ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
העיניים הן חלון הראווה שלנו. הן מקרינות כלפי חוץ את קשת הרגשות שלנו ויוצרות את הקשר הראשוני במפגשים עם אנשים אחרים, ולכן חשוב לשמור על אזור הפנים שמקיף אותן בריא וחיוני.
עם זאת, מכיוון שהעור סביב העיניים דק ורגיש יותר מאזורים אחרים בפנים - וגם היבש ביותר שבהם - חשוב לטפח באופן קבוע את אותו "חלון ראווה" ולשמור עליו מפני השפעות הגיל, מזג האוויר ושגרת החיים המלחיצה (המשפיעה באופן ישיר על גופנו).
השמירה על העור שבאזור העיניים מתאפשרת באמצעות הגברת הלחות ושיפור הגמישות שלו, המונעים סימני עייפות וקמטים (אותם עיגולים כהים ידועים הנוצרים בין היתר כתוצאה ממחסור בשינה).
התכשיר היעיל ביותר לטיפול באזור זה הוא קרם עיניים מומלץ ואיכותי, אשר ביכולתו לשפר את מראה העור ולשמור עליו במצב בריא, חלק ורענן, על ידי חידוש תאי העור.
מכיוון שהעור באזור זה - גם אצל נשים וגם אצל גברים - נוטה להזדקן מהר יותר משאר חלקי הפנים, מומלץ להתחיל את השימוש בקרם עיניים כבר במהלך העשור השלישי לחיים.
קיימים בשוק עשרות מותגים של קרם עיניים - של חברות קוסמטיקה מובילות וידועות וגם של יצרנים שאינם מוכרים.
ההמלצה הנכונה לכל קנייה - לבדוק היטב את הרכיבים שמכיל מוצר כלשהו ואת אמינות היצרן - חשובה שבעתיים כשמדובר בתכשיר שבא במגע עם העור במקום רגיש כל כך.
במדריך זה נסקור את הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת קרם עיניים מומלץ, את המאפיינים השונים של המוצר, ובאילו דרכים מגוונות הוא יכול להועיל לנו.
קיימת חשיבות רבה להתאמת קרם העיניים שתבחרו לצרכים שלכם: לסוג העור, לתופעות שבהן תרצו לטפל באזור העיניים, לרגישויות מיוחדות או אלרגיות שמונעות שימוש בקרם כזה או אחר, לרכיבים הפעילים בו וכמובן - לתקציב שלכם.
קחו בחשבון שקרם עיניים מומלץ ואיכותי יכול לעלות לא מעט, אבל מדובר במוצר שהשימוש בו הוא בכמות קטנה בכל פעם, ובהתחשב בתפקיד שהוא ממלא – מדובר ברכישה חשובה ומשתלמת.

סוגי קרם עיניים

כאמור, חשוב לבחור בקרם עיניים מומלץ בהתאם לסוג העור ולצרכים האישיים שלכם. כך למשל, עור יבש מצריך שימוש בקרם עיניים עשיר בלחות, לעומת עור שמן שעבורו כדאי לבחור קרם שאינו שומני.
בשורות הבאות נפרט על הסוגים השונים של הקרמים ועל הייעוד של כל אחד מהם.
שימו לב, שבחלק מהמקרים קרם שתרכשו יכול לשמש למספר מטרות (קרם רב-תכליתי), ולכן חשוב לדעת מה התוצאות שתרצו לקבל ממנו.
קרם אנטי-אייג'ינג: קרמים מסוג זה מיועדים להפחית את מראה הקמטים והקמטוטים באזור העיניים ולשמור על מראה רענן וצעיר.
הם מכילים רכיבי אנטי-אייג'ינג כגון פפטידים (תרכובות חומצות אמינו, המסייעות במיצוק העור וגמישותו), רטינול (גרסה משופרת של ויטמין A - מקדם את חידוש העור ותורם להפחתת הופעת הקמטים והקמטוטים) ו־ויטמין C (נוגד חמצון חזק המסייע בהפחתת כתמי עור ובפיזור פיגמנטציה).
שימוש בקרם מסוג זה כבר מגיל צעיר - כמו לדוגמה ב־frankincene intense, lift eye cream, nealsyard - יכול להפחית באופן משמעותי את סימני הגיל סביב העיניים.
קרם להזנה וללחות: קרמים אלה מיועדים להעניק לחות והזנה לעור העיניים הרגיש, הנוטה להתייבש בכ־50% מהר יותר משאר אזורי הפנים.
הם מכילים מרכיבים המזינים ומרגיעים את העור כגון חמאת שיאה (להזנה עמוקה של העור ולשמירה על לחות טבעית באזור העיניים), ויטמין E (להגנה על העור מנזקי הסביבה ולריפוי צלקות) וחומצה היאלורונית (המשפרת את לחות העור, נלחמת ביובש ומעניקה לו מראה מלא וחלק).
קרם לחות להזנה וללחות מתאים במיוחד למי שסובל מעור יבש. דוגמה לקרם לחות איכותי מומלץ - age control, ahava.
קרם להפחתת נפיחות וכהות: קרמים מסוג זה, המכילים רכיבים מרגיעים כמו קינואה וקפאין, מרעננים את רקמות העור העדינות ומטפלים בסימני עייפות כגון "שקיות" שחורות מתחת לעיניים, סימני נפיחות, קמטי לחץ וזקנה.
קרם עם מסנן שמש: מכיל מסנני קרני UV המגן על עור העיניים מנזקי קרינת השמש ומיועד בעיקר לשימוש בקיץ.
חשיפה ממושכת ולא מוגנת של אזור העיניים לשמש עלולה לגרום לכתמים, לקמטים מוקדמים ואף לנזק בריאותי כמו קטרקט. יש קרמים, כמו SPF50ּּ+, Lierac, שמכילים את מסנני הקרינה בשילוב תכונות אחרות כמו אנטי-אייג'ינג.

גורמים שיש להתחשב בהם בעת בחירת קרם עיניים מומלץ

התאמה נכונה בין הצרכים שלכם לבין התכונות השונות והמרכיבים של קרם העיניים, יבטיחו לכם תוצאות יעילות. הנה כמה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירה בקרם עיניים:
סוג העור: אם אינכם יודעים מה סוג העור שלכם - יבש, שמן, מעורב או רגיש - ניתן להיוועץ גם בקוסמטיקאית.
חשוב לדעת כי לא כל הקרמים מיועדים לכל סוגי העור, ושימוש בקרם שאינו מתאים לכם עלול להחמיר בעיות במקום לסייע בפתרונן. לדוגמה, קרם שמתאים לכל סוגי העור Retinol boost, Neutrogena
הרכב הקרם: חשוב לבדוק את רשימת המרכיבים שעל גבי האריזה ולוודא שאין חומרים שעלולים לגרום לגירוי העיניים או לתגובות אלרגיות. סוגים רבים של קרם לעיניים מכילים מרכיבים טבעיים בלבד וכדאי להעדיף אותם, כמו למשל הקרם המחדש של B Manuka.
התאמה לפי גיל: סוגי קרם עיניים שונים מותאמים לגילאים שונים ומכילים בהתאם מרכיבים ייעודים לטיפול בתופעות ההזדקנות. חשוב לבחור קרם המיועד לטווח הגילאים שלכם.
מותג אמין: חברות של מותגים מוכרים ואיכותיים מקפידות על כך שהמוצר עבר בדיקות קפדניות, מה שמבטיח לכם שימוש יעיל ובטוח והימנעות מנזקים לעור.
הקפידו לבדוק כי הקרם שתרכשו הוא בעל רישיון משרד הבריאות כדוגמת המותג המוכר CeraVe.

קרם עיניים - לא רק לנשים

אזור העיניים, כאמור, סובל יותר ביחס לשאר אזורי הפנים מנפיחות ומקמטוטים, מסיבות כאלו ואחרות - החל בתשישות ועייפות כתוצאה מחוסר בשינה, דרך לחץ נפשי המשפיע על גופנו, ועד שתייה מועטה של מים.
כל אלו, כידוע, אופייניים לשני המינים ואין כל סיבה שגם הגברים לא ישלבו מריחת קרם עיניים בשגרת הטיפוח, כדי לשמור על מראה צעיר ובריא של העור באזור זה.
חשוב לזכור כי עור הפנים של גברים עבה יותר מזה של נשים ולכן חשוב להקפיד על קרם ייעודי מתאים - לדוגמה age defender, kiehl's - היפואלרגני, נטול ריח (למניעת גירוי) וכזה שאינו קומדוגני (כלומר, בעל מרקם קליל יותר ומרכיבים פחות שמנוניים, למניעת חסימת הנקבוביות).
בנוסף, בדומה לנשים, גם לגברים מומלץ להתחיל להשתמש בקרם עיניים במהלך שנות העשרים לחייהם באופן קבוע, כדי למנוע נזקים ותופעות של הזדקנות העור בשלב מוקדם מדי.

קרם עיניים מומלץ לשנת 2024 - הנבחרת

קרם עיניים לילה רטינול LEAVES אנטיאייג'ינג, מסייע במיצוק והחלקת העור סביב העיניים, טשטוש קמטים וקמטוטים ותורם למראה עור אחיד ומואר.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
הקרם מכיל שילוב של רכיבים ייחודים המעניקים טיפול ייעודי באזור העיניים:
• רטינול - מסייע בהבהרת כתמים, תורם למראה עור אחיד ומסייע לטשטש קמטים וקמטוטים באמצעות קילוף עור עדין וחידוש העור.
• חומצה היאלורונית - מעשירה את העור בלחות מוגברת, מחזירה את החיוניות למראה העור ומסייעת להפחית את מראה הקמטים סביב העיניים.
• ניאצינאמיד - מעלה את הלחות ומיצוק העור, מעודד את ייצור הקרטין, הקולגן והחומצה ההיאלורונית המצויים בעור. מסייע להקלה במראה הנפיחות.
• הממליס - מסייע במיצוק האזור סביב העיניים, מסייע לטשטש קמטים ומייצר אפקט של מתיחה.
• ויטמין E - אנטי אוקסידנט המסייע בהגנה על העור מפני רדיקלים חופשיים, להזנה עמוקה ומיצוק העור.
• ויטמין C - מסייע בהבהרת העור ועיגולים כהים סביב העיניים.

קרם עיניים נטול בישום במרקם ג'ל, עם תמצית המינרלים מים המלח הבלעדית ל־AHAVA, הפועלת להעלאת רמת הלחות בעור.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
מועשר בפפטידים מרככים ובתמציות בוטניות מרגיעות, מסייע בהפחתת כהויות מתחת לעיניים, מטשטש סימני עייפות, מצמצם את הנראות של קמטים ומעניק לחות ורעננות לאזור העדין סביב העיניים.

קרם עיניים אנטי-אייג'ינג לגבר, המתאים לכל סוגי העור. מסייע בתחושת הרמת העור, הפחתת מראה הקמטים וטשטוש עיגולים שחורים או כתמים כהים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
תמצית זרעי שיפון המהווה את אחד מרכילי הפורמולה של הקרם, מסייעת לחזק את מראה העור סביב העיניים ולהעניק תחושת מיצוק לעור רפוי.

קרם המותאם לטווח הגילאים 65-35, בעל מרקם עשיר, נספג במהירות ואינו שמנוני. לוריאל פיתחה פורמולה המכילה חומצה היאלורונית, המסייעת להעניק נפח לעור ולמלא את מראה הקמטים המצטברים עם הגיל באזור העיניים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
ריכוז של פרו קסילן (מולקולת אנטי אייג'ינג הפועלת בכל שכבות העור) מסייע למיצוק העור ולחיזוקו. ביקורות הגולשים העידו כי מיד לאחר השימוש הראשון מעניק הקרם מראה חלק ורענן.

סרווה קרם עיניים משקם - מפחית את מראה העיגולים השחורים ואת הנפיחות סביב העניים מסייע בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של העור ומכיל 3 סרמידים חיוניים וחומצה היאלורונית.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
ללא בישום וללא פראבן היפואלרגני.

קרם עיניים עם דבש מנוקה מרכך ומטפל באזור הרגיש מסביב לעיניים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
מזין את העור ושומר על גמישותו.
מכיל ארס דבורים המסייע להענקת אפקט מתיחה לעור למראה חלק, קורן ובריא ובתוספת חומצה היאלורונית הידועה כמחזירה חיוניות לעור הפנים ומסייעת לטשטוש קמטים.

קרם עיניים עשיר לחיזוק ולשיפור מוצקות העור - ממריץ את התחדשות תאי העור. מחליק קמטים עמוקים ומחזק את קווי המתאר של הפנים, מכיל תמצית עץ משי ושיבולת שועל ומצמצם עגולים כהים ונפיחויות.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
בנוסף, הקרם עשיר בחומצה האילורונית ליצירת נפח ואגירת לחות, תמצית אדמונית ותמצית ורד.

קרם עיניים רב תכליתי לגבר, לטיפול בסימני עייפות, "שקיות" וסימנים כהים, יובש וקמטים באזור העיניים. ביקורות הגולשים מעידות על קרירות מרעננת מרגע המריחה, ועל תוצאות יעילות של עור חלק ולח.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
הקרם מכיל בין היתר קפאין, תמצית מלפפונים, קלנדולה ואלוורה ומספק הגנה מפני אוויר יבש וקרינת שמש חזקה.

קרם המכיל תערובת שמנים אורגניים איכותיים, מתוך סדרה פורצת דרך בסיוע בטיפול אובדן מוצקות עור הפנים ושחזור קווי הקמטוטים.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
טכנולוגיה ייחודית למוצר מאפשרת הרמה וטיפול בקווי העור העמוקים ובקמטוטים סביב העיניים, באמצעות ריכוז סוכר ייחודי הנמס במים ומשנה את צורתו. בנוסף, מכיל הקרם זרעי פשתן, אצות מיקרו, קפאין, תה ירוק וכורכום.

קרם המסייע בחיזוק העור סביב אזור העיניים ונלחם בסימני ההזדקנות הנראים לעין.
מכיל בין היתר חומצה היאלורונית ללחות מוגברת, טרהלוז - סוכר המצוי בצמחים, פטריות וחיות חסרי חוליות; בעל מאפיין גבוה לשמירת הלחות - ורטינול טהור המגביר את חידוש תאי העור ונלחם בקמטים, בסימנים כהים על העור ובכתמי גיל.
10 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ.)
מתאים לכל סוגי העור ואינו מבושם.
לסיכום: קרם עיניים מומלץ ואיכותי מכיל תכונות רבות ומגוונות, שנועדו לשמור על העור באזור העיניים בריא ורענן. הקרמים מזינים את העור בלחות ושומרים מפני יובש, מסייעים בהעלמת קמטוטים או במניעתם, ומספקים הגנה מפני קרני השמש.
בידקו לפני הבחירה בקרם עיניים מה המטרה העיקרית שלכם בשימוש בו והתאימו את סוג הקרם ואת המרכיבים שבו (ויטמין C, חומצה היאלורונית, רטינול וכדומה) לצרכים שלכם. הקפדה על שימוש קבוע בקרם עיניים כבר מגיל צעיר - אצל נשים וגברים - והטמעת שגרת הטיפוח בסדר היום שלכם, תבטיח תוצאות יעילות.

כיצד בחרנו את סוגי קרם העיניים המומלצים בסקירה שלנו?

תהליך בחירת הקרמים מורכב מבדיקה יסודית של חוות דעת, דירוגים וביקורות של לקוחות, שיח עם צרכנים שהשתמשו בהם ובדיקות מעשיות שלנו.

שאלות נפוצות - FAQ

לפני רכישת קרם עיניים מומלץ, הנה שש שאלות נוספות שיעזרו לכם לקבל את הבחירה הנכונה עבורם.
מה אורך החיים של קרם עיניים?
זמן הצריכה המומלץ לאחר תחילת השימוש הוא כחצי שנה עד שנה - בהתאם להרכב החומרים ולמותג. בין רכישת הקרם עד לפתיחתו ניתן בדרך כלל להמתין עד שנה ובמותגים היוקרתיים אפילו עד שלוש שנים (בהתאם לתאריך המוטבע על האריזה).
גורמים כמו חשיפה לחום, אור ולחות עלולים לפגוע באיכות הקרם ולכן כדאי להקפיד על סגירתו לאחר השימוש ולשמור עליו במקום יבש וקריר. בכל מקרה, אם יש ספק לגבי טריות הקרם, עדיף להפסיק את השימוש בו ולרכוש חדש.
מה היתרונות העיקריים של שימוש בקרם עיניים?
כנגד השפעות הגיל, שגרת החיים הלחוצה ומזג האוויר, קרם עיניים מסייע לשמור על העור שבאזור סביב העיניים צעיר ובריא.
שימוש קבוע, בוקר וערב, בקרם עיניים יכול להפחית קמטים, לסלק סימנים כהים ונפיחויות ולמנוע יובש. קרם עיניים מספק גם יתרונות אנטי דלקתיים.
כמה עולה קרם עיניים מומלץ?
מחירי קרם עיניים תלויים בנפח האריזה ובמותג עצמו. ניתן למצוא קרמים איכותיים באריזות של 15 מ"ל עד 30 מ"ל במחירים של החל מ־90 שקלים ועד 200 שקלים.
מחירי קרם של מותגי איפור/טיפוח פרימיום יוקרתיים יותר יכולים להאמיר עד ל־300 שקלים ואף למעלה מזה עבור אריזות בגדלים אלו.
ברמות המחירים הללו מדובר במוצר עם מרכיבים יקרים כגון פפטידים, רטינול, חומצות פרוקטיות וכדומה. חשוב לזכור שהשימוש בקרם עיניים הוא בכמות מזערית בכל פעם ולכן קרם איכותי, גם אם יקר יותר, ישמש אתכם לזמן רב.
האם קרם פנים יכול לשמש גם כקרם עיניים?
התשובה שלילית, משום ששני סוגי הקרם מיועדים למטרות שונות ומותאמים לאזורים שונים בפנים.
קרם עיניים עשיר יותר במרכיבים המטפלים בקמטים, בסימני כהים, בנפיחויות ובסימני הזדקנות אחרים, ולכן גם מיועד לעור עדין ודק כמו זה המקיף את העיניים.
על מנת שלא יגרום לגירודים ולגירויים הוא גם בעל מרקם עדין יותר. מטרתו של קרם פנים היא הענקת לחות, הגנה וטיפול ולכן המרכיבים שבו שונים וכך גם המרקם שלו.
באיזה גיל מומלץ להתחיל להשתמש בקרם עיניים?
קוסמטיקאיות ואנשי מקצוע ממליצים במרבית המקרים להתחיל את השימוש בקרם עיניים בגיל 30-25, כדי למנוע עד כמה שניתן הופעה מוקדמת של סימנים כמו יובש מוגבר או קמטים.
שימוש בקרם עיניים בגיל מתקדם יותר יכול לסייע באופן משמעותי לטיפול בתופעות אלו גם לאחר הופעתן.

היכן ניתן לרכוש קרם עיניים?

מגוון האפשרויות לרכישה עצום: קרם עיניים ניתן למצוא במחלקות הקוסמטיקה של רשתות הפארם בישראל, בחנויות המותגים ובחנויות טיפוח ואיפור פרטיות בכל יישוב.
תוכלו למצוא קרם עיניים גם כמעט בכל סופרמרקט גדול, אם כי המבחר שם יהיה מצומצם יותר.
כיום גם רשתות הלבשה וטיפוח גדולות המציעות סדרות טיפוח משלהן הכוללות סוגים שונים של קרם עיניים, וכמובן שהמגוון הגדול ביותר נמצא בפלטפורמות המקוונות - אפליקציות ואתרים מישראל ומשאר העולם.
שימו לב, בעיקר בעת רכישה מקוונת מאתרים בעולם, לוודא שמדובר במקורות אמינים (המוזכרים כאן בחלק של סקירת המוצרים) כדי להיות בטוחים באיכות ובבטיחות המוצרים.
ynet מרוויח עמלה מרכישות הנעשות דרך קישורים בכתבה; ואולם מפרט המוצרים/שירותים מתקבל מאתרי הסחר ול-ynet אין אחריות לטעויות אם יחולו ו/או למוצרים/שירותים שלא יסופקו. האחריות לוידוא הנושא חלה על הצרכן מול אתר הסחר.
פורסם לראשונה: 01:00, 04.07.24