איך משדרגים את השירות לנשים ההרות וממקסמים את החוויה שלהן לקראת הלידה? בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מציע שירות חדש: חדר מיון אמבולטורי, הפועל לצד חדר המיון המיילדותי במקום.
"עמיתיי ואני חשבנו רבות כיצד ניתן לשפר את חוויית היולדות המגיעות למיון", מסביר ד"ר עירד בורשטין, מנהל יחידת מיון יולדות. "אסותא אשדוד הוא בית חולים חדיש, ופרט למתקנים חדישים המוכוונים למען שירות מותאם ומונגש, הגיעו אנשי מקצוע רבים ממקומות שונים ועם גישות שונות. זכינו במאות שנות ניסיון וידע מצטבר כדי ליצור מענה מיטיב ויעיל לנשים ולקצר את זמן ההמתנה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: פרטי)
לדבריו, בשנת 2021 המיון המיילדותי נתן מענה ליותר מ־16,000 פניות של הריוניות מעבר לשבוע 22, וזאת לפי קדימות רפואית – תחילה התקבלו המקרים הדחופים ובהמשך ניתן מענה לפי זמן ההגעה. "יש בזה היגיון רפואי וסדר שירותי, אבל מה לגבי היולדות הפונות מסיבות שאינן בסיכון גבוה ואינן עם דחיפות רפואית? האם ניתן להקל ולהוריד את משך זמן ההמתנה? למה שלא יהיה עבורן מסלול עם מענה נפרד, ובכך יתפנה מקום במיון היולדות הרגיל, שיוכל להמשיך לתת מענה למקרים דחופים הדורשים בירור ומעקב יותר מתמשך ומעמיק".
זו בדיוק המטרה בהקמת המיון האמבולטורי, הממוקם בקומת חדר הלידה, בצמוד למיון יולדות הרגיל. במיון מיילדת מוסמכת ומנוסה, עמדות מוניטור עוברי, אולטרסאונד זמין ורופא/ה שיעבור עם האישה על פרטי המקרה, יתאים המלצה רפואית להמשך הדרך ובהתאם, שחרור מהיר לביתה. לרווחת הנשים יש כורסאות מתכווננות, עמדת מיילדת מרווחת וחדר הרופא עם שירותים צמודים להבטחת פרטיות.
2 צפייה בגלריה
ד"ר בורשטין עירד, מנהל מחלקת יולדות
ד"ר בורשטין עירד, מנהל מחלקת יולדות
ד"ר עירד בורשטין, מנהל יחידת מיון יולדות
(צילום: פרטי)
כל יולדת עוברת הערכה של סיבת הפנייה וגורמי סיכון על ידי מיילדת, ובהתאם לכך מתקבלת החלטה על הפנייתה למיון היולדות הרגיל או למיון האמבולטורי. חלוקת הפונות בין המיונים מאפשרת לצוות המיילדות לבצע הדרכות פרטניות ליולדות בנושאים שונים הקשורים לתהליך הלידה, לתאם ציפיות ולבטא את רצונותיהן וחששותיהן, ולצד זאת מאפשרת להן היכרות עם המחלקה החדשה באופן פחות "רפואי", ועדיין מספקת את המעטפת הרחבה של בית חולים, במקרה שנדרשים בירור או התערבות נוספים.
לשירות, הפועל בימי חול מ־15:00-7:00, אין צורך לקבוע תור, ויש להצטייד בהתחייבות מתאימה.
“אני שמח להיות חלק ממערך הקשוב להערות והארות, לשמוע ישירות מנשים על חווייתן ולזקק עוד נקודות, שבהן ניתן להשתפר. לאורך ארבע וחצי שנות פעילותנו ניכר השיפור המתמיד, ולראייה נשים פונות אלינו שוב ושוב ללידות חוזרות. אני מאמין כי נשים מכל האזור ימשיכו לתת בנו אמון ולקבל טיפול ושירות מצוין, מסכם ד”ר בורשטין.