הקורונה הביאה איתה קשיים רבים, אך הובילה גם להזדמנויות רבות. עקב השינויים המהותיים שנוצרו כמעט בכל היבט בחיים: שוק העבודה, דרכי יצירת הקשר שלנו עם אהובינו, הדינמיקה המשפחתית ואימוץ טכנולוגיות חדשות, הפך יישום של רילוקיישן, בין אם דרך מקום העבודה ובין אם באופן עצמאי ומבלי לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, לפשוט יותר.
אז מהם ההיבטים המשפרים את התנאים לביצוע רילוקיישן? ומדוע כדאי לנצל את המומנטום ולממש את הצעד שתמיד חלמתם עליו?

עבודה מהבית הפכה להיות סטנדרט

לפני עידן הקורונה, ישראלים רבים אשר שקלו לעבור למדינה אחרת לתקופה מסוימת ויתרו על הרעיון על מנת שלא לאבד את מקום העבודה שלהם. כיום, לעומת זאת, חברות ישראליות ובינלאומיות רבות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית, כך שאפשר לגור בחו"ל ולהמשיך לעבוד במשרה מלאה באותה עבודה. מקצועות שלא חלמנו עליהם שיתנהלו מרחוק, כמו קלינאות תקשורת, טיפולים פסיכולוגיים, ניהול משאבי אנוש ואפילו עיצוב פנים, מיושמים כיום על ידי עובדים שלא נמצאים באופן פיזי במקום העבודה. בנוסף, הקורונה האיצה את השימוש של כלים רבים היכולים לאפשר עבודה גם מחו"ל, כמו זום, שירותי אחסון בענן, פלטפורמות לניהול פרויקטים וצוותי עבודה גלובליים ועוד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דיוידשילד)
הרבה ממקומות העבודה הפכו להיות 'היברידיים' ומאפשרים לפגישות להתבצע באופן מקוון לחלוטין, מתוך הבנה שמהלך כזה חוסך זמן יקר עבור העובדים והחברה.
בנוסף, הרבה אנשים בחרו לעשות הסבת מקצוע, בעקבות משרות רבות ש'נעלמו' כמעט בין לילה עם פרוץ הקורונה, בעיקר בענפי התיירות והאירוח. כיום ניתן לראות הרבה עצמאיים שהמציאו את עצמם מחדש והקימו עסק דיגיטלי כמו שיווק דיגיטלי או עיצוב גרפי, אותו הם יכולים לנהל מכל מקום בעולם.

התקופה האחרונה לימדה את כולנו להסתגל לשינויים גדולים - ובמיוחד את הילדים

בעלי משפחות החוששים מהשינוי של מעבר למדינה אחרת בגלל ההשפעה על הילדים, יכולים להסתכל על השינויים המהותיים והמיידים שהקורונה הביאה איתה לחיי הילדים. הם נאלצו להסתגל, החל מסגירת בתי הספר לחודשים ארוכים, הימנעות ממפגש עם חברים ועד ניהול מערכת היחסים עם הסבתא והסבא מרחוק.
אין ספק שהשינויים האלו היו שליליים עבורם, אך מצידו השני של המטבע, מחקרים רבים שבוצעו לאחרונה מראים כי ההסתגלות של ילדים לשינויים הפכה לקלה יותר.
לכן, אם הפחד מרילוקיישן התמקד בניתוק הילד מהמדינה, יכול להיות שבעקבות השנתיים האחרונות, הרילוקיישן יהפוך להיות קל יותר עבורו. בנוסף, אסור לשכוח את היתרונות של מגורים בחו"ל עם ילד, כגון רכישת כישורי שפה, פיתוח כישורים חברתיים וחשיפה לתרבות אחרת.

הכל עבר לדיגיטל - לימודים, קניות ואפילו קשר עם המשפחה

הקורונה האיצה קידמה גלובלית שהחלה בשנים האחרונות ותפסה תאוצה אדירה לאחרונה – המעבר של שירותים רבים ופונקציות מגוונות לפלטפורמות דיגיטליות. לא מדובר רק על עבודה מרחוק באמצעים דיגיטליים, אלא על חלק מהשגרה היומ-יומית שלנו, שעברה לדיגיטל. היום אנחנו קונים כמעט הכל באינטרנט, בעיקר מוצרים מאתרים בחו"ל. בעקבות הסגרים, בני המשפחה כבר התרגלו לשמור על קשר בשיחות וידיאו מרחוק ולשתף את החוויות שלהם בפלטפורמות דיגיטליות. עבור מי שנמצא באמצע לימודים, המעבר הרבה יותר קל בעקבות האפשרות להמשיך ללמוד מרחוק. אפילו המתנות המסורתיות לחג ממקום העבודה הפכו לתווי שי דיגיטליים אותם ניתן לממש באתרי סחר בינלאומיים, כמו אמאזון.
בנוסף, כל הארגונים וה'סידורים' הנדרשים לקראת מעבר לחו"ל, יכולים להתבצע היום הרבה יותר בקלות ובנוחות דרך פלטפורמות דיגיטליות שונות.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דיוידשילד)
גם תשתית התקשורת השתפרה פלאים והגיע לפינות הרחוקות ביותר על פני כדור הארץ, מה שמאפשר לישראלים לעבור להרבה יותר יעדים ולהמשיך לנהל משם את העבודה, התקשורת עם בני המשפחה והלימודים.

מעבר לכל הנסיבות החדשות - רילוקיישן הוא חוויה

לצד הנסיבות החדשות שהופכות את הרילוקיישן להחלטה קלה יותר, למעבר למדינה אחרת יש יתרונות רבים - מדובר על חוויה משפחתית מגבשת המאפשרת לרכוש שפה ולהיפגש עם תרבות אחרת.
בנוסף לכך, עלויות הלימודים הגבוהים בחו"ל עשויות להיות זולות בהרבה בהשוואה לישראל, ולעתים גם להציע רמה אקדמית גבוהה בהרבה. עבור מחזיקי דרכונים זרים, לימודים אקדמיים ניתנים בחינם במדינות הרלוונטיות, מה שהופך את הרילוקיישן הפוטנציאלי לאמצעי החוסך הרבה כסף על שכר לימוד.

רגע לפני שאתם עולים על המטוס - מהן הסוגיות שכדאי לברר מראש בנוגע לביטוח הבריאות שלכם בחו"ל?

עוד היבט חשוב ברילוקיישן שהפך להיות קל יותר בשנים האחרונות הוא ביטוח בריאות בחו"ל. אם בישראל התרגלנו לקבל טיפול בכל בית חולים או סניף של קופת החולים שלכם, ולרכוש תרופות בהנחה משמעותית מטעם קופת החולים - בחו"ל הדברים מורכבים בהרבה.
לכן, לפני שיוצאים לרילוקיישן, חשוב להכיר את האותיות הקטנות והתנאים בפוליסות ביטוח הבריאות השונות בכל מדינה. חשוב לבדוק את מידת הגמישות בבחירות הרופאים, גובה ההשתתפות העצמית (אם המחיר נמוך מידי, כדאי לחשוד ולבדוק היטב), אופן חיוב ביטוח הבריאות - האם תשלמו במקום כדי לקבל טיפול ולאחר מכן תגישו תביעה לחברת הביטוח, או שחברת הביטוח תשלם ישירות לגורם הרפואי מראש? האם הפוליסה מתאימה למצב הרפואי ולצרכים שלכם? ומה קורה כשמגיעים לבקר בישראל או רוצים לחזור לארץ לקביעות?
חברת דיוידשילד, מקבוצת פספורטכארד, מתמחה בביטוח רפואי בינלאומי לישראלים שהעתיקו את מגוריהם לארץ אחרת, נשלחו לרילוקיישן מטעם העבודה, או טסים לביקור ממושך בחו"ל. ביטוח הרילוקיישן של דיוידשילד מציע כיסוי רפואי מורחב, שירות לקוחות ייחודי וקשוב הפועל 24/7 במשך כל השנה, מוקד חדר רפואים דובר עברית בזמינות 24/7, טכנולוגיות שירות ותשלום תביעות ייחודיות וחדשניות ומתן מענה גם בעת ביקורים בארץ.
חולמים על מעבר לחו"ל? כדי להמשיך ולשמור על עצמכם, גם בחו"ל, בחרו בביטוח רפואי בינלאומי לרילוקיישן של דיוידשילד מקבוצת פספורטכארד>>