ילדים בכל קצוות הארץ מחפשים את הדרך להצלחה בעתיד, ומשוועים להזדמנויות לפרוח, לצמוח ולהכיר את האפיקים שיובילו אותם למימוש הפוטנציאל שלהם.
עבור אותם ילדים, מפעילה סמסונג ישראל את תכנית ההעשרה הטכנולוגית Solve for Tomorrow. התכנית, הפעילה ב-22 מדינות ברחבי העולם, נהנים ממנה כ-2 מיליון תלמידים ומתקיימת בישראל זו השנה השלישית. לאחר שפעלה בשנים הקודמות בנתיבות ובכפר הנוער נירים בצפון, בימים אלו התוכנית מתקיימת בכפר הנוער קדמה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אילן ספרא)
מה כוללת התכנית? ואיך היא מאפשרת לדור העתיד לעשות מהפכה דיגיטלית בסביבה שלהם?

מפגש אישי עם בכירים בתעשייה, מנטורים מסמסונג ואפשרות לתת בחזרה לחברה

תכנית Solve for Tomorrow מופעלת בישראל מתוך מטרה להנגיש את עולם ההיי טק והטכנולוגיה לילדים המשוועים להזדמנויות לפרוח ולהצליח. התכנית המעשית והלימודים נמשכת כחצי שנה ומטרתה לחבר את הנוער בישראל לחשיבה יזמית וחדשנית המחברת בין הצרכים של הסביבה והחברה בה הם חיים, ולנסות למצוא רעיונות ופתרונות טכנולוגיים שנותנים מענה לבעיות או אתגרים בקהילה. חלק גדול מהמטרה של התכנית היא לעזור למשתתפים הצעירים להבין שהם מסוגלים להצליח ולפרוץ גבולות באמצעות רעיונות מקוריים משלהם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אילן ספרא)
בין היתר, התכנית כוללת מפגש ישיר עם עובדות ועובדים בכירים מעולם הטכנולוגיה, העסקים והיזמות. בין הנושאים הנלמדים בתכנית אפשר למצוא אפיון פרויקטים, חשיבה יצירתית, מחקר, אפיון חוויית משתמש ועבודה בקבוצות. התכנית משלבת גם סדנאות וסיורים הנוגעים לנושאים כמו מדע, אחריות חברתית, ועוד - על מנת לתת לתלמידים את הכלים הנכונים להוציא לפועל רעיון טכנולוגי שיכול לסייע לחברה סביבם.
עבור רבים מהילדים המשתתפים, הפרויקט עשוי להיות הפעם הראשונה בה הם מקבלים הזדמנות אמיתית לבטא את עצמם בצורה חדשה ולהעניק מעצמם לסביבה שלהם. התכנית מאפשרת להם לחשוב מחוץ לקופסה, להרגיש בטוחים להביע את הרעיונות החדשניים והיצירתיים שלהם, להרגיש בנוח בלימודים מעשיים, לקחת בעלות על הלמידה שלהם, לעבוד בצוות ולהבין כיצד מדע, מתמטיקה וטכנולוגיה עובדים יחד.
במבט לעתיד אל מעבר לתכנית, השאיפה היא שהמשתתפים יתפתחו לאנשים סקרנים בנוגע לעולם סביבם וירגישו מועצמים לשנות אותו לטובה.
במהלך התכנית מתנדבים עובדי סמסונג בייעוץ באשר לפרויקטים וחולקים את המומחיות שלהם עם המשתתפים. המנטורים מקיימים וובינרים, מפגשי שאלות ותשובות, פגישות אחד-על-אחד ועוד.
3 צפייה בגלריה
(צילום: אילן ספרא)

"הזדמנות מדהימה לתת מענה למדינת ישראל"

מנהל התכנית, אבירם גולדשטיין, אומר כי "עבורי באופן אישי הפרויקט הזה הוא הזדמנות מדהימה לתת מתנה למדינת ישראל בצורה של הגדלת וטיפוח ההון האנושי המדהים שיש לנו פה ובמיוחד הערך המוסף של טיפוח הנוער הנהדר ומלא הפוטנציאל הזה".
מיה סגל, מנהלת שיווק וקשרי קהילה בסמסונג ישראל, אומרת כי "solve for tomorrow היא חלק מרכזי בפעילויות של תרומה לקהילה מטעם חברת סמסונג בישראל. אנחנו מעודדים את התלמידים לגלות רעיונות שיכולים להפוך את החברה שלנו למקום טוב יותר ונהנים לאפשר לנוער להתפתח באמצעות מיומנויות אישיות של פתרון בעיות, יצירתיות, חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ותקשורת בינאישית".