ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
בין אם אתם מתאמנים על בסיס קבוע, מנסים לבנות מסת שריר או פשוט זקוקים לחיזוק חלבוני נוסף במהלך היום, בחירת אבקת חלבון מתאימה יכולה להיות משימה מאתגרת.
השוק רווי במוצרים שונים, וחשוב לבחור באבקה שתתאים לצרכים האישיים שלכם.
במדריך זה, נסקור את אבקות החלבון המומלצות ביותר בישראל, נסביר מה לחפש, ואיך לבחור את האבקה שתעזור לכם להשיג את היעדים שלכם.

מהי אבקת חלבון ולמי היא מיועדת?

אבקת חלבון היא תוסף תזונה המורכב בעיקר מחלבון למאכל. אבקת חלבון מומלצת במיוחד לספורטאים - מקצוענים או חובבנים, תורמת להתפתחותו של השריר וגם בונה את סיבי השריר, הנמתחים לעתים לאחר ריצה, באופן מהיר יחסית. החלבון מסייע לשרירים להתאושש מפעילות ספורטיבית מאומצת ומפציעות.

איך לבחור אבקת חלבון מומלצת?

הרכב תזונתי: אבות המזון העיקריים שלנו נחלקים לשלושה: פחמימות, שומנים וחלבונים. הפחמימות מתפרקות מהר בגוף בהשוואה לשומנים ומספקות לנו אנרגיה, במיוחד בתחילת אימון או תחרות.
ההרכב התזונתי הוא רחב ומגוון: אורז, פסטות, לחם, תפוחי אדמה, קטניות, ירקות ופירות. גם השומנים מעניקים לנו אנרגיה וספיגה טובה של ויטמינים. השומנים הנחוצים לנו מהצומח הם, למשל, אבוקדו, אגוזים, זיתים ושמן זית.
החלבונים, לעומת זאת, מספקים לנו את התנאים האופטימליים להתאוששות. ככל שהאימון אינטנסיבי יותר וככל שמשקל הגוף שלנו גבוה יותר, כך גם הגוף זקוק ליותר חלבון.
את החלבון ניתן להשיג מהחי, למשל, בשר, עוף, דגים, כמו גם ביצים ומוצרי חלב; ומהצומח - קטניות וטופו לדוגמה.
מקור החלבון: המקור העיקרי לייצור אבקות חלבון הוא חלב שמורכב בעיקר ממים, בעוד שחלבוני החלב מהווים אחוזים בודדים מסך רכיביו, בהם סוכר הלקטוז, מינרלים ושומן.
חלבוני החלב מורכבים משתי קבוצות: חלבוני הקזאין וחלבוני מי גבינה. אבקות החלבון יכולות להכיל תערובת המבוססת רק על קזאין, על מי גבינה בלבד, או רק על חלבון חלב מלא - ללא כל הפרדה בין קבוצות החלבונים.
קבוצה אחרת של אבקות חלבון, המבוססת על חלבונים מהצומח, מכילה חלבוני סויה, אורז, אפונה, וחיטה ומתאימה במיוחד למתאמנים הניזונים מאוכל טבעוני או רגישים ללקטוז.
ספיגה ועיכול: החלבון מהחי הוא בעל ערך ביולוגי גבוה מאוד מכיוון שהוא מכיל כמויות גדולות יותר של חומצות אמינו חיוניות מהחלבון מהצומח.
יחד עם זאת, שילוב של כמה מקורות מהחלבון מהצומח עשוי ליצור מקור חלבון מלא שספיגתו בגוף ותהליכי העיכול שלו יהיו טובים יותר, כמו למשל מג'דרה - תערובת של אורז ועדשים.
טעמים ונוחות שימוש: יצרני אבקות החלבון מבינים היום יותר מבעבר שיש ביקוש לאבקות חלבון טעימות, גם אם טעם הוא לרוב עניין של העדפה אישית.
בדיוק מהסיבה הזאת, הם החלו לפתח אבקות חלבון בעלות טעמים מגוונים המועדפים על חלק גדול מהעוסקים בפעילות ספורטיבית, מה שהופך את הצריכה שלהן לנוחה במיוחד.

יתרונות השימוש באבקת חלבון

עזרה בהתאוששות השריר: חלבון הוא כאמור אחד המרכיבים המרכזיים בבניית שרירים, במיוחד לאחר פעילות גופנית אינטנסיבית.
בזמן אימון, סיבי השריר עלולים להימתח או להיקרע, והגוף זקוק לחלבון כדי לתקן ולבנות מחדש את הרקמות. חומצות האמינו שנמצאות באבקות חלבון, במיוחד חומצות אמינו מסועפות(BCAA) , תורמות לתהליך זה על ידי השתלבות החלבון בשריר.
כפועל יוצא מכך השרירים מתאוששים מהר יותר ונבנית מסת שריר חזקה יותר לאורך זמן.
תרומה לבקרת משקל: אבקת חלבון יכולה לסייע בשמירה על משקל יציב או אפילו בתהליך של הרזיה. החלבון מחזק את תחושת השובע לאורך זמן, מה שמפחית את הצורך באכילת יתר ומסייע לנו לשמור על תזונה מאוזנת.
בנוסף, הגוף שורף יותר קלוריות בעיכול חלבון, מכאן ששימוש באבקת חלבון כתחליף לארוחה עשירה בקלוריות או כחלק מתפריט דיאטטי יכול לתרום להצלחת תהליך ההרזיה.
נוחות ושימוש קליל: אחד היתרונות הגדולים של אבקות חלבון הוא נוחות הצריכה שלהן. עבור אנשים עם לוח זמנים עמוס או קושי להגיע לכמות חלבון מספקת בתזונה היומיומית שלהם, אבקת חלבון מציעה פתרון פשוט ומהיר.
ניתן לערבב את האבקה בשייק, המבוסס על מים או חלב, ולקבל מנת חלבון זמינה תוך מספר שניות. עבור ספורטאים או אנשים פעילים, זו הדרך הקלה והנגישה להגביר את צריכת החלבון היומית ולוודא שהגוף מקבל את תוספי מרכיבי התזונה שהוא זקוק להם.

תוספים נוספים שיש באבקות חלבון - האם הם מועילים?

אבקות חלבון מכילות לא רק חלבון, אלא לעיתים קרובות גם תוספים נוספים שמטרתם לשפר את האפקטיביות של המוצר.
הנה סקירה קצרה על תוספים נפוצים שנמצאים באבקות חלבון, היתרונות שלהם והאם כדאי לשים לב אליהם במוצר:
חומצות אמינו מסועפות: יש שלוש חומצות אמינו חיוניות: לאוצין, איזולאוצין, וואלין והן מכונות "מסועפות" בשל המבנה הכימי שלהן. הן חשובות במיוחד לתהליך ההתאוששות של השרירים לאחר פעילות גופנית ומומלצות מאוד למתאמנים בעצימות גבוהה.
גלוטמין: גלוטמין הוא חומצת אמינו שהופכת לחיונית במצבים של פעילות גופנית עצימה ומואצת.
אם אתם מחפשים התאוששות מהירה ותגבור של מערכת החיסון, כדאי לוודא שהאבקה מכילה גלוטמין.
סיבים תזונתיים: אבקות חלבון עשירות בסיבים תזונתיים הם רכיב חיוני לפעילות מערכת העיכול, לתחושת שובע ממושך ולשמירה על יציבות רמות הסוכר בדם.
אם חשוב לכם לשמור על המשקל הקיים ולמנוע הרגלים של אכילת יתר, כדאי מאוד לוודא שאבקות החלבון מכילות אותם.
קריאטין: קריאטין הוא תוסף מוכר שתורם להגדלת הכוח והסיבולת במהלך פעילות גופנית, במיוחד אימוני כוח ואימונים קצרים ואינטנסיביים.
הקריאטין משפר את יכולת השרירים לייצר אנרגיה מהירה, מה שעשוי להוביל לביצועים משופרים ולעלייה במסת שריר. אם אתם עוסקים בהרמת משקולות או באימונים אנאירוביים, קריאטין יכול להיות תוסף מועיל.
ויטמינים ומינרלים: תוספת של ויטמינים ומינרלים חיוניים - כמו ויטמיןD , סידן, מגנזיום, ואבץ - לאבקות החלבון עשויה לתרום לבריאות הכללית שלכם.
הוויטמינים והמינרלים הללו חשובים לתפקוד מערכות הגוף השונות, לרבות העצמות והמערכת החיסונית. כדאי לשלב אותם באבקות חלבון רק אם אתם לא מקבלים אותם ממקורות אחרים בתזונה.

סוגי אבקות חלבון מומלצות בשוק

אבקות חלבון מי גבינה: ניתן למצוא היום אבקות חלבון רבות המיוצרות ממי גבינה משום שסוגים שונים של גבינות מכילות כמויות גדולות של חבלון איכותי.
אבקות חלבון מי גבינה הן אחד המוצרים הפופולריים לצד חלבון הביצה. עם זאת, חשוב לציין שהן פחות מתאימות לקהל יעד הרגיש לחלב ולמוצריו.
אבקות חלבון ביצה: ביצה נחשבת למזון שמכיל את החלבון האיכותי ביותר. אפשר למצוא אבקות חלבון ביצה שמקורן מהחלבון המלא של הביצה - כלומר מהחלבון הלבן ומהחלמון הצהוב - או אבקות מהחלבון בלבד. החסרונות הם הטעם, הריח ועלותן הגבוהה.
אבקות חלבון סויה: חלבון סויה הוא חלבון צמחי איכותי עם השפעות חיוביות על בריאות הלב ומערכות כלי הדם בגוף. אבקות חלבון סויה מפחיתות את רמות הכולסטרול, במשולב עם תזונה דלת שומנים וכולסטרול.
אבקות חלבון אפונה וטבעוניות: אבקת החלבון הטבעונית הפכה במהלך השנים למוצר פופולארי בקרב ספורטאים שעוברים לתזונה טבעונית ומעוניינים ליהנות מיתרונותיה הרבים.
חלק גדול מאבקות החלבון הטבעוניות מבוסס היום על חלבון אפונה, שהאפקטיביות שלו לא פחות גבוהה מזו של חלבונים אחרים מן החי.
אבקות חלבון מרוכזות ומבודדות: אבקות חלבון מרוכזות מורכבות מחומצות אמינו חיוניות ומכילות מעט יחסית שומן ופחמימות. לרוב, הן תהיינה במרקם גס יותר ויכולתן להתערבב עם רכיבים אחרים מוגבלת יותר.
לעומת זאת, אבקות חלבון מבודדות הן לרוב עדינות ומתערבבות טוב יותר ומוציאים מהן את הפחמימות כמעט לחלוטין.

אבקות חלבון מומלצות

האבקה מבית California Gold Nutrition מורכבת מחלבון מי גבינה מבודד. המרכיבים מעידים על האיכויות שלה: 27 גרם חלבון אבקת חלבון ו-6.1 גרם חומצת אמינו החיונית בזמן פעילות גופנית עצימה.
האבקה כוללת רמת לקטוז נמוכה ומיוצרת בתהליך הפרדה רב-שלבי באמצעות סינון דק בטמפרטורה נמוכה, תוך שימוש בטכנולוגיית ממברנות מתקדמת.
יתרונות:
● כמות חלבון מותאמת, על פי צורך
● חיזוק מערכת החיסון
● עמידה בתקנות ייצור ואיכות מחמירות
חסרון:
לא מתאים לאלרגיים ללקטוז.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

אבקת ה- Super Mass Gainerפותחה כדי להשיג מטרה אחת מרכזית: צבירת מסת שריר אדירה, ולכן היא פופולארית מאוד בקרב ספורטאים. האבקה מכילה 52 גרם חלבון, 10.9 גרם חומצות אמינו, 5.2 גרם לאוצין, ותערובת המכילה כמות גבוהה של חלבון ופחמימות.
יתרונות:
● נבדק לחומרים אסורים
● ללא גלוטן
● תערובת חלבונים מתקדמת
● נוסחה איכותית מאוד להגדלת מסת וגודל השרירים
חסרון:
לא מתאים למתאמנים שאינם מעוניינים להעלות מסת שריר משמעותית
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

אבקת חלבון איכותית במיוחד המורכבת מחלבון מי גבינה מבודד שעובר תהליך של 6 שכבות סינון ומכילה חומצת אמינו.
האבקה מציעה תכולת גבוהה של חלבון (25 גרם) עם מינימום פחמימות ושומנים, ולפיכך מתאימה מאוד לחיטוב הגוף ולשמירה על המשקל.
יתרונות:
● 100% חלבון מי גבינה מבודד, טהור במיוחד, עם עיכול וספיגה מהירות
● תזונה מושלמת לספורטאים
● טעמים איכותיים ומגוונים
● מתאים לחיטוב הגוף
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

המוצר פותח במיוחד לספורטאים ומתאמנים במטרה לסייע בבניית שרירים וכדי לתמוך בהתאוששות שלהם. ומה תוכלו למצוא בה? אבקת חלבון המכילה 30 גרם חלבון, 5 גרם חומצת אמינו, דובדבן חמוץ, כורכום, תמצית פלפל שחור ועוד.
יתרונות:
● טעמים נהדרים וקרמיים ללא תוספת סוכר
● תכולה גבוהה של חלבון למנה
● מוצר טבעוני, ללא גלוטן
חסרון:
המוצר אינו זול.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

פרט שחשוב מאוד לדעת על אבקת החלבון: המוצר הוא טבעוני ואינו כולל מרכיבי חלב וסויה ומרכיבים מהונדסים גנטית. אז מה בכל יש באבקה אתם שואלים? 5 גרם סיבים אורגניים, 21 גרם חלבון ו-5 גרם פחמימות, חלבון אפונה אורגנית, אורז מלא, זרעי צ'יה וקמח בוטנים אורגני.
יתרונות:
● מאושר כאורגני על ידי ה-QAI - ארגון בינלאומי לאבטחת איכות
● מרכיבים נקיים בסטנדרטים הגבוהים ביותר
● נטול גלוטן
חסרון:
עלול להיות מתוק מדי לצרכנים מסוימים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)

השורה התחתונה: איך לבחור את אבקת החלבון הנכונה

מומלץ לשים לב למטרות האישיות שלכם, לצרכים התזונתיים, לתקציב ולטעמים המועדפים עליכם. חשוב להתנסות במוצרים שונים כדי למצוא את האבקה שהכי מתאימה לכם.

למה לסמוך עלינו?

בלב העשייה שלנו עומדת מחויבות למחקר מעמיק וליושרה.
הצוות שלנו לא רק מנתח אלפי ביקורות של לקוחות, אלא גם מראיין באופן קבוע מומחים בתחומם כדי לוודא שאנו מספקים את המידע המדויק והעדכני ביותר.
בעוד שאנו בודקים מוצרים מדי פעם בעצמנו, אנו מסתמכים רבות גם על חוות דעת של לקוחות ומומחים כדי להציע המלצות מקיפות.
המשימה שלנו היא לגלות את האמת ולסייע לצרכנים למצוא את המוצרים הטובים ביותר לצרכים הספציפיים שלהם, ולהעניק להם את הידע הדרוש לקבלת החלטות צרכניות מושכלות.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.