על גבעת עיר דוד הסמוכה לכותל המערבי, למרגלות חומות העיר העתיקה, נולדה העיר ירושלים לפני אלפי שנים. המקום בו נכתבו כמחצית מספרי התנ"ך ובו התרחשו רוב הסיפורים של ירושלים התנ"כית – עירם של דוד ושלמה.
כיום אפשר לבקר באתרים הקדומים כשחוויית הביקור כוללת תוכן מרגש, לצד סיורים ייחודיים אל האתרים ההיסטוריים, סינון ממצאים שנמצאו בחפירות, הליכה בניקבה הקדומה של ירושלים ומופע לילה יחיד במינו, המוקרן על גבי העתיקות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: קובי הראתי)
לאחרונה השיקה עיר דוד גם מתחם קמפינג חדש בלב היער, שבו ניתן ליהנות מחוויית קמפינג באוהלים או לינה ביחידות אירוח. מתחם הקמפינג נמצא במרחק הליכה מהחווה בגיא שבגן הלאומי סובב חומות ירושלים, שהיא אוצר נסתר של טבע בלב העיר. הטבע הבראשיתי שבחווה מכיל ירקות עונתיים, עצי פרי, שדות חיטה וגידולים נוספים, צמחי מרפא ועשבי תיבול. בחווה פועלים לאורך השנה לשימור המלאכות החקלאיות הקדומות ומתקיימות בה פעילויות לקהל הרחב לאורך השנה. בחווה גם פינות ישיבה מוצלות וניתן לבקר בה באופן עצמאי לאורך כל ימות השבוע, כמובן תוך שמירה על הטבע והימנעות מהדלקת אש וקטיף ללא אישור.
4 צפייה בגלריה
   החווה בגיא
   החווה בגיא
החווה בגיא
(צילום: קובי הראתי)

הללויה לירושלים

מוצר הדגל של הגן הלאומי עיר דוד הוא מופע הלילה "הללויה", החושף את סיפור תחייתה של ירושלים הקדומה. המופע מוקרן בטכנולוגיה פורצת דרך, ראשונה מסוגה בישראל, על גבי עתיקות עיר דוד – ממש במקום שבו התרחשה ההיסטוריה.
4 צפייה בגלריה
 נקבת השילוח בעיר דוד
 נקבת השילוח בעיר דוד
נקבת השילוח בעיר דוד
(צילום: אליהו ינאי)
לצד המופע, בכניסה לגן הלאומי, הוקמו לכבוד שבוע ירושלים דוכני אוכל, המאפשרים ליהנות מאוכל ירושלמי ייחודי של מיטב המסעדות הירושלמיות הוותיקות: מסעדת צדקיהו, מפגש השייח, חומוס של אבו מוסא, עראיס מחנה יהודה וכנאפה ירושלים. המנות כשרות, ומוצעות במחירים נוחים לכל כיס: 15, 25 ו-35 שקלים.
עומר ממפגש השייח', מוסד ירושלמי ותיק שהחל את דרכו בעיר העתיקה ומפעיל כיום 12 סניפים שונים ברחבי העיר, מספר: "אנחנו מתרגשים לחזור ולאפות את המתכון המסורתי ממש כאן, במקום שבו נולדה ירושלים, ולהתחבר מחדש למקום יחד איתכם".
4 צפייה בגלריה
עראייס במחנה יהודה
עראייס במחנה יהודה
עראייס במחנה יהודה
(צילום: קובי הראתי)
פעילות שבוע ירושלים תתקיים בגן לאומי עיר דוד בכל ערב בין התאריכים 26.5.22 – 2.6.22.
דוכני האוכל יעמדו לרשות המבקרים החל מהשעה 16:00 ב"גן המלך" בכניסה לגן הלאומי, ומופעי הלילה יוקרנו בשעות 20:15, 21:00 ו – 21:45.
לרשות המבקרים יעמדו בכל ערב שאטלים הלוך-חזור ללא עלות מחניון מתחם התחנה הראשונה בירושלים, החל מהשעה 18:00.