אושרה "עסקת החטופים" - המתנה מתוחה לקראת למחר

הממשלה אישרה את העסקה עם חמאס שבמסגרתה ישוחררו 50 חטופים תוך ארבעה ימים. זהות המשוחררים עדיין אינה ידועה, אבל אלו צפויים להיות הילדים שחטף ארגון הטרור ב-7 באוקטובר, האימהות שנחטפו איתם ונשים מבוגרות. חמאס צפוי לפרסם את הרשימה הערב. בעסקה תמכו 35 שרים - רק שלושת השרים של עוצמה יהודית התנגדו. ביידן בירך על עסקת החטופים: "נבטיח שהיא תתבצע במלואה".
חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, עדכן בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי ההפוגה תחל מחר ב-10:00. בשעה שבישראל לא מסרו פרטים על זמני ההפוגות, אבו מרזוק התחייב: "מצרים, קטאר וארה"ב ערבות להסכם שביתת הנשק, ואנחנו נעמוד בו".
גורם מדיני אמר כי כל המשוחררים יהיו חטופים ישראלים חיים. ייתכן שישוחררו גם זרים כאזרחי תאילנד שנחטפו, אבל לכך אין קשר למתווה. תמורת 50 החטופים - ככל הנראה 30 ילדים, שמונה אימהות ו-12 נשים מבוגרות - יקבל חמאס ארבעה ימי הפוגה, כניסת דלק באותם ימים ושחרור 150 אסירים. אם חמאס "ימצא" חטופים נוספים, הוא יקבל תמורת שחרור כל עשרה מהם יום הפוגה ושחרור של 30 אסירים.
ראש המוסד דדי ברנע הגיע היום לביקור בקטאר לפגישות עם בכירים כדי לסגור את כל הפרטים האחרונים בעסקה, לוודא שהעסקה מיושמת ולתת את המעטפת הנדרשת מהצד הישראלי כדי לקדם את העסקה. בישראל נערכים לאפשרות שימי ההפוגה יתארכו מעבר לשישה ימים, בהתאם לשחרור חטופים. לרשימה המלאה של האסירים הביטחוניים שישוחררו - לחצו כאן.
ככל הנראה, הפסקת האש תחול גם בצפון. גורם בחיזבאללה אמר היום: "לא היינו חלק מהמו"מ, אך הפסקת האש בעזה כוללת את לבנון".

לבלוג הערב המתעדכן של ynet - לחצו כאן


כותרות נוספות מהיום

47 יום לאחר השבת השחורה, זוהתה הבוקר גופתה של שני גבאי, ששימשה סלקטורית במסיבה ברעים.
3 צפייה בגלריה
שני גבאי
שני גבאי
שני גבאי ז"ל
ארגון "אלמגור" ומשפחת סחיווסחורדר, שאיבדה בפיגוע ההתאבדות במסעדת סבארו בירושלים ב-2001 חמישה מבני משפחתם שנרצחו בידי מחבל מתאבד, עתרו לבג"ץ נגד העסקה לשחרור החטופים שכוללת שחרור אסירים פלסטינים. בשעות הערב נדחתה העתירה על הסף.
ניצולת הפיגוע גילתה כי שכנתה המחבלת עשויה להשתחרר: "למה הילד שלי צריך לראות את מי שניסתה לרצוח אותי?"
בשישה בתי חולים נשלמות ההכנות לקליטת עשרות חטופים שישוחררו בעסקה. משרד הבריאות הפיץ מדריך בנושא "טיפול בתסמונת ההזנה מחדש בקרב השבים".
נציגי משפחות חטופים נפגשו עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, וביקשו ממנו לצאת בקריאה ברורה לשחרור כלל החטופים ולא להותיר אף אחד מאחור. "הטרור גרוע ממלחמה", אמר, והדגיש כי יעשה כל שביכולתו כדי לעזור.
צה"ל פעל במהלך שעות הלילה בטול כרם, וחמישה מחבלים חוסלו בתקיפה אווירית.
כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה ברצועת עזה. עד כה חשפו והשמידו כוחות צה"ל כ-400 פירי מנהרות.
תיעוד מפעילות לוחמי יחידת יהל"ם ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

פרשנויות ודעות היום

ההונאה של סינוואר עובדת כמתוכנן | יוסי יהושוע
"איכשהו, המפלצת ששלחה מחבלים לטבוח בנו עוד יקבל לגיטימציה בזכות 50 חטופות וחטופים מתוך יותר מ-200, שתעזור לו לקבל הפסקת אש מוחלטת. בארבעת הימים המוסכמים המומנטום ההתקפי של צה"ל ייבלם, מה שיאפשר לסינוואר להפיק לקחים ולצאת למקצה שיפורים. רצוי מאוד לפקפק בגנרלים לשעבר ובשאר 'פרשנים' שמדבררים את העסקה וטוענים ש'יש פתרונות חלופיים'. האמת פשוטה: אין כאלה". לטור המלא
העסקה הזאת היא מהמתחייבות בתולדות ישראל | נדב איל
"יש מחיר לעסקה. עצירה למעשה במלחמה הזו, הצודקת בתולדותינו מאז יום הכיפורים. העצירה תיתן זמן לחמאס להתארגן, ולנסות ליטול את היוזמה. על המחיר צריך לחשוב כך: המחיר ננקב ב-7 באוקטובר בשעה 6:30 בבוקר. אם לא מגינים על מאות אזרחים מחטיפה, ולא מגינים מפני רצח, מגיעים לברירות גרועות". לטור המלא
זו לא עסקה אלא סחיטה. אבל אין ברירה | נחום ברנע
"ייתכן שהמתווה יביא בונוס נוסף: חסן נסראללה ישתחרר מהצורך להוכיח שהוא תורם באש למלחמה בעזה. רגיעה בצפון תאפשר אולי להחזיר את התושבים לחלק מהיישובים ולהחזיר הביתה חלק מחיילי המילואים. השהות הממושכת בבתי מלון הרסנית. הפסקות האש יאפשרו לסינוואר לארגן טוב יותר את המערך שלו בדרום הרצועה ובמרכזה, אבל הן יאפשרו גם לצה"ל להתארגן טוב יותר. כל יום מוציאים בפיקוד הדרום דף למידה עם המשגים והליקויים שהתגלו והדרך לתקן אותם. יש מה לעשות בשטח גם במהלך הפסקת אש". לטור המלא

מה חיפשו היום בגוגל?

ברזיל נגד ארגנטינה. ובעולם מקביל, ניצחון היסטורי לארגנטינה בברזיל - אלופת העולם הנחילה הפסד ביתי ראשון אי פעם לסלסאו במוקדמות המונדיאל, כשגברה עליה 0:1 במרקאנה משער של ניקולאס אוטמנדי (63). ג'ואלינגטון המחליף הורחק (81). במהלך החימום: לאו מסי וחבריו ירדו לחדר ההלבשה בעקבות מהומות אלימות בין המשטרה המקומית לבין אוהדי האורחת.