"לנשים יש כוחות, יכולות ואיכויות ייחודיות"

פרופ' טל בירון-שנטל, מנהלת אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית בכפר סבא, נשואה ואם לשתי בנות.
הדרך למעלה: "למדתי בבית הספר לרפואה בטכניון, ואת ההתמחות עשיתי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, שבו גדלתי והתפתחתי מבחינה מקצועית. השלמתי התמחות־על ברפואת האם והעובר באוניברסיטת וושינגטון במיזורי בארצות הברית, במסגרת תוכנית ייחודית למומחים, ואני חברה ברשת הבריאות הישראלית 8400".
3 צפייה בגלריה
פרופ' טל בירון
פרופ' טל בירון
פרופ' טל בירון-שנטל
(צילום: רמי זרנגר)
הבחירה המקצועית: "בחרתי לעסוק במקצוע הכי מדהים שקיים, מקצוע שהוא דרך חיים, הבאת חיים ואושר.
"העיסוק ברפואת האם והעובר מיוחד בכך שהוא משלב טיפול לפחות בשני מטופלים באותה העת, יש בו שמחה גדולה לצד דאגה, רפואה פנימית לצד רפואה כירורגית, חשיבה מעמיקה לצד הצורך להגיב באופן מיידי במצבי חירום ולקבל החלטות הרות גורל בתוך זמן קצר. זהו תחום שאין בו רגע של שגרה ויש בו עניין תמידי; מקצוע של למידה, חידושים ועשייה בלתי פוסקת.
החזון והחלום: "אני מאמינה שלנשים יש כוחות, יכולות ואיכויות ייחודיות. אני נהנית לטפל בנשים ולהשפיע על בריאותן.
"נוסף על כך אני עוסקת בחינוך דור הרופאים הבא, במחקר ובקידום יזמות בתחום בריאות האישה. אני שמחה על הזכות להיות לצד המטופלות שלי ברגעים המשמעותיים בחיים וממשיכה להתרגש בכל לידה מחדש. מקווה להנחיל גם לדורות הבאים של הרופאים את האהבה למקצוע ואת התשוקה להרחבת ידע כדי להשתפר כל הזמן"
"אני מנסה לשלב עשייה רפואית מקצועית ומשמעותית לצד החיים האישיים. אני חולמת על עוד יום בשבוע ועל עוד כמה שעות ביממה כדי להספיק להיות בכל המקומות, להמשיך ללמוד, לחקור, להתפתח, לקדם, לצמוח".

"כל הכוכבים הסתדרו"

דיקלה בידרמן, מנהלת סיעוד מרכז בריאות האישה של כללית ברעננה, נשואה ואם לחמישה בנים ולשתי בנות.
הדרך למעלה: "גדלתי בקצרין, וכתלמידת תיכון היה לי ברור שכל מסלול שבו אבחר בחיים, יהיה כזה המשלב נתינה ועזרה לאחרים. אני יודעת שהבחירה להיות אחות הייתה הנכונה ביותר עבורי, ומודה על הזכות להיות נוכחת, משפיעה ומשפרת את איכות החיים של המטופלות ובני משפחתן.
3 צפייה בגלריה
דקלה בידרמן
דקלה בידרמן
דקלה בידרמן
(צילום: תום נץ)
הבחירה המקצועית: "בהריון האחרון סבלתי מהיפרמזיס גרבידרום (הקאות יתר), מדובר במחלה שגורמת לסבל בלתי נתפס, בחילות והקאות עד כדי צורך בטיפולים, נוזלים וקבלת תרופות על בסיס יומי. לאורך ההריון היה לי ברור, שניתן וחשוב להעניק מענה טיפולי בקהילה לנשים שסובלות כמוני. לאחר חופשת הלידה חזרתי למרפאה, ומיד 'כל הכוכבים הסתדרו' - התקבלתי לנהל את הסיעוד במרכז בריאות האישה של כללית ברעננה, והתאפשר לי לבנות תשתית מבוססת ונכונה להקמת מרפאה להיפרמזיס בקהילה - תחום שעד כה קיבל מענה רק בבית החולים. גייסתי לתהליך את הממונים ואת הצוות שלי, שנרתם בשמחה. מתוך הניסיון שלי הדגשתי את החשיבות במענה בקהילה, החל מחוויית המטופלת והרווח של כל אחד ואחד יחד עם שירות חדשני למטופלות.
"זוהי המרפאה הראשונה בארץ הנותנת מענה לנשים הסובלות מהיפרמזיס גרבידרום, והשירות הניתן מקיף את כל תחומים הנדרשים, כגון נוזלים, תרופות, טיפולי בית, ליווי של עובדת סוציאלית ועוד. האפשרות להעניק למטופלות את הנשימה העמוקה שלה הן זקוקות בסוף היום, מאפשרת להן לאסוף את הכוחות ליום המחר – זו הברכה והזכות שלנו.
החזון והחלום: "להעניק מעצמי לסביבה זה לקבל בחזרה, להיות בשביל האחר ובצד הנותן, המכיל, האמפטי, הלומד והמלמד, המקדם תהליכים חוצי ארגון. אני גאה להיות חלק ממחוז שרון שומרון של כללית, הדואג למשאב האנושי שלו ולתחושת השייכות. אלו הדברים שמשאירים את הלהבות והאש בעיניים".

"אני מאמינה באנשים ובמקצועיות ללא פשרות"

ד"ר אורלי סנה-ארביב, מומחית ברפואה פנימית, גסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, במחוז ירושלים בכללית:
ד"ר סנה-ארביב רק בת ה־43 וכבר מנהלת את מערך הגסטרואנטרולוגיה העצום בכללית מחוז ירושלים. המערך כולל חדרים לביצוע בדיקות אנדוסקופיות ומרפאות בתחומים גסטרו, כבד והשמנת יתר. כמו כן מומחי המערך משמשים כיועצים בתחומים אלו עבור כלל רופאי המחוז ירושלים.
3 צפייה בגלריה
ד"ר אורלי סנה
ד"ר אורלי סנה
ד"ר אורלי סנה-ארביב
(צילום: דוברות כללית)
הדרך למעלה: "התאהבתי בתחום הרפואה בכיתה י', עם תחילת התנדבותי במד"א. החשיפה באותם ימים לתחום הסיוע הרפואי והעזרה לזולת היו הבסיס להחלטתי ללמוד ולעסוק ברפואה. ההשראה שלי היו סבי יצחק ז"ל וסבתי בלה, בת 100, ניצולת שואה ואישה חרוצה, בעלת הומור חד, שעבורה הכול אפשרי ואין דבר העומד בפני רצון".
הבחירה המקצועית: ד"ר סנה-ארביב סיימה את לימודי הרפואה בהצטיינות יתרה, ובשנת הסטאז' עבדה במרכז הרפואי רבין. משם המשיכה להתמחות בפנימית והתמקצעה בתחום מחלות הכבד במכון הארצי למחלות כבד שבמרכז הרפואי רבין. הקשרים האישיים שנוצרו עם הצוות ועם המטופלים תרמו רבות להחלטתה להמשיך להתמחות בתחום הגסטרואנטרולוגיה בבילינסון. "אז וגם היום תמיד דרשתי מעצמי את הכי טוב שאני יכולה לעשות ברמה המקצועית והאנושית. המטופלים שלי מחזקים אותי יום יום, והם אלו שמעניקים לי כוח ורצון להמשיך ולעסוק בתחום שבחרתי בחיים".
החזון והחלום: "אני מאמינה באנשים ובמקצועיות ללא פשרה. כל דבר שאני עושה בעבודה, אני עושה עם המון אהבה, מתוך הבנה שלכל מטופל מגיעה מעטפת רפואית מותאמת אישית". ולסיום יש לה גם טיפ לאישה בתחילת דרכה: "האמיני בעצמך וביכולותייך. החוזקות והקשיים שלנו הם מה שבונה אותנו. תדעי לאן את רוצה להגיע וצאי לדרך. אני בטוחה שאת תגיעי לשם, כי אין דבר העומד בפני הרצון!".