בימים של יוקר מחיה, ריבית מטפסת ומשבר מטלטל בשוק הדיור, יש מקום אחד ומיוחד במרכז הארץ, שהוא עדיין בגדר אפשרות כלכלית נדירה. הכירו את "הירוקה בעופרים" - פרויקט מגורים חדשני ופסטורלי במרחב כפרי טובל בטבע ירוק, עם חיי קהילה איכותיים וכל הפסיליטיז של יישוב עירוני מתקדם.
את הפרויקט המבטיח מקימה בימים אלה החברה לפיתוח מטה בנימין, כחלק מהיישוב הפורח בית אריה־עופרים, והוא מציע חוויית מגורים יוצאת דופן, הכוללת בנייה איכותית, פארק רחב ידיים ומטופח בלב השכונה, שירותים קהילתיים וציבוריים נרחבים, מרכזי קניות, אתרי טבע ובילוי, והכול במיקום מרכזי ומבוקש.
4 צפייה בגלריה
הדמיית הפארק במרכז הפרויקט
הדמיית הפארק במרכז הפרויקט
הדמיית הפארק במרכז הפרויקט
(צילום: סנפשוט כהן)
במסגרת הפרויקט, בונה החברה 372 יחידות דיור ב־41 בנייני בוטיק, לצד מרכז מסחרי גדול ומוסדות חינוך ושירותים קהילתיים מתקדמים. תמהיל הדירות נע בין 4-6 חדרים, בהן גם דירות גן, פנטהאוזים ודופלקסים, כשהמחירים נעים בין 1.8 מיליון ל־3 מיליון שקל.
הדירות מתאפיינות במפרט טכני גבוה מאוד, עם מזגני VRF, חניה צמודה, הכנה לטעינה לרכב חשמלי, מטבח משודרג, מעקות זכוכית ועוד.

איפה: 12 דקות מכביש 6

השכונה ממוקמת ביישוב בית אריה־עופרים, סמוך לכביש 446 – שהינו ציר תנועה ראשי והכביש הראשון המוביל ליו"ש. ציר הכביש נמתח מהעיר מודיעין לכיוון צומת רנתיס, ראש העין־פתח תקווה.
חברת נתיבי ישראל עובדת בימים אלה על הרחבת כביש 446 לשלושה נתיבים, כך שעד השלמת האכלוס של השכונה החדשה, ההגעה למודיעין תתקצר מכ־25 דקות לכדי כ־10 דקות בלבד.
4 צפייה בגלריה
הדמיית פרויקט "הירוקה בעופרים"
הדמיית פרויקט "הירוקה בעופרים"
הדמיית פרויקט "הירוקה בעופרים"
(צילום: סנפשוט כהן)
אזור הפרויקט הוא פתחת בנימין, מדובר בתחילתו של רכס הרי בנימין, במיקום גבוה טופוגרפית מהעיר מודיעין. מהפרויקט נשקף נוף מרהיב המגיע עד הים, בואכה כל אזור השפלה ונתב"ג. הנוף מרהיב, האוויר נקי והאזור כולו ירוק ומשופע בטבע מכל עבריו.
אלדד בן זמרה, מנכ"ל החברה לפיתוח בנימין, מציין כי: "ציר 446 המחבר את צומת שילת לצומת רנתיס הינו ציר הנסיעה המרכזי לבית אריה. על אף מיקומו מעבר לקו הירוק, מדובר באזור שקט ובטוח, ללא מעבר דרך כפרים ערביים. כמו כן היישוב רחוק כ־12 דקות בלבד מהירידה לכביש 6. יחד עם זאת, בשל מיקום הפרויקט באזור זה, המחירים נמוכים יחסית למרכז, לדוגמה דירת 4 חדרים מרווחת, בגודל 104 מ"ר, עם מרפסות נדיבות בגדלים של בין 20 ל־36 מטר, נמכרת במחיר של החל מ־1.8 מיליון שקל". למעשה, המשמעות היא כי במחיר דירת 2 חדרים בעיר מודיעין ניתן לקבל בפרויקט דירת 4 חדרים מרווחת.
הטופוגרפיה ההררית נוצלה על ידי מתכנני הפרויקט לבנייה מדורגת, שבה נוצרו לא מעט מגירות קרקע עם יציאה לגינה. כך שהדיירים במפלסים השונים בבניין נהנים מתחושה של חיים במרחב כפרי, עם מקום לפינת מנגל וגישה ישירה לטבע. נוף הפרויקט פתוח לכיוון מערב עד הים, כשכל גוש דן פרוש לנגד העיניים.
לא פחות משמעותית היא הקמתו של פארק רחב ממדים מאחורי בתי הירוקה בעופרים על ידי משרד השיכון והבינוי, וזאת במטרה לשמור על המרקם הכפרי של היישוב ולאפשר לדיירים ליהנות מגישה ישירה לטבע ולשטחים פתוחים, שישראלים רבים מחפשים בעקבות סגרי מגפת הקורונה.
"לחלק מהבתים שאנחנו בונים יש יציאה אחורית למפלס הפארק המרכזי, שממוקם בלב השכונה, מה שמאפשר גישה קלה ובטוחה לילדים, ללא מעלית וללא חציית כבישים", אומר בן זמרה ומוסיף, כי הפארק בן כ־20 דונם הוא "ריאה ירוקה, שעוטפת את השכונה, כשחלק גדול מהבתים נושקים אליו בצידם האחורי. זה חלק מאיכות החיים שמקבלים התושבים".
4 צפייה בגלריה
 הדמיית בניין בפרויקט – דגם עופר
 הדמיית בניין בפרויקט – דגם עופר
הדמיית בניין בפרויקט – דגם עופר
(צילום: סנפשוט כהן)
מתוך סך כול 372 הדירות המתוכננות בפרויקט, החברה לפיתוח מטה בנימין נמצאת בימים אלה בבנייה של 196 יחידות דיור. יתר הדירות נמצאות בשלבים מתקדמים של היתר. ובתקופה שמחירי הדיור שוברים שיאים, הביקוש למגורים בבית אריה־עופרים רק הולך ומטפס, כאשר עד כתיבת שורות אלה כבר נמכרו כ־50% מהדירות שנמצאות בהיתר ויצאו לשיווק.

על היישוב: קהילה תוססת ואווירה כפרית

בית אריה הוקם בשנת 1989 על ידי יוצאי התעשייה האווירית והצבאית. לידו הוקם באותם ימים היישוב הקטן עופרים, שהיה שייך למועצה האזורית מטה בנימין. לפני כ־20 שנה אוחדו שני היישובים למועצה מקומית אחת, המונה כיום כ־1,400 משפחות.
בבית אריה־עופרים אוכלוסייה מעורבת של חילונים ודתיים, שחיים בהרמוניה מלאה. הקהילה הצעירה והאיכותית נהנית ממגוון שירותי קהילה, ובראשם מוסדות החינוך האיכותיים. ביישוב פועלים 12 גני ילדים ומעונות יום, לתלמידי היסודי ישנם ביישוב בתי ספר ממלכתיים, ולאחרונה הוקם בית ספר ממלכתי־דתי חדש. כיום יוצאים תלמידי העל־יסודי ללימודים ביהוד, אולם הדבר צפוי להשתנות, כשהמועצה האזורית מטה בנימין בונה בימים אלה תיכון ממלכתי ביישוב כפר אורנים. לצידם פועלים ביישוב מתנ"ס, בתי כנסת, מועדון מוזיקלי ותנועות הנוער הצופים ובני עקיבא.
היישוב בית אריה־עופרים נמצא כעת בעיצומה של התחדשות ותנופת בנייה גדלה והולכת, והוא עומד להכפיל את היקף האוכלוסייה. כחלק מתנופה זו מתוכננות להיבנות ביישוב 1,600 יח"ד נוספות. 372 מתוכן ייבנו על ידי החברה לפיתוח מטה בנימין.
4 צפייה בגלריה
צילום רחפן של מצב הבנייה יוני 2023
צילום רחפן של מצב הבנייה יוני 2023
צילום רחפן של מצב הבנייה יוני 2023
(צילום: יח"צ)
משרד הבינוי והשיכון מבצע את כלל התשתיות והפיתוח הציבורי במקום, כשעד כה כבר הושלמו בשטח העבודות לכ־1,200 מתוך כלל היח"ד המתוכננות.

קהל יעד: כולם מוזמנים

יחידות הדיור בפרויקט הירוקה בעופרים מכוונות לכל קהלי היעד. הראל באסל מנכ"ל חברת ב.הראל בע"מ המשווקת את הפרויקט מרחיב: "הפרויקט נותן מענה לכל קהלי היעד – מזוגות צעירים שמחפשים דירות קטנות יותר, החל מ־1.8 מיליון שקל, דרך משקיעים שיקבלו את הבית בעוד שלוש שנים עם פריסת תשלומים מצוינת. הוא יתאים גם למשפרי דיור שרוצים להיות קרובים לאזור המרכז, וגם לאלו הרוצים להתפנק בדופלקס ענק של 150 מ"ר עם גג עצום הצופה לים, יש הכול מהכול, וכולם, חילונים ודתיים, ימצאו את מבוקשם בפרויקט".
המועצה המקומית מאופיינת בדמוגרפיה מעורבת. נכון להיום מרבית האוכלוסייה חילונית, ובמקום גם אוכלוסייה מסורתית ודתית בהיקף של כ־30%. "בפרויקט יש רוכשים מכל מנעד האוכלוסייה הפתוחה, חילונים ודתיים לאומיים. מדובר בפרויקט עירוני במרחב הכפרי, שפתוח לכל אחד", מסכם המנכ"ל. 
מנהל המכירות באתר הירוקה בעופרים, רפי פונפדר: 052-7710771

מובילים את בנימין כבר 40 שנה

החברה לפיתוח מטה בנימין (בע"מ) נוסדה בשנת 1981 על מנת לספק לתלמידי מטה בנימין הסעות למוסדות החינוך. החברה מחזיקה כיום בצי גדול וחדיש של כ־100 כלי רכב.
ברבות השנים התפתחה החברה לתחומי פעילות נוספים ובראשם יזמות בנייה למגורים, בניית אזורי תעשייה, מבני שירותים ונכסים מניבים, המאפשרים לקיים שגרת חיים ברחבי בנימין. החברה רשומה ברשם הקבלנים ומחזיקה בסיווג ג'5 בענף הבנייה.
החברה ששמה לה למטרה לבנות ולפתח את חבל בנימין, מקדמת ומבצעת בימים אלו מספר פרויקטים ברחבי בנימין, כגון: הירוקה בעופרים – 372 יח"ד בבית אריה עופרים; טופ עלי - 132 יח"ד ביישוב עלי כחלק משכונה של כ־600 יח"ד; שבות רחל – 25 בתים פרטיים; מגרון – 86 בתים צמודי קרקע; אדם מזרח – 60 בתים צמודי קרקע; מצפה לבונה – 28 בתים צמודי קרקע ביישוב מעלה לבונה.
החברה רואה במשימה של פיתוח חבל בנימין לא רק עוד "יעד נדל"ני", אלא שליחות ומחויבות קהילתית לחברה ולאנשים הבאים ליישב את חבל בנימין.
את מרב הפרויקטים החברה יוזמת ומבצעת בעצמה, ובחלק נוסף היא משתפת פעולה עם יזמים נוספים.
מטה החברה לפיתוח מטה בנימין (החל"פ) שוכן בפארק התעשיות "שער בנימין" הצמוד לירושלים, ומונה כ־150 עובדים שרובם תושבי בנימין. החל"פ מציבה סטנדרטים גבוהים ביותר ומעניקה שירות אמין ומקצועי. באמתחתה ניסיון של יותר מ־30 שנה בבניית מבנים פרטיים וציבוריים, תוך הקפדה על מפרט טכני גבוה, התמקדות בצורכי הלקוח ושירות מעולה.
החברה לפיתוח מטה בנימין מצטיינת בראייה רחבה וכוללת, ובשל כך קנתה לה מוניטין בזכות הבנה של צורכי הלקוח בכל הקשור לתכנון נכון של נגישות, תכנון מבנים מרכזיים ותשתיות ציבוריות מתקדמות. החברה מצטיינת באיכות הבנייה, ומובילה מקצועית בתחומה, החל מרמת התכנון ועד גימור התשתיות והפיתוח.
הבתים שבונה החברה, לדברי אנשיה, מגשימים חלום למי שמבקשים לשלב איכות חיים וערכי חיים, כשנציגי החברה מלווים את הלקוח לאורך כל שלבי הפרויקט ועד לרגע מסירת המפתח.