5 צפייה בגלריה
(צילום: מגן דוד אדום)
מגן דוד אדום, כארגון מוביל בהצלת חיים, מתמודד מדי יום ביומו עם אירועים ומקרים מורכבים. במדינת ישראל היעד הראשון במעלה של הצלת חיים, הופך מורכב הרבה יותר לא פעם כאשר אנשי מגן דוד אדום על ציודם הם כוח החלוץ הנמצא לא פעם בחזית.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מגן דוד אדום)
מוסד הרפואה הוותיק הזה הינו למוד קרבות. לאורך שנים ארוכות האמבולנסים שלו ביחד עם אנשי הרפואה המסורים, עובדים ומתנדבים, טיפלו בזירות מאתגרות ברחבי הארץ של אירועי לחימה וטרור.
כעת מתגייסים במד"א לטובת משימה חשובה חדשה של הצלת חיים - המלחמה באוקראינה. נוכח הלחימה המתמשכת והצורך בסיוע רפואי מיידי, במגן דוד אדום לא נשארו אדישים, כמי שהצלת חיים היא שליחות חייהם, והחליטו להתגייס ולסייע בשלל תחומים שהפליטים האוקראינים הנמלטים מאזורי הקרבות נזקקים להם.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מגן דוד אדום)
ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי מיוחדים של מד"א שסיימו את שרותם בתקופה האחרונה, ולקחו חלק במהלך שנות השירות במאות אירועים קשים - ממלחמת לבנון השנייה דרך פיגועי דקירה וירי ועד הסלמות ביטחוניות בדרום - הוכשרו במיוחד לטובת שימוש באוקראינה, אובזרו במיטב הציוד ונשלחו לחזית האזרחית באזור המלחמה הבוער, שם מצפה להם עבודה רבה.
מגן דוד אדום הקים מרכז סיוע לפליטים בשפה האוקראינית, שנותן מענה למאות פניות בכל יום ומוודא כי הם זוכים לטיפול רפואי מספק.
5 צפייה בגלריה
(צילום: מגן דוד אדום)
בנוסף, מד"א שלח צוותי רפואה למולדובה, שם הוקמה מרפאת שדה בשיתוף בי"ח איכילוב המעניקה טיפול ראשוני לפליטים שהגיעו מאוקראינה. צוותים נוספים של מד"א במולדובה הוצבו באמבולנסים של הצלב האדום המיועדים לחלץ פצועים וחולים מבתי חולים ואזורי קרבות באוקראינה אל האזור הבטוח בו יוכלו להמשיך ולטפל בהם.
"החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום הצילו חיים של נפגעים רבים תוך סיכון חייהם שלהם, בזירות רבות במדינת ישראל", מספר אלי בין, מנכ"ל מד"א "היום אנחנו מעניקים מהידע ומהניסיון שצברנו לטובת אזרחי אוקראינה החווים את אימת המלחמה במלוא כוחה. כחלק ממערך התמיכה ההומניטארי הנרחב של מגן דוד אדום למען אוקראינה אנחנו שולחים ציוד וצוותים מקצועיים מנוסים, במטרה להציל חיי אזרחים".
5 צפייה בגלריה
(צילום: מגן דוד אדום)
מגן דוד אדום הוא האגודה הלאומית הישראלית בצלב האדום הבינלאומי וככזו פועלת למתן סיוע הומניטארי לאוכלוסייה שנמלטה מאזורי המלחמה והצליחה להגיע ללארץ, זאת בנוסף לפעילות המשמעותית שהוא מקיים באוקראינה. הניסיון והידע לידע של מד"א בהיערכות ומענה לחירום בתחום הצלת חיים הוא הטוב ביותר בישראל ובין המובילים בעולם.
במד"א מגייסים בימים אלו את הציבור לבוא ולהצטרף אליהם במתן הסיוע והתמיכה הרפואיים להם זקוקים כעת הפליטים האוקראינים יותר מכל ולתרום באתר המיועד לכך על מנת שמד"א יוכל להמשיך ולפעול במלוא הכוח והמרץ להציל את אלו שהמלחמה הגיעה לפתח ביתם.
מי כמונו הישראלים יודעים ויוכלים להזדהות עם המשבר אותו חווים אזרחי אוקראינה ואת המחיר הכבד שהוא גובה. רבים גם אכן מבקשים לבטא את הזדהותם ולתת יד.
אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א: "התרומות הרבות שמתקבלות מהציבור הישראלי בימים אלו מרחיבות לב ומסייעות למגן דוד אדום במאמצי הסיוע לפליטים הרבים המגיעים ארצה,
בנוסף, התרומות הללו מסייעות ישירות להצלת חיים של אנשים, נשים וטף באוקראינה כמו גם לטובת השגת הציוד הנדרש על מנת לתת מענה רפואי מספק שאינו בנמצא בחזית הלחימה"



(התייחסות של מנכ"ל מד"א, אלי בין, למבצע הטסת האמבולנסים הממוגנים של מד"א לסיוע באוקראינה)