הקמתם של מרכזים רפואיים חדשים, שדרוג מרפאות ובתי רופאים והרחבת פריסת השירותים בעיר לרווחת התושבים - הם רק חלק קטן מהפרויקטים, אותם הובילה מכבי שירותי בריאות בעיר ירושלים בשנה החולפת וחלק מהאסטרטגיה הרחבה, אותה מקדם ד"ר חגי פרנקל, העומד בראש מחוז ירושלים והשפלה, המחוז הגדול ביותר במכבי.
גם דו"ח הביטוח הלאומי, שפורסם לאחרונה ומנתח את ניוד המבוטחים בין קופות החולים השונות, מצביע על כך שמכבי שירותי בריאות היא הקופה היחידה, שנמצאת במגמת צמיחה ותנופה, ומסיימת את השנה החולפת עם מאזן חיובי של חברים חדשים, שבחרו להצטרף אליה. עוד עולה מהדו"ח כי ירושלים היא העיר הצומחת ביותר בישראל וכי מכבי מובילה בה במספר המצטרפים זו השנה ה-6 ברציפות.
1 צפייה בגלריה
 ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי
 ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי
ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי
(צילום: יח"צ)
"תנופת הפיתוח של מכבי בירושלים והרחבת מגוון והיצע השירותים לקהילה שלנו הם פרי תכנון מדוקדק, שלוקח בחשבון פרמטרים כגון- פיתוח עירוני, וגידול האוכלוסייה יחד עם פילוח מיטבי של צרכי החברים שלנו", מסביר ד"ר חגי פרנקל. "אנו פועלים במספר מישורים במקביל- חלקם בטווח הקצר וחלקם ארוכי טווח מתוך מטרה להכין היום את התשתיות למחר ולהגביר את החוסן העירוני".

מחזקים את הרפואה בקהילה

"כארגון בריאות מוביל פועלת מכבי בהווה ומול עיניה ניצב האופק והעולם העתידי של הרפואה", קובע ד"ר פרנקל ומדגיש את האני מאמין שלו- חיזוק הרפואה בקהילה. "כרופא בהכשרתי וכראש מחוז אני משוכנע כי רפואת המחר היא בקהילה ועל כן פועל במגוון דרכים על מנת לקדם את האג'נדה החשובה כל כך".
"מכבי מובילה מהפך בתחום הבריאות בירושלים והסביבה", הוא מוסיף. "ההתרחבות וההתחדשות שלנו הם חלק מתהליך אסטרטגי גדול של התפתחות וצמיחה. במהלך השנה האחרונה השקענו משאבים רבים במטרה לשפר ולהנגיש את השירות לחברים שלנו. פתחנו את מרכז המומחים במתחם הגנים הטכנולוגיים בעיר, מרכז המצויד במכשור מתקדם ובו אנו מעניקים שירותים רפואיים חדשניים ומתקדמים בתחומים מגוונים ע"י מיטב המומחים. בנוסף, שדרגנו את בית הרופאים ברחוב הגדוד העברי, חנכנו את 'שדרת מכבי' בשכונת רמות, בה נפתחו סניפים של מכבי פארם ומכבי דנט ובמקביל שיפצנו ושדרגנו מרפאות נוספות ברחבי העיר. בחודשים הקרובים יפתחו מרכזים חדשים, ישודרגו מרכזים קיימים ויתווספו שירותים חדשים לרווחת החברים. והפנים כמו תמיד- קדימה".

מובילים את רפואת המחר

"כמי שמביטה קדימה ומזהה מגמות בעולם הבריאות, מכבי מובילה כבר היום תהליכים חדשניים מתקדמים כדי להתאימם לרפואת המחר שכבר נמצאת מעבר לפינה", אומר ד"ר פרנקל. "השנה האחרונה למשל, היתה משמעותית בהתנעת מיזם 'אשפוז הבית'. זו בשורה של ממש המאפשרת למטופלים לשהות בסביבתם הטבעית, ובמקביל להפחית את העומסים בבתי החולים. יצרנו למעשה מודל חדש של שירות מצוין לחברים שלנו בביתם בחיק המשפחה ובאופן המותאם לצורכיהם", הוא מספר. "המהלך החדש מאפשר למטופל לקבל את מיטב שירותי הבריאות בסביבה הביתית הנעימה והמוכרת מתוך מחשבה שהדבר ימנע זיהומים ואשפוזים חוזרים, ואף יקצר את תהליך ההחלמה. פעילות זו היא חלק ממגמה של רפואה בעידן החדש, ששמה את המטופל במרכז ויודעת להעניק לו את הסביבה האישית המותאמת עבורו".

חדשנות, גמישות ויצירתיות

"בשנתיים האחרונות בהן התמודדנו עם נגיף הקורונה, התגלה הארגון שלנו במלוא עוצמתו והפגין גמישות ויצירתיות פורצת דרך. המשבר איתו התמודדנו האיר את החוזקות שלנו ואת הערכים המובילים אותנו – מקצועיות, חמלה, כבוד האדם, ערבות הדדית ושותפות. העוצמות הללו, הבאות לידי ביטוי בין היתר בהבנת הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה בעיר, הן הבסיס לשירותי הבריאות המצוינים, אותם אנו מעניקים לחברים שלנו. העובדה שהרבה חברים חדשים מצטרפים לשורותינו היא הבעת אמון חסרת תקדים של הצרכן הישראלי שלא מתפשר בכל הקשור לבריאותו ובוחר במכבי כארגון הבריאות המוביל במדינה".
ולסיכום מבקש ד"ר פרנקל להדגיש כי, "זו שליחות וזכות להוביל את עולם הבריאות של המחר כאן ועכשיו ולפעול ללא לאות על מנת לשפר את איכות החיים של הקהילה שלנו בירושלים ובכל ערי המחוז. נמשיך לפעול ללא לאות כאשר 'כוכב הצפון' של הארגון שלנו, הינו מתן שירותי בריאות מצוינים לחברים בקהילה".