכיילת את צלול הטלוויזיה בהתאם ומגביר קול אקטיבי AVA המנתח את רעשי הסביבה ומבצע אופטימיזציה לבהירות הקול, כך שכל דיאלוג נשמע ברור וקל יותר לשמיעה.

המסכים של סמסונג ל-2022 - ירוקים יותר, מזהמים פחות

הודות לחזון Going Green של סמסונג להפיכת המוצרים לידידותיים יותר לסביבה, דגמי ה-Neo QLED של החברה ל-2022 קיבלו תעודת Reducing CO2 מארגון Carbon Trust, בתור הכרה ביוזמות הרבות של החברה להפחתת דריסת הרגל הפחמנית של המכשירים.
תו התקן של הארגון ניתן למוצרים שדריסת הרגל הפחמנית שלהם יורדת בכל שנה. השנה, 11 דגמים מקולקציית מסכי הטלוויזיה של סמסונג ל-2022 קיבלו את התעודה, בעקבות הפחתת משקל המוצר וצמצום צריכת האנרגיה שלו.
סמסונג לא מפסיקה לפעול להפחתת הזיהום הנוצר מהמוצרים שלה, בין היתר באמצעות תוכנית להכפלת השימוש בפלסטיק ממוחזר פי 30, תוכנית המציעה לצרכנים לבנות מאריזות המוצרים רהיטים יצירתיים, הפחתה של 90% פחות דיו באריזות והרחבת השימוש בשלט רחוק מסוג SolarCell, הפועל ללא סוללות באמצעות פאנלים סולאריים מובנים.