הדולר זינק מול השקל, הבורסה בת"א ננעלה בירידות

הדולר המשיך להתחזק היום ונסחר סביב 3.87 שקלים - שיא של כמעט שבע שנים מול השקל שנסחר סביב שער זה לאחרונה בדצמבר 2016, ושערו היציג נקבע על 3.86 שקלים. האירו נסחר גם הוא בעליות מול השקל ושערו נקבע על 4.048 שקלים, אך לאחר מכן נסחר גם סביב 4.06.
במקביל, המסחר בבורסת ת"א התנהל היום בירידות אחרי הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, שנבעו מנתוני תעסוקה חזקים שיצאו בארה"ב שמשמעותם המשך מדיניות הריבית הגבוהה. בנעילה: מדד ת"א 35 ירד ב-1% ומדד ת"א 125 ירד ב-1.15%.
נועם שפלטר, מומחה בנושאי כלכלה מאקרו, יוקר המחיה ומרצה במכללה האקדמית ת"א-יפו, הסביר ב"כסף חדש", הפודקאסט הכלכלי של ynet, כי "הדולר מגיע לשיאים של שנים, ושער של ארבעה שקלים הוא כבר לא מילה גסה".
לקראת אמצע החודש יתחילו להשפיע על שער השקל בישראל ההערכות ביחס למדיניות הריבית של בנק ישראל, שיפרסם את שיעור הריבית לשישה השבועות הבאים, בפעם הלפני אחרונה בשנת 2023, ב-23 באוקטובר. לפי שעה חלוקות הדעות אם הבנק המרכזי יעלה בעוד רבע אחוז את הריבית כבר באוקטובר וייתכן שלא ישנה אותה ואז יעלה אולי את הריבית בשיעור הזה בדצמבר.
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)

סיפורי היום

מנהל בית הספר מת"א שקיים יחסים עם נער נחקר במשטרה.
5 נעצרו בחשד ליריקות על נוצרים, חלקם תועדו ב"מבט 2000".
הנובל בכימיה לשלושה ממפתחי הנקודות הקוונטיות.
צעקות בגישור בין "ראש יהודי" לעיריית ת"א: "לא יתירו הקפות? נפנה לבג"ץ".
אלפים עלו להר הבית בחול המועד, ירדן מחתה בפני ישראל.

מה צפוי מחר

ראש הממשלה ורעייתו ימשיכו בחופשתם בנווה אטי"ב, כשברקע מפגינים המתנגדים למהפכה המשפטית.

התחזית

מחר צפויה התחממות קלה ויהיה מעונן חלקית. עם זאת, עדיין ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל. בנוסף, בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בהרי הצפון. בשישי לא צפוי שינוי בטמפרטורות, ובשבת תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

מה חיפשו היום בגוגל?

קווין מקארתי. יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב קווין מקארתי הודח מתפקידו בעקבות מרד רפובליקני חסר תקדים – כנקמה על כך ששיתף פעולה עם הדמוקרטים בפשרה שמנעה באופן זמני, לחודש וחצי, את השבתת הממשל. הוא היו"ר הראשון שסולק מתפקידו על ידי חברי הבית התחתון של הקונגרס. אחרי שהודח הודיע מקארתי כי אין בכוונתו להתמודד מחדש על התפקיד.

סיפורים מומלצים שאולי פספסתם

התוכנית של מטא לחיסול ChatGPT.
אחרי סיום שביתת השחקנים: נטפליקס מתכננת להעלות מחירים.
מהסופר - למגרש: כוכבת "קופה ראשית" לוהקה לסרט של "גולסטאר".
ומאבק ההורות: הזמרת גריימס פותחת חזית חדשה נגד אילון מאסק.

נראה אתכם

את ה-Woordle היומי שלנו כבר פתרתם?