הרבה עבר והתפתח בקריית גת, מאז הוקמה ב־1956. המקום, שנודע בקליטת עלייה, הוכרז כמועצה מקומית ארבע שנים לאחר הקמתו, וב־1972 הוכרזה קריית גת כעיר, שייחודה בתעשייה המפותחת שבה.
בימים אלו מציגה העיר, שבנתה בשנים האחרונות רובעי מגורים חדשים, המובילים את טבלאות הביקוש למגורים בישראל, מודל פיתוח אורבני מאוזן ומתקדם, המשלב בניית רובעי מגורים מצפון, ממערב ומדרום־מזרח, בהלימה להרחבה ולפיתוח פארק תעשייה, מסחר ותעסוקה משגשג, המאכלס ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות ומקומיות בהשקעות ענק.
עם אישורה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הרחבתה של העיר קריית גת מצפון, ממערב ומדרום־מזרח, כוללות כעת תוכניות הפיתוח של העיר עשרות אלפי יחידות דיור נוספות, מתחמי מסחר, תעשייה ותעסוקה.
4 צפייה בגלריה
רובע הבנים
רובע הבנים
רובע הבנים
(צילום: יח"צ)
תנופת בנייה בעיר: רובע כרמי גת ופרויקט שער העיר נבנים בפיתוח מואץ וקפדני. קריית גת נמצאת בין עשר הערים הצעירות בישראל, והיא מובילה הן בבניית רובעי מגורים ושכונות חדשות והן במיזמי התחדשות עירונית זה שלוש שנים, כשרובע המגורים הצפוני של העיר "כרמי גת" זוכה להוביל את טבלת הביקושים למגורים בישראל (על־פי נתוני יד 2 מחודש נובמבר 2019), כעת מתוכנן הרובע הצפוני להתרחב בעוד 6,500 יח"ד, בפרויקט "כרמי גת צפון", נוסף על 7,500 יחידות הדיור שבנייתן מושלמת בימים אלה.
קריית גת מציגה מודל פיתוח אורבני מאוזן, המשלב פיתוח ובנייה מואץ למגורים, תוך הקפדה על הקמת פארקים, ריאות ירוקות והרחבת שירותי החינוך, התרבות והפנאי, בהלימה לגידול המואץ באוכלוסיית העיר.
כך למשל, עוד בטרם אוכלסה שכונת כרמי גת, היא חוברה בגשרים, מחלפים, כבישים ודרכי גישה, ונבנו בה עשרות מוסדות חינוך מהגיל הרך ועד התיכון, מתנ"ס, בתי כנסת וכעת נבנה בה ספורטק ענק. למול הביקוש הגובר למגורים פועלת עיריית קריית גת להרחבת פארק התעשייה הענק והמתקדם הפועל בעיר זה שני עשורים, ומאכלס ענקיות טכנולוגיה וחברות עתירות ידע בינלאומיות.
4 צפייה בגלריה
 מוסדות חינוך
 מוסדות חינוך
מוסדות חינוך
(צילום: יח"צ)
תוכנית הבינוי מערב קריית גת לבניית 10,000 יחידות דיור נמצאת בשלבי אישור מתקדמים, כשהסכם גג נוסף צפוי להיחתם בין עיריית קריית גת לממשלת ישראל, לטובת הוצאה לפועל של תוכנית זו עוד השנה.
פרויקט "שער העיר", ששווק לאחרונה וממוקם בכניסה הצפונית לעיר ומקשר בין קריית גת לרובע הצפוני כרמי גת, כולל מרכז תעסוקה ומסחר, המשתרע על פני 60,000 מ"ר ועוד 700 יח"ד. המיזם יצר שער צפוני חדש ומודרני לקריית גת, הכולל עירוב שימושים.


4 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית, רובע הפרחים
התחדשות עירונית, רובע הפרחים
התחדשות עירונית, רובע הפרחים
(צילום: יח"צ)
כבר עתה נמצאת קריית גת בין עשר הערים הצעירות בישראל, והיא מובילה הן בבניית רובעי מגורים ושכונות חדשות והן במיזמי התחדשות עירונית ברובעי המגורים הותיקים. קריית גת צפויה למנות בשנת 2040 כ־400,000 תושבים בתחומה, ולהיות בין הערים הגדולות במדינת ישראל. אזורי הביקוש למגורים בישראל התרחבו למעגלי איכלוס נוספים, וקריית גת מובילה את שוק הביקוש למגורים וצועדת בבטחה להיות עיר מחוז משמעותית בין מטרופולין המרכז למטרופולין באר שבע בדרכה להיות המרכז החדש של ישראל. מיקומה האטרקטיבי של קריית גת בדיוק במרכז הגיאוגרפי של ישראל, יחד עם פיתוח אינטנסיבי של תשתיות תחבורה, מחלפים, גשרים ותחנת רכבת שנייה בעיר, יהפכו את קריית גת למטרופולין מוביל בין מרכזה של ישראל לדרומה, המונה מאות אלפי תושבים.
ראש העיר אבירם דהרי ידוע כמי שמקפיד על השלמת ביצוע תשתיות תחבורה והקמת מוסדות חינוך כתנאי להקמה ואיכלוס של כל רובע מגורים חדש. על מנת לאפשר לשכונות החדשות נגישות מקסימלית ומוסדות ציבור כנדרש, מדגיש דהרי: "זו הדרך להבטיח את הצלחתן של שכונות העיר החדשות. הצלחה זו מסבירה את הביקושים הגוברים לנדל"ן בעיר קריית גת".
4 צפייה בגלריה
הכניסה לעיר
הכניסה לעיר
הכניסה לעיר
(צילום: יח"צ)
פארק התעשייה והתעסוקה משגשג: עוד 2,400 דונמים יתווספו לפארק, שמאכלס ענקיות טכנולוגיה בינלאומיות.
בימים אלה מתרחב פארק התעשייה של קריית גת בעוד 2,400 דונמים, והוא עתיד להשתרע על פני 6,000 דונמים. התוכנית החדשה כוללת הקמת מגוון תעשיות, מיזמי מסחר ושירותים, מלונאות, הייטק ומוסד אקדמי. השנה החלו עבודות הפיתוח של התוספת לפארק, המוערכות בכחצי מיליארד שקל, והן יכללו הקמת מחלף חדש על כביש 35, שיהיה הכניסה המרכזית לפארק התעשייה.
בין היתר הודיעה חברת אינטל, כי תרחיב את פעילותה בקריית גת בהשקעת ענק של עשרות מיליארדי שקלים. השנה חנכה "קורנית דיגיטל" הבינלאומית את מפעלה החדש בעיר, גם חברת אורדע לייצור מוצרי נייר מתקדמים בטכנולוגיות חדשניות חנכה מפעל בעיר, וחברת המשבב השלימה את הקמת מפעלה השני בפארק התעשייה. אלה נוספו על ענקיות הטכנולוגיה הפועלות בפארק HP - חטיבת ה־indigo, שני מפעליה של אינטל, STRATASYS, ליצור מדפסות תלת־ממד, תאגיד נסטלה־אסם, טננגרופ, מפעלי נשק לישראל ועוד חברות רבות, מקומיות ובינלאומיות, שצפויות להעסיק בפארק התעשייה אלפי עובדים נוספים. בסך הכול כ־30,000 עובדים במהלך השנים הקרובות. פוטנציאל הבנייה בהרחבת פארק התעשייה עומד על 1.5 מיליון מ"ר, מלבד אלה הקיימים. 

שם העיר: קריית גת
ראש העירייה: אבירם דהרי
מספר תושבים: 67,000
שטח מוניציפלי: שטח שיפוט 18,000 דונמים
ההישג הגדול ב־2021: קריית גת בין 10 הערים המבוקשות למגורים בישראל.
תוכנית עבודה: להצעיד את קריית גת להיות מטרופולין בן 400 אלף תושבים על־פי תוכנית המיתאר הארצית.