"סוף סוף אנחנו רואים את הסוף של האירוע הזה שנקרא פינוי בינוי", אומרת פנינה גל-ים, דיירת בפרויקט ברחוב התאנה בקריית אונו וחברת הוועד ונציגות הדיירים. "אין ספק שהדיירים מאוד שמחים על כך שהפרויקט יוצא לדרך".
פינוי בינוי בקריית אונו


בשבועות הקרובים עומדים להתפנות כ-80 דיירים מבנייני רכבת מתפוררים שהוקמו לפני שישה עשורים בליבה של קריית אונו, לקראת תחילת העבודות על הקמת מתחם מחודש ואיכותי, ביוזמת חברת ענב נדל"ן. המתחם, אשר יכלול פארק ירוק ושטחים מסחריים שכונתיים, ישדרג את איכות החיים עבור הדיירים, השכונה כולה והעיר כולה.

איכות חיים ובטיחות - התחדשות עירונית היא מחויבת המציאות

"חידוש הוא מחויב המציאות", אומר ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל. "מעבר להיבט החברתי שבעניין, כדי למנוע מהתושבים הקשישים עלייה לקומה השלישית עם סלים בלי מעלית, הרי שבלי חדר ממוגן בבית, וכדי שהבניין לא ייפול או יתרסק מרעידות אדמה, מדובר במהלך שהוא בגדר חובה".
5 צפייה בגלריה
גינה בדירת גן
גינה בדירת גן
(הדמיה: olin)
בעוד עשור מעכשיו, מבטיח גל, "לא יהיו בניינים כאלו בקריית אונו. האחריות אמנם נופלת על היזם, אך בהתאם למדיניות העירייה, אנחנו מושיטים ידיים לרווחה ומספקים כל עזרה שאנחנו יכולים לספק".

פרויקט שישלב בין האוכלוסיות וימשוך תושבים חדשים לאזור

לדברי ניר סדלר, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת ענב, אשר יזמה את הפרויקט ומלווה את הדיירים מתחילת הדרך, "מדובר בפרויקט גדול ומשמעותי, עם כ-80 דיירים ומשפחות שעומדים להתפנות בקרוב, חלקם נמצאים כאן משנות ה-60. יש כאן דיירים שמחכים כבר שנים לתחילת העבודות. חלקים מבוגרים, חלקם מתקשרים לעלות ולרדת במדרגות מהדירות שלהם. אנחנו שואפים לבנות כאן שכונה שתשלב בין האוכלוסייה המבוגרת לתושבים צעירים וחדשים, לאו דווקא מהאזור, שמחפשים איכות חיים בדירה חדשה באזור מבוקש במיוחד".
5 צפייה בגלריה
גינה בדירת גן
גינה בדירת גן
גינה בדירת גן
(הדמיה: olin)
עירון בציר, סמנכ"ל השיווק של ענב, אומר כי "אנחנו עובדים קשה כדי ליצור אמון בין התושבים לבין הגופים שאנחנו עובדים מולם ואשר מלווים את הפרויקט מתחילתו ועד סופו- החל מהקבלן המבצע, הבנק המלווה שהוא אחד מהידועים בענף, ועד משרד אדריכלים מוביל". בציר מספר כי "בשלב הפינוי אנחנו דואגים לשירותי הובלה שיובילו עבור הדיירים את תכולות הדירות שלהם לדירה חדשה וזמנית, ששכר הדירה עבודה ממומן על ידי ענב במשך כל התקופה. בסוף התהליך, נוביל בחזרה את התכולה לדירות החדשות".

תמהיל רחב של דירות מתוכננות היטב, בניינים מאובזרים ופארק ירוק לרווחת הדיירים

הפרויקט כולל הריסת בנייני רכבת ישנים והקמת ארבעה בניינים בני 16 קומות כל אחד. "כל החניון הקיים יהפוך לפארק סגור לרווחת הדיירים, ריאה ירוקה אחת גדולה בין הבניינים. בכל בניין יהיה חדר דיירים לישיבות וימי הולדת", מספר סדלר. הדגשים האדריכליים בפרויקט היו "יצירת תמהיל דירות רחב ככל האפשר, כדי לתת מענה לרוב סוגי האוכלוסייה. הצלחנו לייצר דירות החל משני חדרים ומעלה עם לפחות שני כיווני אוויר לכל דירה".
5 צפייה בגלריה
הדמיית פנטהאוז
הדמיית פנטהאוז
הדמיית פנטהאוז
(הדמיה: olin)
5 צפייה בגלריה
מרפסת פנטהאוז
מרפסת פנטהאוז
מרפסת פנטהאוז
(הדמיה: olin)
"כחברה בוועד היוזם, היה לי חשוב שהבנייה פה תהיה איכותית", אומרת גל-ים. "היה חשוב לנו שחברת בנייה טובה תבנה לנו את הבית ושיהיה ניתן לבצע שינויים בתכנית הדירות". לדבריה, "זה חלום שמתגשם משום שללא הפרויקט הזה, לא הייתי יכולה לקנות בעצמי דירת 4 חדרים באזור כזה. זה עומד להיות משהו מדהים".
ראש העיר גל מצהיר כי "החזון שלי הוא שבשנת 2030 העיר תהיה מחודשת לגמרי. כל הבתים כמעט יהיו חדישים, מחוזקים נגד רעידות אדמה וממוגנים עם ממ"דים, והמרחבים הציבוריים יהיו חדשים עם עירוב שימושים".
5 צפייה בגלריה
גינה בדירת גן
גינה בדירת גן
גינה בדירת גן
(הדמיה: olin)
סדלר מעדכן לסיום כי "הדיירים אמורים להתפנות ממש בקרוב. מימוש החלום שלהם הולך ומתקרב. אנחנו בענב יודעים איך להוציא את התכנון לפועל, נותנים להם את התשובות ונכנסים לתהליך באווירה חיובית".