מזג אוויר אביבי, חופש מהעבודה, ילדים חסרי מעש בבית - פסח הוא חג הטיולים והחופשות של ישראל. קבלו מאיתנו 9 המלצות מגוונות מצפון ועד דרום. מה לא תמצאו בפנים – טיולים עם נוף מהמם, פארקים מלאי אטרקציות ומבצר מסתורי.
איך 'סוגרים את הפינה' עם ארוחה על-הדרך? הוספנו את כל מה שצריך לדעת על סניפי KFC הקרובים.

רגע לפני שיוצאים לדרך

עם יותר מ-25,000 סניפים ברחבי העולם, KFC היא רשת מסעדות העוף הפופולרית בעולם. נכון להיום פועלים 14 סניפים של הרשת בישראל (איזה כיף הא?), בהם מכינים את העוף המפורסם על פי המתכון המקורי של קולונל סנדרס. הסניפים פתוחים בשבתות ובחגים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
שנצא לדרך?

זכרון יעקב - ליהנות משקט ומנוף מקסים בפארק 'רמת הנדיב'

רמת הנדיב הוא פארק מקסים ממש ליד זיכרון יעקב. הפארק מורכב מכמה חלקים שונים ומחוברים. חלק משטח הפארק מותר לכניסה לצרכי טיול בלבד, שם אסור לרדת מהשבילים הסלולים. חלקים אחרים כוללים פינות לפיקניקים, עם שולחנות וספסלים.
בפארק הפנימי של 'רמת הנדיב' תמצאו גינות מקסימות עם פרחים, עצים וצבעים שאפשר לראות רק בעונת האביב ומתקני שעשועים לילדים. מהפארק תוכלו ליהנות גם מנוף מהמם לכיוון הים והכרמל. בנוסף, ניתן לצפות במקום בהקרנה של סרטון המספר על תולדות משפחת רוטשילד ו'הנדיב הידוע', הברון רוטשילד, שתמך בהקמת המושבות הראשונות, ביניהן זיכרון יעקב כמובן.
הכניסה חופשית, החניות מסודרות והפארק הוא מקום לטיול משפחתי נעים של שעה-שעתיים במסלול מעגלי קליל.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
קניון מול זכרון, כביש 4, זכרון יעקב.
שעות פתיחה: ראשון עד רביעי, שישי 12:00- 21:00, חמישי עד 22:00. שבת 11:00-22:00

גן לאומי ושמורת טבע ארבל – מסלולי טיול, מצודה מרשימה בית כנסת עתיק ונוף לכנרת

שמורת ארבל היא שמורת טבע יפיפייה עם נקודות עניין שונות. מערות המקלט הפעורות במצוק נוצרו בתהליך טבעי ובהמשך הורחבו ביד אדם למטרות מגורים בתקופות קדומות. מאוחר יותר המערות הפכו בחלקן למצודה גדולה בשם מצודת ארבל, עם מעברים נסתרים, מדרגות, אולמות ובורות מים –הכי פאן לכל המשפחה. מתחילים את המסלול בתצפית נוף ממרום צוק הארבל ויורדים (בירידה אתגרית!) אל המצודה.
בית הכנסת העתיק, אשר נמצא בחלקו הצפוני של מושב ארבל, פעל בתקופת בית שני והוא כולל פריטים אדריכליים עשירים.
השמורה כוללת שלוש תצפיות מוסדרות לאורך המצוק: מצפור החרוב הצופה אל עבר הכנרת, הרי הגולן והחרמון והרי הגליל, מצפור אל מול כנרת ע"ש רועי דרור ז"ל, הצופה אל עבר דרום רמת הגולן והכנרת ומצפור הר ניתאי (מונגש לנכים), הצופה לעבר הר ניתאי. מסלולי הטיול בשמורה הם המסלול שמוביל למעיין הארבל, טרק ארבלי והמסלול המוביל אל המצודה.
הכניסה לגן הלאומי ושמורת טבע ארבל דורשת תיאום מראש (התיאום ללא עלות), דרך אתר רשות הטבע. הכניסה בתשלום על פי אגרות הכניסה הקבועות של האתר.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
צומת צמח מול כנרת – עמק הירדן.
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 12:00-21:30. שישי 12:00-21:00, שבת :11:00-22:00

ראש פינה והסביבה – אגמון החולה

הידעתם? בכל עונת נדידה (אביב וסתיו) חולפות מעל הראש שלנו בישראל כחצי מיליארד (!) ציפורים נודדות. למזלנו, אלפי ציפורים מתוכן בוחרות לקנן באגמון החולה בעונת האביב. באגמון אפשר לסייר עם אופניים, רכבים חשמליים או סיורים מודרכים בעגלת המסתור. גם מרכז המבקרים החדש מציע אטרקציות כמו קיר ציפורים, חזיון אור-קולי, חווית VR ועוד.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
שופינה, ראש פינה.
שעות פתיחה: ראשון עד שישי 12:00-20:30. שבת 12:00-21:00
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

ירכא והסביבה - מבצר מונפורט

אם אתם מכוונים לאזור הגליל המערבי בטיול שלכם, שימו לעצמכם בתור עוגן את מבצר מונפורט, אחד המבצרים הצלבניים היפים ביותר בישראל, המוקף חורש ים תיכוני.
חונים בקצה היישוב מצפה הילה וממשיכים כ-1 ק"מ על השביל הרחב עם הסימון האדום. הנוף מסביבות המבצר יפיפה, וכולל ים כחול, שרשראות הרים ונחל כזיב מתחתינו. מהמרפסת נצפה בפארק גורן הנמצא מצידו השני של הואדי (אפשר גם להגיע אליו ולתצפת על המבצר).
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
BIG FASHION אאוטלט, ירכא.
שעות פתיחה: ראשון עד שישי 12:00-21:00. שבת 11-21:00

נצרת – אסור לפספס את כנסיית הבשורה

על פי המסורת הנוצרית-קתולית, כנסיית הבשורה היתה ביתה של מרים, אמו של ישו, שם היא קיבלה את הבשורה על הולדתו. אחרי שבמשך השנים נבנו ונהרסו במקום כנסיות רבות. הכנסייה הנוכחית עומדת במקום מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.
כנסיית הבשורה היא אחת הקדושות והמפורסמות בעולם הנוצרי ומהמפוארות במזרח התיכון. מרכז הכנסייה היא המערה העתיקה בה ניתנה הבשורה, ובמקום תוכלו למצוא גם שרידים ארכיאולוגים המעידים שהמקום שימש לפולחן עוד לפני תקופתו של ישו. המתחם כולל עיטורי אמנות רבים, ציורים ופסיפסים המתארים את הסיפור מאחורי משפחתו של ישו. בצמוד נמצאת כנסיית יוסף הקדוש, שם פעלה על פי המסורת הנגרייה של יוסף, בעלה של מרים.
הכניסה לכנסייה חופשית והיא פתוחה בימי שני עד שבת בין 8:00 בבוקר ועד 17:00 אחה"צ.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
פאולוס השישי 116, נצרת.
שעות פתיחה: שני עד חמישי 12:00-20:30. שישי, שבת וראשון 11:30-21:30
סניף נצרת יפתח מחדש ב-7 באפריל.

באר שבע – יער דודאים קורא לכם

אם אתם מחפשים קצת ירוק ורוגע בסביבת באר שבע, ההמלצה שלנו היא יער דודאים (או יער רמות), יער צעיר יחסית הנטוע ממש מצפון לבאר שבע.
ביער תמצאו עצים מותאמים לאזורים עם מעט גשמים, והוא עשיר באתרים ארכיאולוגיים, כולל בור מים ענק (מאגורה) הנחשב לאחד הגדולים מסוגו בכל הנגב. בנוסף, יש ביער נקודות תצפית נוף לסביבה הקרובה. בעונות האביב, במיוחד בשנים גשומות, היער כולל פריחה שופעת וכרי עשב ירוקים.
הכניסה ליער דרך שכונת רמות (חנייה בשדרות לוי אשכול). ממש כאן:
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
קניון סינמה סיטי באר שבע, חיטה 1, באר שבע. ראשון עד שבת 11:30-21:00

אשדוד – פארק אשדוד ים, 200 דונם של בילוי ואטרקציות

אם אתם רוצים לבקר במקום שהוא גאווה מקומית של אשדוד, עשו טובה לעצמכם ובואו לפארק אשדוד ים - 200 דונם של פעילויות לכל המשפחה.
בפארק תמצאו אגם גדול ובמרכזו מזרקה צבעונית בהשראת המזרקה המפורסמת של ברצלונה, מתקני משחק, מגרשי ספורט, מתקני כושר, אזורים מוצלים, סקייט פארק, פארק אופניים, מזנון ומקומות ישיבה מוצלים, נקודת מצפור גבוהה עם נוף פנורמי לחוף הים ולסלעי ארץ ישראל.
שעות פעילות הפארק 7:00-23:00 בכל ימות השבוע. אפשר לקנח את היום עם ביקור בחוף של אשדוד.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
מתחם ביג אשדוד, דרך הרכבת, אשדוד.
שעות פתיחה: ראשון - חמישי 11:00-22:00
שישי וערבי חג- 10:00-16:00
שבת- 10:00-23:00
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

אזור עכו והקריות – הגנים הבהאים שהישראלים פחות מכירים

ישראלים רבים מכירים וביקרו בגנים הבהאים בחיפה, אך זו ההזדמנות שלכם לבקר בגנים הבהאים של עכו. עבור הבהאים, חיפה ועכו הן ערים קדושות תאומות המרכיבות את המרכז הרוחני והמנהלתי של דתם.
הגנים מהווים את דרך הגישה אל המקומות הקדושים, על פי הדת הבהאית. לכן הם לוקחים חלק מהחוויה הרוחנית, והופכים את ההליכה לתהליך המאפשר לעולה הרגל להכין את עצמו לכניסה למקום הקדוש.
כמיטב המסורת, הגנים מטופחים, משרים שלווה ונעימים מאוד להליכה. במתחם קיים גן מעגלי בסופו של שביל גישה ארוך, לצידו ברושים וצמחייה טבעית. הגן תוכנן כך שעם ההגעה למרכז הגן, המבקר ייכנס לעולם של רוגע ושלווה, מעין מקלט ללא קירות המגונן עליו מבלי ליצור תחושת סגירות.
הכניסה לגן ללא עלות ואין צורך בהזמנה מראש. חשוב לזכור שמדובר במתחם דתי, ולכן יש ללבוש בגדים המכסים את הכתפיים ומגיעים עד הברכיים, ללא קרעים.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
עופר הקריון, דרך עכו, קרית ביאליק.
שעות פתיחה:
ראשון עד רביעי 11:00-22:00
חמישי עד שבת 11:00-23:00

פארק הכרמל –המון מסלולים ונקודות עניין מול אחד הנופים הכי מרשימים שיש

חורש ירוק, נופים פראיים, אתרי עבר חשובים, חיות וצמחים – הכרמל הוא פנינה שקשה למצוא כמותה בישראל..
פארק הכרמל כולל מגוון יעדים, מסלולים ומצפורים: חורשת הארבעים, נחל כלח (שוויצריה הקטנה), רכס אצבע ומערת אצבע, נחל ספונים ומצוק מגדים, מנזר קרן הכרמל (מוחרקה), שמורת טבע נחל מערות, נחל יגור, נחל נשר, נחל גלים וגם החי בר בכרמל.
כל מה שנשאר זה לבחור את מה שהכי מעניין אתכם בשטח העצום שעל אחד מהרכסים הכי יפים בישראל.
הפארק פתוח למטיילים ולמבקרים בחניונים כל השבוע.
איפה אפשר לעצור ולטרוף KFC?
חוצות המפרץ, הקיטור 10, חיפה
שעות פתיחה:
ראשון עד שישי 11:00-22:00
שבת 11:00-23:00

הסניפים פתוחים במהלך כל ימי החג
לרשימת הסניפים המלאה ושעות הפתיחה של KFC בישראל, היכנסו>>
זיכרון, צמח, ראש פינה, אשדוד, ב"ש חוצות, קריון, ירכא, נצרת