עולם תחליפי החלב רושם צמיחה אדירה בשנים האחרונות. אחת הסיבות לכך היא אי סבילות או רגישות ללקטוז - הסוכר הנמצא בחלב. עבור אותם צרכנים יש אלטרנטיבה אחרת שכדאי להכיר - חלב נטול לקטוז, פתרון אשר מאפשר להמשיך ליהנות מהטעם האמיתי של החלב, מבלי לצרוך לקטוז ולסבול מתופעות הלוואי הנלוות.

מהן הסיבות המרכזיות להימנעות מלקטוז? ומה הופך את החלב נטול הלקטוז לפתרון האופטימלי?

גנטיקה או ירידה טבעית של אנזים הלקטאז בגופנו במשך השנים, מקשים עלינו בצריכת ועיכול הלקטוז - הסוכר הנמצא בחלב.
כאשר הגוף לא מייצר מספיק מאנזים זה, החלב (או מוצריו) לא מתעכל כראוי, מה שמוביל לתסמינים כמו נפיחות בבטן, קרקור בטן, גזים, כאבי בטן, בחילה, יציאות רכות ושלשול, לאחר צריכת הלקטוז.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אי סבילות ללקטוז יכולה להיות גנטית, אך מדובר בתופעה נדירה. עבור רובנו, הרגישות ללקטוז נובעת מירידה ברמת אנזים הלקטאז במהלך החיים. על פי חלק מההערכות, כ-70% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים מאי סבילות קלה ללקטוז, כך שמדובר בתופעה שכיחה למדי.

למה בכל זאת חשוב לצרוך מוצרי חלב?

חלב ומוצריו מהווים חלק חשוב בתצרוכת היומית של אבות המזון, פחמימות, חלבונים איכותיים ושומנים טובים. צריכה נמוכה מידי או הימנעות כוללת ממוצרי חלב עלולה להוביל לכמות נמוכה של רכיבים תזונתיים חיוניים, כגון סידן, מגנזיום, אבץ, ויטמין A, ויטמין B12 ועוד. צריכת סידן במידה לא מספקת מעלה את הסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים.

מהם תחליפי החלב הנפוצים על המדף?

התחליפים הנפוצים לחלב מציעים יתרונות רבים, לצד לא מעט חסרונות. משקה הסויה, למשל, הנחשב לאחד התחליפים הקרובים ביותר לחלב פרה מבחינת איכות ומינון החלבון, מציע פתרון מעובד עם רכיבים רבים שאינם בריאים. תחליף שקדים מועשר בוויטמין D ולא כולל שומן רווי, אך הוא מעובד ומכיל כמות נמוכה של שקדים, כך שהוא לא מציע את הרכיבים המזינים שיש בהם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תחליף שיבולת שועל מציע מתיקות טבעית, אך הוא מעובד ומכיל פחמימות פשוטות. משקה אורז הוא דל בשומן ובקלוריות וקל לעיכול, אך גם הוא מעובד, עשיר בפחמימות וסוכרים, ואינו מכיל חלבון.
בנוסף, רבים מתחליפי החלב כוללים טעם מובחן של חומר הגלם ממנו הם מיוצרים, שלא כולם אוהבים או לחילופין, מתקשים להתרגל אליו.

הפתרון שרבים מאתנו לא מכירים - חלב נטול לקטוז

בקרב קהל המפחיתים והנמנעים מחלב ולקטוז, גם אנשי המקצוע כגון רופאי משפחה, רופאי גסטרו ודיאטנים, לא מכירים מספיק את הפתרון של חלב נטול לקטוז. אפילו ברב בתי הקפה עדיין לא ניתן להזמין קפה עם חלב נטול לקטוז.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
למרות זאת, חלב נטול לקטוז הוא מוצר שחשוב להכיר- אחרי הכל, מדובר בפתרון טבעי מבלי להתפשר על הטעם המוכר והאהוב, המרקם וחוויית השתייה של חלב.

מועשר בוויטמין D, בעל מתיקות טבעית ונוח לעיכול - חלב נטול לקטוז של טרה

חלב נטול לקטוז של טרה, אשר מגיע באריזה משפחתית של 1.5 ליטר ובאריזה חדשה ונוחה לשימוש של 1 ליטר, הוא חלב מועשר בויטמין D, התורם לספיגה טובה יותר של הסידן הנמצא באופן טבעי בחלב.
בנוסף, בעקבות התפרקות הלקטוז, לחלב נטול לקטוז יש מתיקות טבעית, ולכן הוא לא נזקק לתוספת סוכר. חלב נטול לקטוז הוא גם נוח לעיכול, משום שהלקטוז כבר מפורק בחלב והגוף לא נדרש לפרק את הלקטוז בעצמו.
בביקור הבא בסופרמרקט, כדאי לזכור את התחליף האולטימטיבי לחלב ה'רגיל' – חלב נטול לקטוז! בקבוקי חלב נטול לקטוז של טרה מחכים לכם במקררים.
לפרטים נוספים על הרכיבים התזונתיים וסוגי האריזות של חלב נטול לקטוז של טרה, היכנסו >>

PAGE VIEW - TAG MANAGER DIRECTLY obApi('track', 'PageView ynet content lactose free aug22'); 40sec on page TAG MANAGER