עונת הקיץ מאופיינת בנסיעות ארוכות לחופשות ולטיולים ברחבי ישראל. בשילוב עם מזג האוויר הקיצוני, חשוב מאוד להקפיד על הכנה ותחזוקה של הרכב, כדי לשמור על הבטיחות של כל בני המשפחה. מהן המערכות הרגישות ביותר לחום וליובש? ומהם ההבדלים בין תחזוקה של רכב חשמלי לרכבים עם מנועי בנזין?
בדקו את תקינות הצמיגים
מזג אוויר חם ויבש יכול לגרום לסדקים בצמיגים, מה שעלול לפגוע באחיזת הכביש שלהם ובמקרי קיצוץ גם לפיצוץ של הצמיג באמצע נסיעה. אם עדיין לא עשיתם זאת לקראת הקיץ, מומלץ לקחת את הרכב לבדיקה במוסך מורשה כדי לוודא שהצמיגים תקינים. בנוסף, כדאי לבדוק את הצמיגים כל מספר שבועות ולוודא כי אין בהם סדקים וכי הם לא יבשים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)

ודאו לחץ אוויר מתאים

לחץ אוויר תקין משפיע על השליטה בהגה ועל מרחק הבלימה. לחץ אוויר נמוך אשר מאלץ את הצמיג 'לעבוד' קשה יותר, לצד הטמפרטורות הגבוהות בחוץ, מגדילים את הסיכוי לפיצוץ הצמיג. לכן, בקיץ (אך גם לאורך כל השנה), חשוב להקפיד על בדיקת לחץ אוויר בצמיגים. בדקו את לחץ האוויר המומלץ על פי היצרן, המופיע בספר הרכב, במדבקה הנמצאת בצד הנהג בפתיחת הדלת, או באתרים הרשמיים של היצרנים.

אל תשכחו את הבלמים

טמפרטורות גבוהות משפיעות על מערכת הבלמים ועלולות לפגוע ביעילות שלה. מפתיע לגלות, אך ישנם מקרים בהם מרחקי הבלימה בעונת הקיץ יהיו גבוהים יותר ממרחק הבלימה בכביש רטוב. כדי למנוע בעיות, חשוב לבדוק את תקינות מערכת הבלמים לפני הקיץ, ולהקפיד על מרחק מספיק מהרכב שלפניכם.

מיזוג אוויר - נסיעה עם מזגן בקיץ היא עניין של בטיחות

המזגן בקיץ הוא הרבה מעבר לפינוק - מדובר באמצעי בטיחות לכל דבר. נסיעה ברכב עם מזגן לא תקין בקיץ הישראלי היא חוויה מסוכנת. הלחות, החום הכבד והערפיח הנכנס מבחוץ צפויים לפגוע בריכוז ובערנות של הנהגים. לכן, כדאי לבדוק את תקינות המזגן מוקדם ככל האפשר, בכל הנגוע לגז מספיק וללא דליפות. ההמלצה שלנו - אל תפעילו את המזגן בשיא העוצמה כל הזמן. הגדרה של טמפרטורה נוחה ונעימה תוביל לשימוש יעיל וחסכוני יותר.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)

הקפידו על שמשות נקיות ופנסים ללא אבק

באקלים המדברי של ישראל, בקיץ ישנה הצטברות משמעותית של אבק, מה שעלול להוביל לשדה ראייה מוגבל בנסיעה. לכן, חשוב לנקות את השמשות (הקדמית והאחורית), החלונות והמראות החיצוניות. המגבים נוטים להתייבש בקיץ, ולכן יש להחליף אותם על פי הצורך, ולוודא שלא נשארתם בלי נוזל שמשות. בנוסף, חשוב לבדוק ולנקות את פנסי הרכב- האבק שהצטבר עליהם מפחית את היעילות שלהם.

מה בנוגע לתחזוקה של רכב חשמלי?

מי שכבר עבר לרכב חשמלי יודע שאחד היתרונות המרכזיים הוא צמצום משמעותי של טיפולים ותחזוקה, לאורך כל השנה. ברכבים חשמליים, אין טיפולים של החלפת שמן מנוע ושאר הרכיבים הקשורים למנוע בעירה הפנימית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: Pexels)
ישנם מותגים הממליצים על בדיקה שנתית, יש מי שיקרא לכם פעם בכמה שנים או לפי מספר הקילומטרים שהרכב עבר, ויש גם מותגים המאפשרים הגעה של טכנאי עד הבית לבדיקה שגרתית, במקום להגיע למוסך.
הבדיקות התקופתיות של רכבים חשמליים, אותן חשוב לעשות גם לקראת הקיץ, כוללות בין השאר בדיקה של מערכת הבלימה, בדיקת כמות הנוזלים של מערכת קירור הסוללה, החלפת פילטר אוויר, בדיקת התקינות של שקעי ההטענה ובדיקת מערכת המיזוג.
החלק החיוני והיקר ביותר לתחזוקה ברכב חשמלי הוא הסוללה, אשר משמשת כמקור האנרגיה של הרכב ולכן רושמת בלאי משמעותי במשך השנים. לעתים יהיה צורך בהחלפה של רכיבים מסוימים בסוללה, ולעתים אף להחליף אותה בשלמותה. חשוב לזכור כי החלפת סוללה דורשת מספר ימי עבודה. הדרך להארכת חיי הסוללה היא נהיגה מתונה, טעינה נכונה וחניית הרכב החשמלי בטמפרטורה שאינה גבוהה מידי.
מעבר לסוללה, רכב חשמלי ידרוש כיוון זוויות מתלה (כיוון פרונט) בתדירות גבוהה יותר, בעקבות העובדה כי רכב חשמלי כבד יותר מרכב בנזין בגודל דומה, יחד עם הכבישים המשובשים של ישראל. בנוסף, המשקל הגבוה והמומנט הגבוה מוביל לשחיקה מהירה יותר של הצמיגים, מה שמוביל לתדירות מהירה יותר עד להחלפה הבאה. בעקבות צורת ההנעה החשמלית החישוקים והצמיגים ברכבים חשמליים גדולים ורחבים יחסית, והעלות של צמיגים שכאלו גבוהה יותר.

איך מוסיפים שקט נפשי לנהיגה בקיץ? כך בוחרים ביטוח מקיף לרכב

לצד הבדיקות והתחזוקה, הדרך לשמירה על שקט נפשי בנהיגה בקיץ עוברת בבחירת ביטוח הרכב המתאים לצרכים שלכם.
אחת מהחברות המנוסות בעולם הביטוח בישראל, אשר מהווה גם חלוצה בתחום ביטוח הרכב לרכבים חשמליים, היא הפניקס - המבטחת רשמית של מותגי טסלה ו-Aiways בישראל. הפניקס מפעילה בישראל את תכנית InsureMyTesla הכוללת אספקת שירות על ידי מומחים בלבד, כיסוי מלא (חדש בתמורה לישן בשיעור של 100%) ומחיר אופטימלי.
הפניקס מציעה גם אפליקציה ייעודית לביטוח רכב, המאפשרת לרכז את כל מסמכי הביטוח במקום אחד, לבצע פעולות בשירות עצמי (כגון פתיחת תביעה), לקבל הנחיות בשעת חירום כמו במקרה של תאונת דרכים, ועוד.
השקט הנפשי בכל הנוגע לרכב שלכם בקיץ ובכל עונות השנה, נמצא בביטוח מקיף ייעודי ומותאם אישית, מבית הפניקס.

פורסם לראשונה: 10:41, 13.08.23